Obloha hvězd může mít mraky jako ta na Zemi

10:48aktualizováno  10:48
Hvězdná obloha má samozřejmě zcela jiné chemické složení než ta pozemská. Přesto se na ní mohou objevovat mračna zajímavých tvarů. Nečekejte však, že budou skrývat vodní páru.

Hledali byste zde mraky? | foto: NASA

Oblohy hvězd možná vypadají podobně jako ta na Zemi. Vyplývá to z tvrzení vědců, které cituje server Space.com.

Pohybují se po ní podle nich totiž mraky podobající se pozemským cirrům, druhům mraků připomínajícím na obloze cosi jako řasy či závoje. Na rozdíl od těch pozemských však ty hvězdné jsou z rtuti, uvedl na Uppsalské univerzitě ve Švédsku astrofyzik Oleg Kočuchov.

Studium těchto mraků by podle něj mohlo osvětlit to, jakým způsobem se na hvězdách vytvářejí jednotlivé prvky. Kočuchov a jeho tým sedm let pozoroval nejjasnější hvězdu ze souhvězdí Andromedy, která leží asi 100 světelných let od Země a je asi dvakrát tak horká jako Slunce a asi třikrát větší a mohutnější.

Vědci pak u hvězdy našli mraky, které se prý chovají podobně, jako je tomu u zmiňovaného druhu mraků na Zemi. Vyskytují se údajně i u jiných hvězd, které jsou mohutné a hodně teplé.

Start iránské rakety, která měla na palubě opici. (2013)
Írán úspěšně otestoval raketu, kterou chce vynést do vesmíru satelit

Írán dnes úspěšně otestoval nosnou raketu Simorgh (označovaná také jako Safir 2), s jejíž pomocí může do vesmíru vyslat satelit. S odvoláním na íránskou státní...  celý článek

Částečné zatmění Měsíce 7. srpna 2017 viděné z pražského Žižkova.
Česko sledovalo malou nebeskou podívanou. Země ukousla kus Měsíce