Portál Centrum.cz byl hacknut, ozývalo se včera všude

  • 11
Stránka vyhledávače byla od včerejší půlnoci pozměněna - místo češtiny na uživatele zíraly zdánlivě nesrozumitelné znaky. Ihned se začalo spekulovat o hacknutí stránek. Centrum tak dal o sobě neplánovaně vědět ještě nad rámec startující reklamní kampaně.

Ráno se informace ozývala z rádia a mohli jste na ni narazit v podání agenturní zprávy na webu, po celý další den chodily do redakce e-maily či vzkazy přes ICQ typu "viděli jste dnes Centrum, nehacknul je někdo?" A portál Centrum.cz byl včera opravdu poněkud "jiný". Homepage byla ve zdánlivě nesrozumitelném jazyce a až při bližším pohledu uživatel zjistil, že se něco děje a to "něco" jde změnit, jedním kliknutím myši. Pánové ze Centra opět dokázali že nejsou suchaři (jeden z předchozích důkazů najdete třeba zde) a informaci o zprovoznění slovníků, mezi nimiž je zastoupen také česko-hantecký a naopak, se jali světu sdělit po svém.

Centrum je hacknuto, ozývalo se všude

Na včerejší den byla naplánována i neformální tisková konference. O neformálnosti svědčí i tisková zpráva, napsaná celá v hantecu. Na překlad textu v češtině, který byl naštěstí ke zprávě též přiložen, musel být najat plnokrevný brňák. Co se přeložit nedalo, domyslelo se a tak vzniklo zároveň pár hantecových novotvarů (portál - netbóda, e-mail - e-kistna...). Namísto slova "kontakt" byla použita nádherná věta "Dyby nco, tak sem:".

Jedním z úkolů tiskovky bylo zhodnotit měsíc střádané ohlasy na změnu designu portálu (163 záporných, 387 kladných e-mailových, na všechny bylo prý "nonroboticky odpovězeno) a návštěvnost za uplynulých pár týdnů, kdy mají stránky nový design. Zřejmě se zadařilo, neboť rozdíl návštěvnosti před a po redesignu vykazoval nárůst o zhruba 20 procent.

Centrum je hacknuto, ozývalo se všude

Spolu s ohlášením výsledků mapujících návštěvnost byla odstartována nová marketingová kampaň na podporu značky. Cíl je známý již měsíc. "Chceme v příštím roce získat 500 tis.nových uživatelů. Většina z těchto potenciálních uživatelů si vybere svůj portál primárně podle značky - podle známosti, image, síly. A bez "off line" komunikace bychom silnou značku nevybudovali. Věřím v kreativní reklamu, která dokáže silnými originálními motivy "na hraně" zaujmout i ve světě přeplněném reklamou. Naše nová komunikace staví značku Centrum.cz na pozici kvalitního, profesionálního a originálního portálu," komentuje novinky Oldřich Bajer, ředitel portálu Centrum.cz.

Reklamní kampaň s rozpočtem více než 6 miliónů, trvající do konce roku 2002, je rozložena mezi nadlinková média jako je rádio, tisk, outdoor a podlinková média - on-line, reklamní pohlednice a street promo. Kampaň startuje v časopisech i rádiu. Důležitou součástí kampaně je internet, který bude mít za úkol rozvést uživatelům myšlenku "Nejlepší místo v celé.cz" po 30 - 40 letech. Na imageovou kampaň budou v budoucnosti navazovat konkrétní produktové komunikace portálu.

Reklamní kampaň portálu Centrum.cz

Hantec slovník nebyl posledním netradičním počinem pracovníků portálu; již nyní se chystá slovník přibližující nářečí ostravské a plzeňské. Možná se prý dočkáme i slovníku romsko-českého (a naopak).