Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Podívejte se, jak funguje ochrana proti povodním v pražském metru

aktualizováno 
Vylepšená protipovodňová ochrana metra zamezí ničivému scénáři z doby před deseti lety. Těsnění tlakových průchodek je zcela nové, odolá tlaku 6 atmosfér, tedy tlaku 60 metrů vodního sloupce. Podívejte se, jak se testuje.

Fotogalerie

Pražské metro, které před deseti lety zasáhla ničivá povodeň, před velkou vodou chrání kromě zábran a hrazení na povrchu také bezpočet tlakových uzávěrů v tunelech a chodbách.  Jen ve stanici Křižíkova, která byla při povodni zatopena doslova pod střechu, je třicet tlakových uzávěrů.

Po povodni byla vyměněna všechna těsnění kabelových průchodek, kterých jsou tisíce. Obnovou také prošly čerpací stanice ve stanicích.

Pořadí uzavírání je stanoveno v povodňovém plánu tak, aby záchranná četa mohla z tunelu bezpečně odejít. Pracovníci se před uzavřením vždy vzájemně zkontrolují, zda někdo nezůstal "na špatné straně".

Nejohroženějším úsekem pražského metra je část trasy B v Karlíně, která je nízko položená. "Abychom připravili stanici metra Křižíkova na povodeň, znamená to pro nás uzavřít asi tak 30 různých zařízení, prvků, vrat, šoupat a tak dál. Je tady řádově asi 500 tlakových průchodek, které souvisí s protipovodňovou ochranou," řekl  šéf ochranného systému metra Petr Kysilko.





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.