V úterý došlo k poruše na hlavním síťovém uzlu společnosti Marconia, díky čemuž přestala fungovat i většina koncových přístupových bodů. Rozsah a charakter poruchy nebyl zprvu znám, avšak postupně se ukázal jako velmi závažný.
Zákazníci nebyli informováni
O poruše a předpokládaném trvání oprav nebyli zákazníci informováni. Toto potvrdil člen redakce, který připojení od Marconie využívá.
Pracovnice společnosti, se kterou jsem telefonicky hovořil, to vysvětluje velkým množstvím zákazníků, které technicky nešlo kontaktovat jednotlivě. Hromadný e-mail společnost zákazníkům neposlala jednak proto, že ti, kdož využívají jejich poštovní schránku či SMTP servery by zprávu neobdrželi a naopak by ji dostali uživatelé připojení k funkčním bodům.
Revoluce ve společnosti
Za normálních okolností by byl problém pravděpodobně rychle vyřešen, ale ve společnosti Marconia došlo k souhře dvou komplikací. Několik dní před poruchou došlo ve společnosti k „revoluci“, odešla většina technického týmu a rezignoval ředitel společnosti.
Řešení takto velké poruchy bez funkčního technického týmu je přinejmenším velmi komplikované. V současné době je vytvářen nový technický tým, jehož jednotliví pracovníci poruchu řeší.
K dnešnímu dni byla dle dostupných informací velká část přístupových bodů zprovozněna, funkce dalších bude obnovena během zítřka. Nabízené služby budou opět poskytovány v plném rozsahu.
Nový web pro uživatelskou podporu
Společnost si uvědomuje své slabiny v uživatelské podpoře, komunikaci se zákazníky a rychlosti řešení problémů. Proto plánuje výrazně posílit technický tým a otevře stránky www.marconia.info, které budou na podporu uživatelů zaměřeny.
Odškodnění postižených zákazníků bude probíhat individuálně na základě reklamace služby. Tu můžete podat na telefonním čísle 220 400 874.
Oficiální zpráva společnosti Marconia
Společnost Marconia s.r.o. se omlouvá všem svým zákazníkům za dočasné
potíže, které byly způsobeny změnou topologie a setováním sítě na území
hlavního města. V současné době je již 90% výpadků odstraněno a na
odstranění zbývajících se usilovně pracuje. Od 22.8.2006 bude zákazníkům
k dispozici nejen nový telefon technické podpory č. 220 400 874, ale
rovněž nová internetová adresa: www.marconia.info , kde bude možné
konzultovat všechny případné dotazy a nedostatky v souvislosti se změnou
nastavení. Věříme, že zákazníci pochopí tuto dočasnou nedostupnost služby
zapříčiněnou úpravami sítě.
zdroj: Všechny uvedené informace pocházejí z telefonického rozhovoru s pracovnicí společnosti Marconia.