Portál Centrum.cz v noci opravdu explodoval. Co z něj zbylo a co bude dál?

  • 9
Celý včerejší den se dělníci na portálu vydatně činili a trhavinou podminovávali stránky. Ty v noci na čtvrtek vybouchly. Možná už jste si také všimli, že Centrum změnil design a logo. A to je pouze začátek.

Nutno podotknout, že připravené novinky na portálu Centrum.cz byly poměrně dobře utajované; vždyť i novináři s nimi byli obeznámeni až v průběhu včerejší tiskové konference. Představen byl nový vzhled, se kterým se na webu budou uživatelé od dnešního dne setkávat, prezentováno bylo také nové logo. Vzhled stránek se podle malého průzkumu, který jsme v redakci i mimo ni provedli, velice povedl. Logo už se s takovým úspěchem nesetkalo.

Nový design portálu Centrum.cz

Změny samozřejmě nezůstanou pouze u nového designu a loga (screen starého designu stránek, které v noci byly vážně nevážně vyhozeny do vzduchu a nahrazeny designem novým, najdete v článku). Centrum, s. r. o., provozovatel portálu (vlastněného Ondřejem Tomkem a Oldřichem Bajerem a společnostmi Intel Capital a Baring Communications Equity), má plánů mnohem více. Tím největším je získání 500 tisíc nových uživatelů v následujícím roce; cíl nemalý, avšak vzhledem ke stále nevyužitému potenciálu českého internetu (zhruba 1,8 miliónu aktivních uživatelů) celkem reálný. S "náborem" nových uživatelů plánuje provozovatel portálu jeho oživení. Jak se nechal slyšet Oldřich Bajer, "Ostatní portály jsou mrtvé" a Centrum se bude snažit vytěžit ze zpravodajského potenciálu maximum.

Starý design portálu Centrum.cz

Uživatele sledující vývoj ve světě může potěšit fakt, že Centrum.cz bude mít i nadále freemail zdarma. A to přesto, že ve světě se stále více portálů uchyluje ke zpoplatnění e-mailového konta, byť se jedná o placené přesměrování či účtování za stahování přes POP3... Zpoplatnění dozná portál jinde - například placenými ISP službami, firemními adresáři, propojení s mobilními telefony.

Zajímavostí je jistě také fakt, že Centrum, s. r. o. uzavřela strategické partnerství s takovými společnostmi, jako jsou NIKE, JobPilot, Nestlé či Intel.