OBRAZEM: Podívejte se dovnitř nového regionálního vlaku Stadler RS1

  • 65
Liberecký kraj obdržel první ze šestnácti objednaných regionálních motoráků Stadler Regio-Shuttle RS 1. Tiché a prostorné vozidlo je uzpůsobeno pro provoz na sklonově náročných tratích Liberecka.

Nádraží v Liberci zažilo začátkem října vekou slávu. Při pochodu malých mažoretek převzaly České dráhy od společnosti Stadler první ze šestnácti nových motoráků Regio-Shuttle RS 1, které jsou uzpůsobené pro provoz na sklonově náročných tratích horského kraje. Zbylé, plně klimatizované, částečně nízkopodlažní vlaky dorazí do Liberce do konce roku 2011. První informace o nových vlacích jsme vám přinesli v tomto článku.

Stadlery budou jezdit z centra Liberce například jako dvouvozové soupravy (dvě spojené RS1) do Raspenavy, kde se rozpojí. Dále pojedou samostatně do dvou různých cílových stanic, konkrétně do Bílého Potoku nebo do Frýdlantu. Cestování se tím zjednoduší, odpadnou některé přestupy.

Pokud se těšíte, že nové vlaky také potkáte na trase do České Lípy, musíte ještě chvíli počkat. V těchto dnech právě probíhá soutěž na dodávku čtyř zcela nových.

Základní technické údaje
Délka přes nárazníky25 500 mm
Šířka skříně2  900 mm
Výška4 100 mm
Nízkopodlažní část:
- podíl na podlahové ploše65 %
- výška nad temenem kolejnice600 mm
Výška podlahy nad podvozky1 000 mm
Rozchod1 435 mm
Hmotnost45 tun
Brzdy (5 systémů)umožní provoz na nejstrmější trati Tanvald -Harrachov
- zajištění stojícího vozidlastřadačová
- provozní Ihydrodynamická
- provozní IIsamočinná pneumatická
- kotouřováelektropneumatická Knorr
- kolejnicová brzdajeden podvozek
Pohon
- dva dieslové motory Iveco Cursor 82 × 265 kW
- převodovka Voith DIWAhydromechanická  pro provoz na sklonově náročných tratích
Rozvor podvozku1 800 mm
Maximální rychlost120 km/h
Maximální zrychlení1,2 m/s2