Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Píchání špendlíků ženy baví i na internetu. Ovládly nástěnku Pinterest

aktualizováno 
Netradiční sociální síť Pinterest přestala vyžadovat pozvánky. Za své dva roky existence tato vizuálně orientovaná služba přilákala přes deset milionů uživatelů, převážně žen. Otázkou je, zda toto otevření přinese Pinterestu více uživatelů - se získáním pozvánky neměli uživatelé problém ani dosud.

Pinterest.com - úvodní obrazovka se směsí přišpendlených obrázků

Pro přihlášení na nástěnkovou sociální síť nyní již není potřeba, abyste znali někoho uvnitř. "Znamená to, že se můžete přihlásit bez čekání na pozvánku, stačí, abyste šli na www.pinterest.com," uvedl Pinterest na svém roztomile pojmenovaném blogu Oh, How Pinteresting! K přihlášení lze využít Facebook nebo Twitter účet, pak dojde k automatickému importu vašich kontaktů z těchto sítí. Lze zvolit také registraci jen s použitím e-mailu.

Kategorie: Technologie (Pinterest.com)

Kategorie: Technologie (Pinterest.com)

U každého obrázku se dozvíte, kdo už jsi jej přišpendlil a kam

U každého obrázku se dozvíte, kdo už jsi jej přišpendlil a kam

"Přešpendlení" (repin) špendlíku

"Přešpendlení" (repin) špendlíku

Na rozdíl od sociálních sítí zaměřených na hlášky, kruhy nebo přátelství je Pinterest orientovaný výhradně na vizuální stránku věci: fotografie, produkty, infografiky, animace, vtípky a cokoli, co na sebe může vzít podobu webového obrázku. Tyto obrázky uživatelé najdou kdekoli na webu a poté je "přišpendlí" na některou ze svých nástěnek. Zároveň uživatelé sledují nástěnky ostatních uživatelů. Přihlásit se můžete k odběru obrázků z nástěnek vašich přátel, ale i ke sledování kterékoli nástěnky, která vás zaujala. Kromě toho Pinterest nabízí přehledy základních tří desítek kategorií: móda, fotografie, humor, technologie, zvířata, cestování, produkty, tetování, krása a zdraví...

Ženy vítány, ale vybere si zde kdokoli

Nejen pro svou orientaci na vizuální stránku věci a snadné používání je Pinterest oblíbený především mezi něžnější polovičkou uživatelů. Podle některých odhadů tvoří ženy až 97 % všech uživatelů Pinterestu (únor 2012). To mimochodem ostře kontrastuje s opačnou genderovou nevyvážeností oblíbeného serveru Wikipedia, jehož editoři jsou z 91 % muži.

Kategorie: Vlasy a krása (Pinterest.com)

Kategorie: Vlasy a krása (Pinterest.com)

Kategorie: Umění (Pinterest.com)

Kategorie: Umění (Pinterest.com)

Kategorie: Zvířátka (Pinterest.com)

Kategorie: Zvířátka (Pinterest.com)

Pinterest ale rozhodně nenabízí jen "dámský" obsah - díky přizpůsobení se každému zobrazí to, co mu vyhovuje, a sledování cizích nástěnek je velmi snadné. Trochu méně intuitivní, ale stále snesitelně řešené, je odstraňování, editace a jakékoli nastavování. Pinterest je zkrátka stvořen pro "poloaktivní" konzumaci, prohlížení a filtraci zajímavých obrázků z různých oborů.

Detail špendlíku

Detail špendlíku

Otevření Pinterestu má zřejmě souvislost s nedávnou stamilionovou investicí. Rychle rostoucí sociální síť doufá, že se časem stane místem, kde lidé obrázky nejen sdrdíčkují a přišpendlují, ale odkud si také mohou okamžitě produkty kupovat. Zatím totiž druhé kliknutí na přišpendlený obrázek vede pouze na zdrojovou webovou stránku. Pokud se Pinterestu povede zachovat jednoduché ovládání a intuitivní první kroky při používání služby (alespoň pokud se necháte vést průvodcem), může najít své významné místo mezi ostatními velkými hráči na poli sociálních sítí. V žádném případě ale nemá za cíl konkurovat Facebooku nebo Twitteru, naopak hledá další způsoby, jak těchto zavedených sítí lépe využít k vlastní smysluplné propagaci. Podle některých statistik je Pinterest už teď třetí nejnavštěvovanější sociální sítí v USA, po Facebooku a Twitteru.

Autor:




Hlavní zprávy

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.