Prodej hudby v prvním pololetí 2002 klesl kvůli internetu o 7 %

Nejnovější statistiky prodejnosti audio CD v USA naznačují, že to s tímto druhem média jde stále z kopce. A RIAA samozřejmě argumentuje tím, že za sedmiprocentní propad mohou internetoví piráti. Podle jejich vlastního průzkumu totiž 41 procent surfařů kupuje méně hudby, častěji do obchodů zajde pouze 19 procent uživatelů internetu. Nezávislé průzkumy ale tvrdí opak: Ústavy Forrester Research a Hart Research shodně poukazují na to, že by internet neměl být brán jako hlavní viník. K hlavním faktorům také patří cena a kvalita hudby. Nikdo také neví, kolik nosičů bylo ve srovnání s předchozím obdobím vydáno. To se pak těžko počítá... Analytici stále radí, aby se hudební průmysl místo soudních sporů s P2P sítěmi zaměřil na to, jak hudbu naservírovat fanouškům až pod nos za přijatelnou cenu.

Zdroj: News.com