Červnovou playmate ukáže Playboy ve formátu 3D

Červnovou playmate ukáže Playboy ve formátu 3D | foto: AP

Playboy ukáže dívku měsíce ve 3D. Přibalí i dvoubarevné brýle

  • 31
Papírový pánský magazín Playboy se rozhodl využít současnou vlnu zájmu o trojrozměrné zobrazení. V červnovém čísle amerického vydání ukáže dívku měsíce prostřednictvím anaglyfického zobrazení ve 3D.

Ohodnotit, zda má kráska z titulní stránky Playboye dostatečně bujné tvary, budou moci lépe než kdykoli předtím čtenáři červnového vydání vyhlášeného magazínu pro pány. Snímky červnové playmate pořídil fotograf speciálním 3D fotoaparátem. Lidé s magazínem, který bude na stáncích od pátku, dostanou i speciální brýle, informovala agentura AP.

"Pokud si čtenáři zatím jen představovali, jak by je kráska z prostřední dvojstrany časopisu mohla oblažit svými proporcemi, pak nejnovější číslo je posouvá o kus dál," komentovala agentura krok časopisu.

Fotografie nasnímané ve formátu 3D prohlížené brýlemi s červeno-modrými "skly" pomáhají vyvolat dojem prostorového zobrazení. Předměty a osoby z nich zdánlivě vystupují do popředí.

Tento asi nejstarší systém vytvoření 3D obrazu nazývaný anaglyfický, však má své mouchy. Nejčastěji je zmiňován problém s zkresleným podáním barev. Více technologiích 3D zobrazení se dočtete v tomto článku.

"Hračka, díky níž děti uskakují před filmovými draky a zelenými mimozemšťany, ukazuje teď dospělým své možnosti," píše AP.

Zakladatel Playboye Hugh Hefner si podle agentury prostě položil otázku, co by čtenář v trojrozměrném formátu nejraději viděl - a odpověď byla nasnadě: nejspíš nahou ženskou. Sám Hefner přitom žádným velkým nadšencem 3D zobrazení není. "Do kina chodím na normální 2D filmy a úplně mi to stačí," řekl v telefonickém rozhovoru.

Velký zájem o formát 3D nedávno rozpoutal americký sci-fi film Avatar, který režisér James Cameron natočil právě trojrozměrnou technologií. Film se po překonání rekordu ve světových tržbách stal také nejvýdělečnějším snímkem ve Spojených státech.

Vydavatelé Playboye očekávají, že pokus s 3D zobrazením zvýší náklad časopisu, který se z 3,5 milionu v roce 2006 snížil na nynějších 1,5 milionu. Podle šéfa redakce Jimmyho Jellineka by mohla dvojstrana s trojrozměrnou krasavicí Hope Dworaczykovou lidem vnuknout myšlenku, že internet je sice pěkná věc, ale držet v rukou papírový časopis taky není špatné. "Lidé chtějí věci, co trvají a mají nějaký smysl," soudí Jellinek.

S jeho názorem nakonec souhlasil i Hefner. "Tenhle obrázek je další příkladem toho, jak jsou knihy a časopisy oproti internetovému zobrazení jiné. Jak říkával můj táta, můžete je držet vlastníma rukama, a třeba si je schovat do matrace."

,