Terminál je rozdělen na dvě části, jednu obsluhuje řidič, druhá část slouží cestujícím, což zlepšuje ergonomické možnosti zástavby do vozidla. Část pro cestující umožňuje celou škálu platebních metod - platební kartu, kartu dopravního podniku nebo třeba vouchery s čárovým nebo QR kódem.
Pokud bude cestující preferovat nákup v aplikaci dopravce, díky zabudovanému Bluetooth majáčku se při nástupu do vozu aplikace sama spustí a přepne na stránku s potvrzením platby.
Součástí zákaznické části je i termotiskárna pro výdej účtenek a potvrzení.
Nejzajímavější je režim, kdy si cestující při nástupu „pípne“ platební kartou, ale transakce se neprovede ihned, ale pouze se uloží v systému dopravního podniku. Cestující si takto „pípne“ u každé jízdy a systém s odstupem vybere a nabídne optimální variantu jízdného tak, aby vyšlo co nejlevněji - a teprve poté proběhne souhrnná platební transakce. Zejména cizinci tak nemusí dopředu řešit, zda si mají vybrat denní jízdenku, více jízdenek pro jednotlivé jízdy, nebo jinou nabídku.
Projekt je zatím ve fázi prototypu, první komerční nabídky by měly podle Davea Spiletta, architekta zákaznických řešení společnosti Fujitsu, který nám systém předvedl, proběhnout v příštím roce.
Aktualizace 17:10 - Čtenáři nás upozornili, že podobný systém výpočtu jízdného umožňuje i konkurenční systém, který je již v provozu v MHD v Ostravě. Nakolik jinak bude fungovat připravovaný systém od Fujitsu zatím není jasné.