V centrech českých měst často řeší radní otázku, jak na parkující auta. Jediné, co se dosud někde povedlo, je zavedení nové "daně za parkování". I přes zpoplatnění je téměř nemožné zaparkovat nejen v Praze, ale také skoro ve všech větších městech. Zaplacením parkovného nová místa pro parkující vozy přece nevznikají. Přitom existuje alternativa - cyklisté v ulicích. Projet centrem města na kole je velmi často ten nejrychlejší a zároveň nejekologičtěší způsob dopravy. A kolo se dá "zaparkovat" v domě.
V přecpaném Tokiu je poněkud složitější situace. Nejenže ulice jsou plné aut, ale dokonce není místo ani pro kola cyklistů. Proto vzniklo u nádraží Kasai podzemní High Tech parkoviště pro 9 400 kol.
Jak funguje parkoviště pro kola
Cyklista svůj dopravní prostředek umístí na plošinu a stiskne několik tlačítek. Zbytek práce vykonají stroje. Za jednorázové parkování zaplatí zákazník 100 jenů (asi 15 Kč), měsíční předplatné je za 1 800 jenů (necelých 300Kč). Na kolo zákazníci čekají maximálně 23 vteřin.
Co vidí cyklista
Prostory pro zákazníky