Ptejte se šéfa UPC na kabelový internet

velikost textu:
vydáno 16.11.2005 10:00
Přístupu k internetu přes kabelový internet se nyní dostává více než 100 000 uživatelům. Většinu z nich obhospodařuje společnost UPC, která minulý týden přišla s nabídkou 24hodinového připojení za 45 Kč. Zajímá vás, co dalšího se připravuje na poli kabelového internetu? Jak jste spokojeni se současnou nabídkou? Ptejte se ředitele UPC Václava Bartoně.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 16. listopadu 2005 do 11:00

OTÁZKA: Dobry den, musim konstatovat, ze s UPC nejsem prilis spokojen, ale kvuli lokalnimu monopolu UPC mi nic jineho nezbyva. Nelibi se mi nepruhledny system slev, ktery nechapou ani vasi zamestnanci, nepomer mezi rychlosti odchozi a prichozi linky pri vyuziti internetu, neinformovani o planovanych vypadcich a koneckoncu i ty vypadky samotne. Hodlate vase sluzby nejak zlepsovat? Dave
ODPOVĚĎ: Dobrý den, nerozumím termínu lokální monopol. Ve všech lokalitách, kde poskytujeme internetové připojení máme minimálně jednoho konkurenta, ketrým je Telefonica. Konkurentům, je však většinou více. Odlišnost rychlosti downloadu a uploadu je dána charekterem služby. To je přístup pro typického rezidentního uživatele. Pro ty, kteří chtějí sdílet větší množství dat máme uploady s rychlostí až 1 Mbps. Kvalita služby je středem naší pozornosti. Všechny neplánované výpaky jsou okamžitě řešeny a děláme nich závěry do budoucna, abycho službu vylepšili. 16.11.2005 10:06
OTÁZKA: Kdy dojde k rozsireni kabeloveho internetu UPC? Napr. do Bystrice pod Hostynem. Dave
ODPOVĚĎ: Rozšíření naší nabídky do této lokality není v dohledné době plánováno. 16.11.2005 10:07
OTÁZKA: Hodlate zmenit politiku FUP? Myslim ze po objemu dat 10GB skocit z 1024kbit na 64kbit je dost velky pad! Jsem uzivatelem chello light (1024/128) Uvital bych postupne snizovani napr.: 5GB - 768kbit; 10GB - 512kbit; 15GB 256kbit; >20GB 128kbit; nebo 10GB - 512kbit, 20GB - 256kbit, >30GB - 128kbit Jinak jsem spokojen se sluzbami az na obcasne vypadky ktere jsou asi tak jeden den v mesici. MiCHi
ODPOVĚĎ: Pokud nejste spokojen s limity přenášených dat u vaší služby, můžeme vám nabídnout vyšší typ služby. 16.11.2005 10:08
OTÁZKA: Vážený pane řediteli, můžete nám prosím prozradit, zda spustíte v nejbližší době některou ze služeb, na které už dlouho čekáme a zatím je stále odkládáte. Především VoIP telefonii (dosud musím používat s Vaším připojením jiného operátora - Volný TelefoNet) a digitální šíření TV signálu DVB-T. Mám pocit, že tyto služby odkládáte již zbytečně dlohou a konkurence Vás začíná předhánět. Děkuji za odpověď a přeji mnoho úspěchů. Tomáš Strejček
ODPOVĚĎ: Jakmile budeme poskytovat VoIP nebo digitální video (DVB-C) budeme své zákazníky s dostatečným předstihem informovat. 16.11.2005 10:10
OTÁZKA: Dobrý den, jsem již spokojeným uživatelem Vaší služby Chello Light. Chtěl bych se zeptat,zda neplánujete v nejbližší době nějaké překvapení.Myslím tím třeba zvýšení rychlosti,zvýšení datového limitu,nebo třeba snížení ceny?Jsem tedy z Vaším produktem spokojen,přesto by nějaká dobrá zpráva určitě potěšila :-) Děkuji za odpověď a přeji příjemný den Tomáš Holada
ODPOVĚĎ: Neustále pracujeme na zlepšení technických parametrů stávajících produktům takže bychom vás prozatím neradi připravili o překvapení. 16.11.2005 10:12
OTÁZKA: Dobrý den, kdy plánujete připojení k internetu pro lokalitu Karviná? Radek Jelen
ODPOVĚĎ: V současné době probíhá příprava sítě na internetový provoz na Ostravsku. Karviná je součástí našich plánů. 16.11.2005 10:12
OTÁZKA: Dobrý den, chtel bych se zeptat, zda uvažujete o zrušení nebo alespoň podstatném zvýšení datových limitů (zatím jste je jen snižovali v neprospěch zákazníků) zvláště, když je v současnosti možné mít připojení ADSL bez datových kimitů i paušálu ČT (např. ADSL od ČRa ale i dalších). Sledovat např. TV Óčko je díky těmto vašim limitům prakticky nemožné. Zbyněk
