Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

OBRAZEM: Dvě „fotbalové jedenáctky“ lokomotiv v barvách Eura 2012

aktualizováno 
Dvaadvacet nejlepších polských a českých rychlíkových lokomotiv změnilo svůj tradiční vzhled a v polepech ME ve fotbale 2012 propaguje jedinečnou sportovní událost a železniční dopravu.

Před čtyřmi lety při mistrovství Evropy ve fotbale Euro 2008 vznikla nová tradice: fotbalový svátek propagovaly i lokomotivy. "Česká lokomotiva" tehdy navštívila Prahu. Na pražském Hlavním nádraží ji podepsal kapitán českého týmu Eura 2008 Tomáš Ujfaluši.

Pro přicházející Euro 2012 vzniklo v Česku a Polsku celkem 22 lokomotiv v barvách ME.

Nejlepší české rychlíkové lokomotivy zdobí národní a sportovní motivy

Nejrychlejší česká lokomotiva Škoda řady 380 ve speciálním polepu s národními a sportovními motivy, mezi kterými objevíte i dvouocasého českého lva a fotbalové míče, vezla české fotbalisty v neděli 3. června 2012 na mistrovství Evropy ve fotbale Euro 2012.

Převlečení do nového kabátu proběhlo v pražské Michli. Osmičlenný tým ze specializované firmy přelepil obří samolepkou škodováckou 380 a více než třicet hodin čistého času.

První výjezd lokomotivy Škoda 380 s polepem ME 2012 z hlavního nádraží v čele

První výjezd lokomotivy Škoda 380 s polepem ME 2012 z Hlavního nádraží v čele EC 111 Praha (9. května 2012 10:17)

Škodovku před odjezdem do Vratislavi pokřtili pivem

Lokomotiva nakonec vezla reprezentaci pouze na Ostravsko, kde ji vystřídal další stroj. Byla to fotbalová 163.043.

Tři šťastné jedenáctky pro reprezentaci. Z Hlavního nádraží vyjíždí s

Tři šťastné jedenáctky pro reprezentaci. Z Hlavního nádraží vyjíždí s reprezentací na Euro 2012 v pořadí jedenáctá vyrobená lokomotiva 380 v 11:11

Polep lokomotivy 380 v národních barvách s fotbalovými symboly a dvouocasým

Polep lokomotivy 380 v národních barvách s fotbalovými symboly a dvouocasým lvem. První vůz symbolicky pokračuje v národních motivech

Výrobce lokomotivy usiloval do poslední chvíle o povolení, které by mu umožnilo dovézt vlak v čele s "380" v rámci testování a schvalování až do Vratislavi. Neobdržel ho (více si o testu nové lokomotivy přečtěte v tomto článku).

Obsluha v jídelním voze

Obsluha v jídelním voze

Bufet v jídelním voze

Bufet v jídelním voze

Před odjezdem do Vratislavi proběhl netradiční netradiční křest pivem, což je nápoj tradičně spojený s fotbalem a fotbalovým fanděním u nás. Lokomotivy se obvykle křtí šampaňským. 

Interiér konferenčního vozu

Interiér konferenčního vozu

Každá kabina lůžkového vozu má také svou toaletu se sprchou

Každá kabina lůžkového vozu má také svou toaletu se sprchou


Druhá lokomotiva bude vozit do Polska české fanoušky

Druhý český stroj Eura 2012 je lokomotiva Škoda řady 163.043. Ve dnech 8., 12. a 16. června je plánované její nasazení do čela zvláštních vlaků s fotbalovými fanoušky v celé trase vlaků Praha – Pardubice – Lichkov – Vratislav (Wroclaw).

Lokomotiva 163.043 s polepem Euro 2012 z depa Česká Třebová s týmem, který

Lokomotiva 163.043 s polepem Euro 2012 z depa Česká Třebová s týmem, který realizoval propagační polep stroje.

Kde si můžete udělat fotografii s lokomotivou Eura 2012

Obě české lokomotivy s polepem Euro 2012 můžete potkávat na českých kolejích před i po Euro 2012. Škodováckou 380 na vlacích mezi Prahou, Ostravou a Břeclaví. Lokomotiva řady 163 pak jezdí na pravidelných linkách např. Pardubice - Lichkov - Wroclaw. 

Polské lokomotivy řady EP-09 zajíždějí s mezinárodními expresy až do našeho Bohumína, takže s některými z fotbalovými lokomotivami PKP se můžete setkat také ve Slezsku. 

Polep 20 polských lokomotiv navrhla designérka Swarovského

Polský dopravce PKP Intercity připravil hned celou dvacítku lokomotiv šampionátu. Šestnáct lokomotiv je v národních barvách fotbalových týmů a čtyři stroje propagující polské stadiony. Podobně jako ČD polepil polský dopravce své nejlepší dva typy rychlíkových lokomotiv.

"Česká lokomotiva"  PKP Intercity EU-44  Husarz

"Česká lokomotiva" PKP Intercity EU44 Husarz

Lokomotiva EU-44 Husarz v polepu pořadatelské země  - Polska. Na boku

"Polská lokomotiva" PKP Intercity EU44 Husarz. Na boku lokomotivy se podepsal také polský premiér Donald Tusk.

Polep od návrhářky bižuterie klenotnictví Swarovski obdrželo všech deset lokomotiv Siemens ES64U4, které dopravce vlastní. Lokomotiva má u severních sousedů označení EU44  Husarz. 

"Španělská lokomotiva" PKP Intercity EP-09.

"Španělská lokomotiva" PKP Intercity EP09

"Anglická lokomotiva"  PKP Intercity EP-09.

"Anglická lokomotiva" PKP Intercity EP09

Druhou desítku tvoří polské EP-09, které byly vyrobeny ve Vratislavi, ve které hraje český fotbalový tým. Polep jedné lokomotivy zvládlo osm pracovníků za 6 hodin.

Stroj pro vozbu osobních vlaků do 500 tun maximální rychlostí 160 km/h vyráběla firma Pafawag od roku 1986 do roku 1997. Vyrobila jich celkem 47. Lokomotivy jsou zvláštní tím, že ani jedna není stejná.

Zobrazit celou fotogalerii

Prohlédněte si pohodlně všechny fotografie





Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.