Ženy, které chtějí zjistit svou velikost podprsenky, mohou v Hongkongu vyzkoušet počítačovou analýzu postavy. Interaktivní zrcadlo, které zkouší obchod Rigby & Peller, během minuty pořídí snímky oblečené ženy ze všech stran a vyhodnotí, jaká velikost podprsenky je pro zákaznici nejvhodnější.
„Zrcadlo zaznamená přes 140 měření během necelé minuty a vyhodnotí typ těla. Specialista na prádlo pak na základě výsledků 3D skenu doporučí nejlepší míry a barvy oblečení,“ popisuje Rigby & Peller. Zrcadlo navíc ukáže nasimulované koláže s nabízeným prádlem přímo na těle zákazníka, bez nutnosti skutečného zkoušení. Typ těla lze v podobě „Shape ID“ uložit do příští návštěvy.
Jak to funguje?(spekulace) Pokud nejde jen o PR akci a zrcadlo skutečně dává nějaké reálné výsledky, může k tomu využívat fotografie nebo 3D senzoru (typu Microsoft Kinect), případně kombinace obojího. Počítač by si ale při analýze musel poradit s jednou i více vrstvami oblečení, takže může jít spíše o statistické propočty a odhady na základě předem naměřených vzorků. |
Protože jde o komerční prezentaci bez nezávislého ověření, nelze říci, zda jde jen o inovativní marketing, nebo o skutečně o „přiléhavý“ odhad, který může nahradit posouzení zkušeným personálem. Pro některé lidi ale může mít počítačem vygenerované číslo větší důvěryhodnost právě pro svou (byť třeba jen zdánlivou) exaktnost. A navíc odpadá případný stud.
To samozřejmě neznamená, že je to metoda přesnější, nebo dokonce přesná. Ale jako reklamnímu tahu se tomuto projektu nedá nic vytknout.
Pozn. red.: Kontaktovali jsme obchod Rigby & Peller s otázkami týkajícími se senzorů a fungování výše zmíněného zrcadla. Zatím se neozvali, pokud pošlou odpovědi, doplníme je do článku dodatečně.