ODPOVĚĎ: Již bylo zodpovězeno výše na otázku o datových limitech. 16.11.2005 10:13
OTÁZKA: Dobry den, hodlate zavated nove sluzby jako VoIP a hlavne VoD (Video na pozadani), popr. kdy by mely byt dostupne? CoBool
ODPOVĚĎ: Již bylo zodpovězeno výše. 16.11.2005 10:14
OTÁZKA: Dobrý den Připravíte a nabídnete v příštím roce služby spojené s šířením digitálního signálu ? Jaké formáty přenosu digitální televize budete podporovat (MPEG 2 / MPEG 4) ? Budete schopni konkurovat deklarovaným službám ČTc v oblasti šíření digitálního signálu ? Je vaše technologie připravena na možnosti navýšení rychlosti Internetového připojení a nabídnete i s tím spojené koncové zařízení ? Děkuji R.Juriš
ODPOVĚĎ: Předpokládáme, že v oblasti videoslužeb budeme více než konkrenceschopní k předpokládané nabídce ČTc. Sám jsem zvědav s čím ČTc přijde. Ano, naše technologie je připravena na další navyšování rychlosti, bez nutnosti změny koncových zařízení. 16.11.2005 10:16
OTÁZKA: Dobrý den, nehodláte měnit FUP, přeci jen v dnešní době on-line vysílání rádií či televizí to způsobuje problémy. Michal Patka
ODPOVĚĎ: Již bylo zodpovězeno výše na otázku o datových limitech. 16.11.2005 10:17
OTÁZKA: Dobry den, zajimalo by me jestli jste zaznamenali odliv zakazniku po zavedeni FUP. Neuvazujete o jejim zruseni? Kdysi jsem byl vas spokojeny zakaznik, ted uz jsem u konkurence a jsem jeste spokojenejsi. Bobek
ODPOVĚĎ: Nezaznamenali. Zákazníci, ketrým nevyhovuje současný FUP jejich služby, přecházejí na vyšší typ služby. 16.11.2005 10:18
OTÁZKA: Nejsem spokojena se službami UPC. Chtěla jsem domácí připojení k internetu od UPC, věděla jsem přesně co chci, ale nebyla jsem schopná se domluvit s pracovníky na infolinkách. Zkoušela jsem volat několikrát, abych mluvila vždy s jinými lidmi, ale výsledek byl vždy stejný.Byli vždy velmi nekompetentní a jejich odpovědi zněly: aktuálně nelze, co pro Vás ještě mohu udělat? Podotýkám, že bydlíme na velkém sídlišti v Praze a všude v okolí UPC svoje služby poskytuje. Nikdo neměl zájem mi zjistit, jestli internet u nás bude možný za týden, za měsíc nebo za rok. Je mi líto, ale musela jsem využít nabídky Telecomu přesto, že jsem naprosto nechtěla, ale bohužel jejich pracovníci byli kompetentní, vstřícní a chtěli, abysme se stali jejich klienty. hana
ODPOVĚĎ: Taková zkušenost mě mrzí. Použijeme ji pro zlepšení práce operátorů našeho klientského centra. 16.11.2005 10:21
OTÁZKA: Dobrý den. Mám trochu konkrétnější výtku. Využívám služby TV i internetu UPC, platím tedy za dvě služby, přesto když chci rozšířit vedení v bytě o jednu zásuvku (TV přijímač a počítač nemám ve stejné místnosti), musím volat technika a platit za novou zásuvku, navíc se sám nesmím rozvodů sá m dotknout. Neměl bych mít v případě, že využívám dvě služby UPC, automaticky nárok na dvě bezplatné zásuvky? Jan
ODPOVĚĎ: Je to zajímavý námět... 16.11.2005 10:23
OTÁZKA: Zvažujete provozování internetu po kabelové televizi i v menších lokalitách jako jsou okresní města ....typu Kladno, Tábor a pod TOmas
ODPOVĚĎ: Na Kladně již internetové služby poskytujeme. V Táboře nemáme přístupové sítě. 16.11.2005 10:24
OTÁZKA: Dobdy den, chtel bych se zeptat, proc jsou standardne pocitace pripojene sluzbou Chello za FireWallem a tedy zvenci nedostupne? Moznost, ze by si klient mohl pozadat o otevreni vsech portu z venci neni v podminkach sluzby nikde uvedena. Turrican
ODPOVĚĎ: Bezpečnostní politika našich sítí nás nutí k tomu, abychom chránili uživatele. To může vést k určitým omezením. 16.11.2005 10:26

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.