Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Playboy ukáže dívku měsíce ve 3D. Přibalí i dvoubarevné brýle

  0:02aktualizováno  0:02
Papírový pánský magazín Playboy se rozhodl využít současnou vlnu zájmu o trojrozměrné zobrazení. V červnovém čísle amerického vydání ukáže dívku měsíce prostřednictvím anaglyfického zobrazení ve 3D.

Červnovou playmate ukáže Playboy ve formátu 3D | foto: AP

Ohodnotit, zda má kráska z titulní stránky Playboye dostatečně bujné tvary, budou moci lépe než kdykoli předtím čtenáři červnového vydání vyhlášeného magazínu pro pány. Snímky červnové playmate pořídil fotograf speciálním 3D fotoaparátem. Lidé s magazínem, který bude na stáncích od pátku, dostanou i speciální brýle, informovala agentura AP.

"Pokud si čtenáři zatím jen představovali, jak by je kráska z prostřední dvojstrany časopisu mohla oblažit svými proporcemi, pak nejnovější číslo je posouvá o kus dál," komentovala agentura krok časopisu.

Fotografie nasnímané ve formátu 3D prohlížené brýlemi s červeno-modrými "skly" pomáhají vyvolat dojem prostorového zobrazení. Předměty a osoby z nich zdánlivě vystupují do popředí.

Tento asi nejstarší systém vytvoření 3D obrazu nazývaný anaglyfický, však má své mouchy. Nejčastěji je zmiňován problém s zkresleným podáním barev. Více technologiích 3D zobrazení se dočtete v tomto článku.

"Hračka, díky níž děti uskakují před filmovými draky a zelenými mimozemšťany, ukazuje teď dospělým své možnosti," píše AP.

Zakladatel Playboye Hugh Hefner si podle agentury prostě položil otázku, co by čtenář v trojrozměrném formátu nejraději viděl - a odpověď byla nasnadě: nejspíš nahou ženskou. Sám Hefner přitom žádným velkým nadšencem 3D zobrazení není. "Do kina chodím na normální 2D filmy a úplně mi to stačí," řekl v telefonickém rozhovoru.

Velký zájem o formát 3D nedávno rozpoutal americký sci-fi film Avatar, který režisér James Cameron natočil právě trojrozměrnou technologií. Film se po překonání rekordu ve světových tržbách stal také nejvýdělečnějším snímkem ve Spojených státech.

Vydavatelé Playboye očekávají, že pokus s 3D zobrazením zvýší náklad časopisu, který se z 3,5 milionu v roce 2006 snížil na nynějších 1,5 milionu. Podle šéfa redakce Jimmyho Jellineka by mohla dvojstrana s trojrozměrnou krasavicí Hope Dworaczykovou lidem vnuknout myšlenku, že internet je sice pěkná věc, ale držet v rukou papírový časopis taky není špatné. "Lidé chtějí věci, co trvají a mají nějaký smysl," soudí Jellinek.

S jeho názorem nakonec souhlasil i Hefner. "Tenhle obrázek je další příkladem toho, jak jsou knihy a časopisy oproti internetovému zobrazení jiné. Jak říkával můj táta, můžete je držet vlastníma rukama, a třeba si je schovat do matrace."

Autoři: ,




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Fotoaparáty Nikon používají fotografové už 100 let
Fotoaparáty Nikon používají lidé už 100 let

VIDEO Před 100 lety začala v Tokiu působit společnost Nikon, dnes velikán na trhu s fotoaparáty. Do Evropy a Ameriky se ale společnost dostala až v roce 1950, a to...  celý článek

Kombajn New Holland CR 9.90, na kterém je umístěna kamera SlowTV.
Tohle chtěl vidět každý kluk. Sledujte přímý přenos z okna kombajnu

Po mazací tramvaji a nákladní lodi namontoval tým SlowTV kameru na další zajímavý pohybující se stroj. Tentokrát je to sklízecí mlátička, tedy lidově kombajn....  celý článek

Obrys letadla je hotový. Testovací piloti Boeingu kreslili 787 Dreamliner ve...
Testovací piloti Boeingu si hrají: kreslí letadlo přes celou Ameriku

Unikátní grafický záznam trasy letu má let BOE004 z letiště Seattle Boeing Field na letiště Seattle Boeing Field. Vypadá jako obří letadlo.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.