Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Ochrana audio CD od firem Microsoft a SunnComm zaútočí v červnu

aktualizováno 
Nahrávací společnost Arista, dceřiný label BMG, se rozhodla všechny své tituly na kompaktních discích zabezpečit novou nastupující technologií. Co bude ochrana, na níž se podílejí Microsoft a SunnComm, znamenat pro zákazníky?

Známý label Arista, u nějž vydává svou hudbu mnoho věhlasných umělců, se rozhodl ještě trochu rozvířit už tak dost bouřlivé vody kolem zabezpečení kompaktních disků. Na jaro ohlásil vydání řady nových titulů, které budou kompletně chráněny pomocí nové technologie, a s podobným opatřením počítá i dál do budoucna. Množství labelů se přitom právě v této době vydává opačnou cestou. Poté, co chráněná CD narazila na tvrdý odpor zákazníků a podílela se na poklesu prodeje, zabezpečovací technologie stáhly.

Dceřiný label společnosti BMG hodlá na desky svých interpretů umístit hned dvojí technologii. Manažery Aristy zaujaly nové produkty společností Microsoft a SunnComm Technologies.

Microsoft se nedávno rozhodl chránit cédéčka vlastní technologií s označením Windows Media Data Session Toolkit. Ta umožňuje na kompakt vměstnat dvě oblasti: CDDA a datovou session. Zatímco hudební stopy bude možné přehrát na klasickém stolním či přenosném přehrávači, pro počítačovou mechaniku mají být neviditelné. K provozování CD pod Windows bude sloužit obsah datové stopy, v níž mohou být mimo dalšího materiálu uložena hudební data, ošetřená proti kopírování systémem DRM.

Společnost SunnComm zase experimentuje s vložením dodatečných dat přímo do zvukového záznamu. Ve spolupráci s laboratořemi Stealth MediaLabs vyvinula technologii, s jejíž pomocí lze do hudebního souboru integrovat fotografie interpretů, text písně, webové stránky a další bonusy, aniž by narostla jeho velikost. Tato možnost se týká také zvuku streamovaného prostřednictvím internetu. Microsoft se ihned nechal slyšet, že připravuje systémovou extenzi, která bude schopna data zpřístupnit koncovému uživateli.

Hlavní využití této technologie ovšem spočívá v boji proti pirátství. Vydavatelství se mohou tomuto fenoménu bránit vložením digitálního vodoznaku, který přežije silnou ztrátovou kompresi i analogové kopírování. A co to má společného s piráty? Labely mohou jedinečnými vodoznaky označit například vypalovaná CD určená k hudebním recenzím. Pokud někdo z novinářů rozšíří desku po internetu, jednoduše jej podle vodoznaku identifikují.

První várka disků chráněných aliancí Microsoft-SunnComm se na americkém trhu objeví na přelomu května a června. Analytici však varují, že zákazníci nemusí zabezpečená alba navzdory slavným jménům kupovat. Překvapena byla také mateřská firma Aristy, světová nahrávací společnost BMG. Kvůli odporu hudebních fanoušků totiž sama dočasně od aplikace ochran upustila a momentálně pouze experimentuje s novými technologiemi.





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Šíření nenávisti hudbou má mnoho podob. Na Spotify by se však už vyskytovat...
Spotify odstraňuje neonacistické a další nenávistné kapely ze své služby

„Kapely hlásající nebo podněcující nenávist proti rase, náboženství, sexualitě a podobně u nás nebudou tolerovány,“ prohlásila mluvčí služby Spotify. Zejména...  celý článek

Sennheiser SET 900 a Panasonic RP-WFG20
Špatně slyšíte třeba televizi? Tato speciální sluchátka to vyřeší

Neustále u vás doma řve televize? Vy zesilujete a partnerka hlasitost ubírá? Nebo naopak? Vyzkoušeli jsme dvojici sluchátek pro nedoslýchavé. Funkčnost během...  celý článek

UE Boom nově zprostředkuje i služby digitální asistentky Alexa.
Do reproduktorů Ultimate Ears si můžete nastěhovat asistentku Alexu

Digitální asistentku od Amazonu nově budete moci úkolovat i prostřednictvím bezdrátových reproduktorů Ultimate Ears. Stačí si doinstalovat aplikaci, zatím...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.