Tramvaj srazila chodce. Vyprošťování sraženého

Tramvaj srazila chodce. Vyprošťování sraženého | foto: Rosťa Jančar, Rosťa Jančar,  Technet.cz

Podívejte se, jak se vyprošťuje člověk zpod kol tramvaje

  • 32
Náraz, vyběhnutí řidičky před tramvaj, vysílačky, příjez dispečera, hasičů, nazvednutí tramvaje - to vše bylo ke shlédnutí na pražské Florenci. Nacvičovalo vyprošťování člověka sraženého nejmodernější tramvají.


Náraz byl pouze virtuální.  Pokud by skutečně srazila tramvaj člověka, nejspíše by potřeboval první pomoc i redaktor Technetu.

Tramvaj srazila chodce. Vyprošťování sraženého
Před začátkem samotného cvičení záchranařů přažského Dopravního podniku umístili technici pod tramvaj figurínu.

Tramvaj srazila chodce. Vyprošťování sraženého
Řidička tramvaje se nejprve šla podívat, co se vlastně stalo.

Tramvaj srazila chodce. Vyprošťování sraženého
Pod tramvají leží sražený člověk.

Tramvaj srazila chodce. Vyprošťování sraženého
Řidička kontaktuje dispečink. Službu konající dipečer zajistí vše za vystresovanou řidičku. Zavolá na místo nehody nejbližšího dispečera v terénu, hasiče Dopravního podniku (mají speciální zařízení pro tramvaje, metro ap.) a záchranku.

Tramvaj srazila chodce. Vyprošťování sraženého
Zanedlouho na místo nehody přijede jako první dispečer, který vysílačkou ihned informuje hasiče Dopravního podniku a další složky DPP o události.

Tramvaj srazila chodce. Vyprošťování sraženého
Mezitím řidička stáhla pantograf, aby se zabránilo úrazu elektrickým proudem.

Tramvaj srazila chodce. Vyprošťování sraženého
Po chvíli dojeli k nehodě hasiči. Mají rozdělené úkoly. První skupina se věnuje zraněnému pod tramvají. Nemůže ho jen tak uchopit a vytáhnout, zranění nejsou přes oděv vidět.

Tramvaj srazila chodce. Vyprošťování sraženého
Další skupiny mají za úkol nadzvednot tramvaj a zajistit ji proti pádu. Nejmodernější vůz pražského DP, proklínaná i chválená 14T, má zabudovány otvory pro čepy pro nadzvednutí mnohatunové konstrukce.

Tramvaj srazila chodce. Vyprošťování sraženého
Velitel zásahu pečlivě kontroluje postup prací. Mobilní hydraulický zvedák Krol s benzínovým motorem je připraven, motor běží. Poslední kontrola obou pístů pro nadzvednutí vozu, zajišťovacích týmů. Přichází všemi novináři i náhodnými diváky očekávaný povel.

Tramvaj srazila chodce. Vyprošťování sraženého
Dva hydraulické písty, každý o nosnosti 20 tun, pomalu nadzvedávají čelní část soupravy.

Tramvaj srazila chodce. Vyprošťování sraženého
Čelo 14T je ve vzduchu. První tým hasičů DPP, který se stará o zraněného, mezitím poskytoval první pomoc a pod zraněného umístil nosítka. Od příjezdu hasičů do vynášení zraněného uplynuly 4 minuty a 3 vteřiny. Zraněného od hasičů přebírá záchranka.

Následující fotografie ani nepotřebují komentář


Tramvaj srazila chodce. Vyprošťování sraženého
Tramvaj srazila chodce. Vyprošťování sraženého
Sprejem je označena poloha kol

Tramvaj srazila chodce. Vyprošťování sraženého
Detail nadzvednutého tramvajového kola a magnetické brzdy

Tramvaj srazila chodce. Vyprošťování sraženého
Zajištění proti pádu nadzvednuté tramvaje

Tramvaj srazila chodce. Vyprošťování sraženého
Píst o nosnosti 20 tun a zasunutý čep pro zdvih vozidla

Tramvaj srazila chodce. Vyprošťování sraženého
Čelo tramvaje je nadzvednuto asi o 50 cm


Témata: Tramvaj, virtuální