Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Pražská internetová tramvaj s 3G připojením jezdí každý den

  9:50aktualizováno  9:50
Tramvaj s připojením na internet zdarma má za sebou první dny provozu. Testovací provoz poběží zhruba půl roku, možná se ale přesune z linky 17 na jinou.

Tramvaj typu KT8N2, ale s výrobním číslem 9063, nabízí připojení k internetu zdarma | foto: Dopravní podnik hl. m. Prahy

Hned první den ostrého provozu měla tramvaj s bezplatným připojením k internetu potíže. V sobotu se zasekl router a musel přijet technik, který jej restartoval.

Tramvaj s evidenčním číslem 9 063 můžete potkat od pondělí do neděle po celý den na lince 17. Poznáte ji i podle samolepek wi-fi, které jsou umístěné vedle dveří. Možná ale již v půli dubna bude internet nabízen na jiné trase. 

Tramvaj s instalovaným LCD obrazovkami a wi-fi připojením

Tramvaj s instalovanými LCD obrazovkami a wi-fi připojením

Důvodem je plánovaná výluka, která od 18. dubna zastaví provoz u Národního divadla. S připojením k internetu by se pak cestující mohli setkat na linkách 3, 24, 8 nebo 19, přičemž první dvě možnosti jsou pravděpodobnější. 

Internet jako přes mobil

Připojení tramvaje k internetu nezajišťuje nijak složitý systém. Základem je router, který využívá mobilního připojení k internetu a přes wi-fi distribuuje internet cestujícím. 

"Teoretická rychlost stahování dat je cca 500 kB/s, která samozřejmě klesá s počtem připojených zařízení," uvedla pro Technet.cz Ilona Vysoudilová, vedoucí Tiskového oddělení a tisková mluvčí Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP).

K čemu to je?

To je zřejmě nejčastější otázka, které internetové připojení v tramvaji vyvolává.

  • připojíte se i s levnějším iPadem (a dalšími tablety) bez 3G modulu
  • připojíte se s chytrým telefonem s Wi-fi, i když nemáte aktivován datový tarif
  • připojíte se i s kapesní herní konzolí, například Nintendem DS

Kdo má vlastní mobilní připojení na internet, vyplatí se spíše využít jej. Nemusí se totiž s nikým dělit o přenosovou kapacitu. Výhodou routeru však je, že má mnohem větší výkon, než přenosné zařízení uživatele. Má tak větší šanci najít signál a připojit se na internet. Ostatně sám DPP tvrdí, že na trase nejsou žádná hluchá místa, kde by připojení nebylo.

Router je umístěn v kabině řidiče, kde je nejbezpečněji schován před vandaly.  

Budou i další

Půlroční testovací provoz má dopravnímu podniku odpovědět na otázku, zda může tuto službu nabízet ve větší míře. Plány počítají s možností umístit router i do dalších tramvají. V budoucnu by zařízení pro připojení k internetu mohlo být přímo součástí nově dodaných tramvají For City.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Jak udělat z elektrické sítě tržiště, kde může obchodovat každý

Projekt SHAR-Q se pokouší navrhnout a připravit systém, který by umožnil spotřebitelům elektřiny přímo se domlouvat a obchodovat s jinými uživateli a vytvářet...  celý článek

Letuška Alžběta Krauskopfová (15. 6. 1937)
Přežila nálet, protože nedoběhla do krytu. Příběhy prvních letušek

Palubnatka, drakařka, sestra letounu nebo také děvče do větru. To jsou jen některé z návrhů, které vznikly přesně před 80 lety, kdy se do oblak na palubách...  celý článek

Socialisté žádali mír. Ve Švédsku lobovali i Češi
Socialisté žádali během války uzavření míru. Ve Švédsku lobovali i Češi

VIDEO Mírových iniciativ během 1. světové války bylo několik. Jednu z nich organizovaly socialistické strany. V červnu 1917 se například ve švédském Stockholmu...  celý článek

Opel Insignia 2,0 CDTI Country 4x4 /...
Opel Insignia 2,0 CDTI Country 4x4 /...

r.v. 2014, naj. 38 000 km, diesel, 1. majitel
540 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.