Herní počítač v extrémním provedení na stánku Asusu.

Herní počítač v extrémním provedení na stánku Asusu. | foto: Roman Všetečka, Technet.cz

Počítače mohou zachránit hry a virtuální realita

  • 47
Berlín (Od zpravodaje Technet.cz) - Trh s počítači pro koncové zákazníky se neustále propadá. Podle výzkumné společnosti GFK může tento trend zastavit, nebo alespoň zmírnit, zájem o herní systémy a virtuální realitu.

V rámci veletrhu IFA 2016 představila výzkumná společnost GFK výsledky některých svých průzkumů. Jeden z nich se týká i počítačů prodávaných koncovým zákazníkům.

Firma uvádí, že se od ledna do června v meziročním srovnání propadl tento trh celosvětově o zhruba dvacet procent. V koncových číslech to znamená přibližně 15 milionů zařízení. Vyjádřen penězi je výsledek nižší o 16 procent, což představuje částku kolem 4,5 miliardy eur (cca 122 miliardy korun).

Navzdory tomuto trendu je tu oblast, která roste. Je to trh herních počítačů. My jsme si toho všimli již v uplynulých letech, kdy se postupně jednotliví významní hráči v oboru rozhodli uvést své vlastní řady herních systémů.

Počítače i příslušenství

Odhady GFK ukazují, že je růst v této oblasti opravdu zajímavý. U stolních herních počítačů se prodeje zvýšily o 58 procent a příjmy o 75 procent. Ještě větší nárůst je v oblasti přenosných herních systémů. Zde se zvýšil prodej o 95 procent a příjmy o 46 procent.

Problém je, že firma neuvádí odhady počtu prodaných kusů a ani konkrétní finanční čísla. Nevíme tak, zda se prodej zvýšil v řádech tisíců, nebo milionů kusů.

Konkrétnější je však ve zprávě o prodeji herního příslušenství. Herní klávesnice, myši a náhlavní soupravy zaznamenaly prudký růst prodejů. Herní klávesnice tak zaznamenaly nárůst příjmů ve výši 23 procent na více než 86 milionů eur (asi 2,32 miliardy korun). Headsety se prodávaly také dobře, když se tržby zvýšily o 19 procent.

GFK odhaduje, že se tento trend bude prohlubovat.

Virtuální realita

Výzkumná společnost si rovněž hodně slibuje od nástupu virtuální reality.

Zařízení pro virtuální realitu pro PC i pro herní konzole by podle firmy mohla v příštích několika letech znamenat revoluci na herním trhu.

„Zpočátku se bude příští generace virtuálních zařízení zaměřovat na uživatele, kteří rádi zkoušejí novinky. Rychlému zavedení bude bránit vysoká cena hardwaru potřebného pro jejich optimální využití,“ uvádí GFK ve zprávě.