Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Pražská internetová tramvaj s 3G připojením jezdí každý den

  9:50aktualizováno  9:50
Tramvaj s připojením na internet zdarma má za sebou první dny provozu. Testovací provoz poběží zhruba půl roku, možná se ale přesune z linky 17 na jinou.

Tramvaj typu KT8N2, ale s výrobním číslem 9063, nabízí připojení k internetu zdarma | foto: Dopravní podnik hl. m. Prahy

Hned první den ostrého provozu měla tramvaj s bezplatným připojením k internetu potíže. V sobotu se zasekl router a musel přijet technik, který jej restartoval.

Tramvaj s evidenčním číslem 9 063 můžete potkat od pondělí do neděle po celý den na lince 17. Poznáte ji i podle samolepek wi-fi, které jsou umístěné vedle dveří. Možná ale již v půli dubna bude internet nabízen na jiné trase. 

Tramvaj s instalovaným LCD obrazovkami a wi-fi připojením

Tramvaj s instalovanými LCD obrazovkami a wi-fi připojením

Důvodem je plánovaná výluka, která od 18. dubna zastaví provoz u Národního divadla. S připojením k internetu by se pak cestující mohli setkat na linkách 3, 24, 8 nebo 19, přičemž první dvě možnosti jsou pravděpodobnější. 

Internet jako přes mobil

Připojení tramvaje k internetu nezajišťuje nijak složitý systém. Základem je router, který využívá mobilního připojení k internetu a přes wi-fi distribuuje internet cestujícím. 

"Teoretická rychlost stahování dat je cca 500 kB/s, která samozřejmě klesá s počtem připojených zařízení," uvedla pro Technet.cz Ilona Vysoudilová, vedoucí Tiskového oddělení a tisková mluvčí Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP).

K čemu to je?

To je zřejmě nejčastější otázka, které internetové připojení v tramvaji vyvolává.

  • připojíte se i s levnějším iPadem (a dalšími tablety) bez 3G modulu
  • připojíte se s chytrým telefonem s Wi-fi, i když nemáte aktivován datový tarif
  • připojíte se i s kapesní herní konzolí, například Nintendem DS

Kdo má vlastní mobilní připojení na internet, vyplatí se spíše využít jej. Nemusí se totiž s nikým dělit o přenosovou kapacitu. Výhodou routeru však je, že má mnohem větší výkon, než přenosné zařízení uživatele. Má tak větší šanci najít signál a připojit se na internet. Ostatně sám DPP tvrdí, že na trase nejsou žádná hluchá místa, kde by připojení nebylo.

Router je umístěn v kabině řidiče, kde je nejbezpečněji schován před vandaly.  

Budou i další

Půlroční testovací provoz má dopravnímu podniku odpovědět na otázku, zda může tuto službu nabízet ve větší míře. Plány počítají s možností umístit router i do dalších tramvají. V budoucnu by zařízení pro připojení k internetu mohlo být přímo součástí nově dodaných tramvají For City.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Kombajn New Holland CR 9.90, na kterém je umístěna kamera SlowTV.
Tohle chtěl vidět každý kluk. Sledujte přímý přenos z okna kombajnu

Po mazací tramvaji a nákladní lodi namontoval tým SlowTV kameru na další zajímavý pohybující se stroj. Tentokrát je to sklízecí mlátička, tedy lidově kombajn....  celý článek

Obálka knihy Zeptejte se pilota od Patricka Smitha, vydavatelství Grada.
Kapitán vstoupil do kabiny, pilot byl polonahý. Kniha o létání i překvapí

Co se stane, když letadlo zasáhne blesk? Jaká je šance, že se strojem dokáže přistát někdo jiný než pilot? Vychází kniha o létání Zeptejte se pilota od...  celý článek

Model Vostoku z polské řady sešitů Mały modelarz (1962). Všimněte si prstence s...
Nikdo nevěděl, jak raketa vypadá. Tak vznikl nesmyslný model Vostoku

Pokud jste za minulého režimu zatoužili po nějaké dražší hračce, bylo bez nadsázky jednodušší si ji vystřihnout a slepit z papíru, než ji koupit v obchodě....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.