Ty budou značně propojené s webovým portálem Windows Live, kde si budou moci uživatelé stáhnout nadstandardní aplikace, jež nejsou součástí systému.
Microsoft se tak snaží dostat Live z nelichotivé situace na trhu, kdy většinu vyhledávání zařídí Google nebo Yahoo. Microsoft tak přichází o peníze za reklamu. Rozhodně ale bude zajímavé sledovat Evropskou komisi, jak nakonec zareaguje. Pokud dokáže dát pokutu téměř půl miliardy eur za integraci Windows Media Playeru a tím údajného utlačování konkurence, pak by se přímá vazba na Live a odtažení klientů např. Googlu nemuselo Microsoftu vůbec vyplatit.
Dalším velkým tématem byl Xbox 360, u kterého se výrobce chlubí už 17 miliony prodaných kusů. Připomenuta byla hra Halo, která je v současnosti nejprodávanějším titulem Microsoftu. Během roku 2009 pak nastoupí pokračování s názvem Halo Wars. Opět byla zmíněna služba Live, tentokrát v podobně Xbox Live, která má hráčům sloužit jako komunitní server a místo pro snadný nákup her a jejich nadstaveb. Další placenou službou je potom Netflix, který umožňuje sledování filmů na Xboxu. Na výběr je zatím více než 20 000 filmů.
Celou prezentaci můžete zhlédnout na následujícím videu přímo z Las Vegas (anglicky).
Video |
video: Nývlt, Kužník - Technet.cz |
Představení novinek Microsoft XBox a Windows Live |
Hlavní prezentaci předcházela úvodní řeč šéfa Microsoftu Steva Ballmera. Kromě shrnutí významných událostí nezapomněl ukázat i významné počiny výrobců výpočetní techniky, kteří spolupracují s Microsoftem.
Důležitým mezníkem jsou opět Windows 7. Nejen u nich Microsoft zdůrazňuje kompatibilitu s celou řadou multimediálních zařízení. Ta se sice už nemají stát součástí digitálního domova, který propagoval Bill Gates v polovině devadesátých let, zato se mají soustředit na jednoduchost použití s masově rozšířenými přístroji pro každodenní použití. Týká se to proto např. přehrávače Zune nebo komunikátorů, u kterých má být zaručena snadná vzájemná synchronizace. Další zajímavostí, kterou naznačil už Acer na své konferenci v říjnu 2008, je upřednostňování širokoúhlých displejů nad všemi dnes běžnými LCD s klasickým poměrem stran 4:3.