Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Německo zakázalo automatické používání facebookového tlačítka Like

  8:45aktualizováno  8:45
Pokud chtějí internetové stránky v Německu využívat tlačítko Like, musí nejdříve dát jasně vědět uživateli, že se tak určitá data zašlou Facebooku.

Logo Facebook | foto: Facebook.com

Podobně jako informace o shromažďování cookies, se nyní na německých webech budou uživatelé patrně setkávat i s varováním o přítomnosti tlačítka Like (To se mi líbí), které je spojeno se sociální sítí Facebook.

Facebok je dlouhodobě v Evropě kritizován, že shromažďuje data i o uživatelích, kteří na sítí ani nejsou přihlášení a využívá k tomu právě i podobné prvky na cizích stránkách.

Soud v Düsseldorfu nyní rozhodl, že tlačítko Like může být na internetové stránce umístěno pouze tehdy, pokud web informoval svoje uživatele, že navštívením odešlou svoje data Facebooku, nebo pokud je požádá o souhlas se sdílením dat, citovala z verdiktu agentura AFP.

Vyhověl tak stížnosti sdružení spotřebitelů Severního Porýní-Vestfálska na dceřinou firmu oděvní skupiny Peek & Cloppenburg. Sdružení tvrdilo, že firemní web Fashion ID pomocí tlačítka Like automaticky přeposílá Facebooku údaje uživatelů.

Umístění tlačítka na web je podle soudu v rozporu se zákonem na ochranu osobních údajů. Facebooku se tak kromě jiného přeposílá IP adresa uživatelů, aniž ti by k tomu dali výslovný souhlas, stojí podle spiegel.de ve zdůvodnění rozsudku.

Web tedy bude muset uživatele na příslušnou věc upozornit, získat jejich souhlas a informovat je, že takový souhlas mohou vzít zpět. V případě nedodržení mu hrozí pokuta 250 000 eur (cca 6,75 milionu korun). Proti verdiktu je možné se odvolat.

Mluvčí Facebooku uvedl, že tlačítko Like je „přijímanou, zákonnou a důležitou součástí internetu“. Verdikt se podle něj vztahuje na jeden konkrétní případ a postup dané internetové stránky, který se mezitím změnil.

Ochrana dat se v Německu pozorně sleduje. Německý antimonopolní úřad začal nedávno prošetřovat, zda Facebook skrze možné porušení zákona o ochraně osobních údajů nezneužívá svého postavení na trhu.

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Nová Hello Barbie komunikuje po stisknutí knoflíku na pásku.
FBI varuje: špehovat vás mohou už i hračky

Obavy o soukromí jsou v době vzájemně propojených zařízení stále více opodstatněné. Zvyšuje se množství senzorů, mikrofonů a kamer v našem okolí, a to nejen v...  celý článek

Webnode.cz
Tipy na zajímavé weby: Naklikejte si zdarma webové stránky či e-shop do 5 minut

Jednoduchost a především možnost naklikat web i řemeslníkům, dědečkům, ale i maminkám na rodičovské. To jsou zbraně českého Webnode, se kterými vytváří webové...  celý článek

Čínský policista kontroluje internetový obsah (ilustrační snímek)
Čína definitivně zablokuje lidem volný internet. Od února zakáže VPN

Čína postupně zaceluje otvory ve své velké digitální zdi. Aby přes ni nebylo možné projít, zakáže v příštím roce lidem přístup přes privátní sítě. Přístup k...  celý článek

Letní úklid podle Marie Kondo
Letní úklid podle Marie Kondo

Nechte si věci, co dělají radost.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.