Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Placený Napster nečekaně spuštěn v Evropě, vypálil tak rybník službě iTunes

aktualizováno 
Jako blesk z čistého nebe začala na evropském trhu působit placená hudební služba Napster. Ta měla být, stejně jako konkurenční iTunes spuštěna nejdříve v létě. Jaký tedy znovuzrozený Napster je?

Evropané již nemusí závidět americkým hudebním fanouškům možnost stahování placené hudby z internetu. Do Británie totiž dorazila hudební on-line knihovna Napster.

Ve čtvrtek byla v Británii neočekávaně spuštěna služba placeného stahování hudby. Nestojí za ní žádný velký label, ba ani Apple, který v Americe provozuje nejpopulárnější knihovnu iTunes, ale společnost Roxio. Ta před lety koupila krachující Napster, který do té doby sloužil pro výměnu copyrightem chráněných materiálů a po loňském úspěšném vstupu na americký trh spouští Napster 2.0 jako první hudební on-line obchod v Evropě.

Britský Napster

Britský Napster nabízí na 700 tisíc hudebních skladeb tzv. velké pětky - pěti největších hudebních vydavatelství (BMG, Sony Music Entertainment, EMI, Warner Music Group a Universal Music Group). Posluchač tak v katalogu nalezne snad všechny nové hity, které budou doplněny skladbami mnoha dalších, menších labelů.

Ceny nabízených skladeb jsou na první pohled stejné jako za velkou louží. Rozdíl je však v tom, že v USA je obvyklá cena za song 0,99 dolaru, v Británii za libru a devět penny. Při dnešním kurzu je to téměř jednou tolik. Diference je o to podivnější, že cenu necelý dolar si drží ve Státech i tamní Napster. Na druhou stranu, evropská služba umožňuje měsíční předplatné ve výši 9,95 libry, za které lze stahovat neomezené množství skladeb. Ty lze následně poslouchat až na třech různých počítačích. Pokud si však soubory bude chtít posluchač také vypálit, zaplatí za každý z nich další 0,99 libry. Stejnou částku stojí uložení hudebního souboru na přenosné zařízení.

V současné době je možné zdarma využít sedmidenní zkušební lhůtu na to, aby si každý vyzkoušel, zda mu bude Napster 2.0 sympatický či nikoliv.

Britský Napster 

Pro uživatele služby připravilo Roxio také on-line hudební magazín a další možnosti využití Napsteru. Ten nabídne k poslechu například 10 rádií či hitparádu. V létě má přibýt možnost propojení Napsteru s televizí. Poslouží k tomu Windows Media Center PC od Microsoftu a dálkový ovladač, pomocí něhož bude možné jednoduše pouštět skladby z Napster Music Library, se kterou se TV propojí.

Napster vypálil rybník Applu s jeho službou iTunes. Mělo se totiž za to, že obě služby budou spuštěny až v létě, neboť udělení licence pro on-line hudební obchod je mnohem složitější než v případě Spojených států. Napster věří, že získá alespoň část z původních 60 miliónů uživatelů, iTunes zase může doufat, že opožděný start vykompenzuje jeho popularita za mořem. Ostrouhaly také další služby - zejména Rhapsody, která měla být spuštěna ve druhém čtvrtletí letošního roku a zábavní gigant Time Warner, jenž spuštění placené knihovny rovněž plánoval na stejnou dobu.
Lze tak očekávat litý boj, do kterého se jistě časem přidají také ostatní služby. Pro uživatele to může do důsledku znamenat jedno a to zlevňování skladeb a další inovace, kterých v konkurenčním prostředí bude jistě nemálo.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Samizdat.cz
Tipy na zajímavé weby: Najděte si nápad na nový byznys

V jakém oboru se vyplatí začít podnikat a jak je to s konkurencí ve vybraných částech ČR, prozradí mapa malého podnikání na Samizdat.cz. Dodavatele čerstvých...  celý článek

Rozšířené zobrazení výsledků vyhledávání - Google
Google po letech přestane při vyhledávání rovnou načítat výsledky

Od roku 2010 vám Google při vyhledávání nabízí dynamické vyhledávání. To nyní zmizelo.   celý článek

Nová aplikace propojí největší sociální síť s bleším trhem
Kladivo na Aukro? On-line „blešák“ Facebook Marketplace míří do Česka

Aplikace pro prodej a nákup mezi jednotlivci, Facebook Marketplace, bude do konce srpna dostupná i českým uživatelům. Zda dokáže přetáhnout uživatele portálu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.