Vozy metra M1 s minimální životností třicet let obsluhují nejvytíženější a zároveň provozně nejstarší trasu C. Díky nízké hmotnosti je souprava výhodná pro provoz v Nuselském mostě.
Tyto vozy také lépe zvládají největší stoupání v pražském metru, které je mezi stanicemi Nádraží holešovice a Ládví (s výjimkou stanice Kobylisy, která je samozřejmě rovinná). Zároveň dochází k nižšímu opotřebení kolejového svršku.
"Kromě nezbytného komfortu pro cestující přinášejí i významné provozní úspory, zejména ve spotřebě elektrické energie," uvedl generální ředitel DPP Martin Dvořák.
Poslední dodaná souprava metra M1
Základ právě předávaných souprav byl vyroben na Zličíně, konečné práce byly provedeny v depu pražského metra na Kačerově. Část hal v depu má Siemens dlouhodobě pronajatou. Od roku 2005 zde zajišťuje údržbu a servis všech vozů, které na lince C jezdí. Jedna pětivozová souprava stojí přibližně 200 milionů.
Soupravy M1 mají na svém kontě jednu nehodu. Ta se ale nestala nikde na trase C, ale na kolejích v depu na Zličíně. Strojvůdce tady při testování vlaku překročil v roce 2005 povolenou rychlost a s vlakem vyjel z kolejí (o nehodě čtěte zde).
Počet vozů v jednotce | 5 |
---|---|
Šířka vozu | 2712 mm |
Délka vlaku přes spřáhla | 96 660 mm |
Hmotnost vlaku | 133 tun |
Maximální rychlost | 80 km/h |
Počet sedadel | 224 |
Počet míst k stání | 1240 (8 osob/m2) |
Počet souprav v Praze | 53 |