Centrum Skype v Tallinnu

Centrum Skype v Tallinnu | foto: Jan Kužník

Přes Skype budou volat i velké firmy, tvrdí zástupci společnosti

  • 4
Skype v Praze představil inovovanou verzi svého programu pro telefonování přes internet, nazvanou Skype for business. Ta by měla umožnit lépe využívat službu i velkým firmám.

Součástí softwarového balíčku jsou i nové funkce, které umožní firmám snadnější instalaci a ovládání programu Skype. Program tak lze snadno instalovat na více počítačů pomocí balíčku Windows Installer, přičemž umožňuje správcům IT lepší kontrolu nad provozem v rámci podnikové sítě.

On-line ovládací panel také umožní přidělit jednotlivým uživatelům Skype kredity, aby mohli uskutečňovat SkypeOut hovory na tradiční pevné linky nebo mobily. Neumožňuje však další redistribuci již rozdělených kreditů mezi uživatele. Poskytuje zároveň i celkový náhled na vynakládané částky. Je otázkou, zda půjde v systému zakázat i takzvaná funkce supernode, která je některým správcům sítě trnem v oku.

Skype for business naleznete zde.

Kromě toho společnost Skype spolupracuje rovněž s ostatními. Spolu se svými partnery vypracovala řadu nových nástrojů týkajících se produktivity společností – zvaných Extras: patří mezi ně webové konference a služby pro spolupráci Convenos, balíček s názvem Unyte, který umožňuje uživatelům  sdílet pohled na pracovní plochu jejich počítače a call-centrum pro Skype, které nabízí automatické roztřiďování hovorů (ACD).

Philips - Voip telefon
Některé Skype telefony (na obrázku od firmy Philips) lze používat nezávisle na počítači a umožňují volat i přes tradiční pevnou linku. Ve vývoji jsou i bezdrátová řešení kombinující telefon a multimediální přehrávač (například Sony Mylo).

Přes Skype v současné době volá po celém světě 196 milionů uživatelů. Skype je také nejrychleji rostoucí internetová služba. Fungovat přitom začala teprve v roce 2003. Podle průzkumů společnosti již dnes tvoří firemní zákazníci více než 30% z celkového počtu uživatelů služby. V průzkumu, který probíhal ve 250 firmách, uvedlo 95% respondentů, že jim Skype přinesl úsporu financí, a 80% říká, že používání služby zvýšilo produktivitu jejich zaměstnanců.

V české republice zatím nejsou dostupné všechny služby Skype. Tuzemští zákazníci zatím nemohou využívat například SkypeIn, který umožnuje získat zájemci vlastní telefonní číslo, na které se dá volat i z klasické pevné linky a mobilu. SkypeIn je dostupný zatím pouze v cca. 14 zemích. O zavedení této služby v ČR se v současné době velmi intenzivně jedná.

Skype otevře vývojové centrum v Praze

Jak jsme vás již informovali v tomto článku, Skype v květnu otevře v Praze vývojové centrum. Do konce roku chce firma zaměstnat 30 hlavních softwarových vývojářů, zejména programátorů PHP a C++. Ti budou pracovat na samotném vývoji služby Skype i například na její internetové prezentaci, uživatelském rozhraní apod.

Centrum Skype v Tallinu
Centrála Skype v estonském hlavním městě Tallinu

Pražská pobočka Skype bude sídlit v Karlíně a její architektonické řešení by mělo být podobné centrále v Tallinu. Tam mají zaměstnanci k dispozici kulečníkový stůl, saunu a nejrůznější odpočinkové prostory - více informací a rozsáhlou fotogalerii naleznete zde

Šéfem vývojového centra v Praze bude Philippe Bernard na pozici Manager of Software Development, Skype Prague.