Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Prohlédněte si luxusní vrtulník, kterým chtějí létat i čeští miliardáři

  1:05aktualizováno  1:05
Vrtulníkem Eurocopter EC155 ve VIP provedení budou brzy možná létat i čeští miliardáři. Helikoptéra byla tento týden představena v Čechách, podívejte se na ni ve fotogalerii.

Eurocopter EC155B1 | foto: Soňa LechnerováiDNES.cz

Eurocopter EC155B1 se vyrábí v mnoha provedeních. Může být uzpůsoben pro přepravu objemného nákladu, v jiné konfiguraci se do něj pohodlně vejde až dvanáct cestujících, může sloužit záchranářům, zdravotníkům i policii. Pro každý případ je připravena specifická konfigurace s kompletním technologickým vybavením.

Helikoptéra byla v Praze představena ve verzi "Corporate and VIP", určené pro pohodlnou přepravu VIP osob. Hlavním lákadlem oproti populárním soukromým letadlům je možnost přistát prakticky kdekoli, bez potřeby dlouhé přistávací dráhy.

EC155 B1 - 02 EC155 B1 - 03 EC155 B1 - 04 EC155 B1 - 05 EC155 B1 - 06 EC155 B1 - 07 EC155 B1 - 08EC155 B1 - 09 EC155 B1 - 10 EC155 B1 - 12 EC155 B1 - 13 EC155 B1 - 14 EC155 B1 - 15 EC155 B1 - 16EC155 B1 - 17 EC155 B1 - 18 EC155 B1 - 19 EC155 B1 - 20

Velkou devizou vrtulníku je dvojice velmi tichých motorů Turbomeca Apriel 2C2 s bezložiskovými rotory o výkonu 780 kW a plně automatickým digitálním řízením chodu motoru (FADEC). To zajišťuje vysokou bezpečnost i v případě poruchy. Hlavní rotor má pět listů a podle informací výrobce produkuje nejméně vibrací ve své třídě. Ocasní rotor je typu Fenestron, což znamená, že je po obvodu zcela zapouzdřen. Spolu s vysoko umístěným hlavním rotorem je tak zvýšena bezpečnost cestujících i při nastupování s běžícími rotory.

Ve VIP uspořádání pojme vrtulník až 8 pasažérů a dva piloty, cestu jim zpříjemní pohled z velkých panoramatických oken.

EC155 B1 - 22


EC155 B1 - 24

 maximální vzletová hmotnost  4 920 Kg
 hmotnost prázdného vrtulníku  2 604 Kg
 užitečná hmotnost  2 624 Kg
 množství paliva v plných nádržích  993 Kg

EC155 B1 - 25

 maximální rychlost  324 km/h
 maximální letová rychlost (4 850 kg, 6 000 stop)  280 km/h
 maximální stoupání  5,9 m/s
 maximální letová hladina  5 485 m
 maximální dolet  803 km (4 hodiny)

EC155 B1 - 26

EC155 B1 - 15





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Zjevila se ve Fatimě Maria? Nebo šlo o boj o moc?
Druhé zjevení ve Fatimě. Děti doprovázeli zvědavci, viděli jen záblesk

VIDEO Papež František 13. května 2017 na slavnostní mši v portugalské Fátimě svatořečil Franciska a Jacintu Martoovy. Šlo o dva ze tří pasáčků, kterým se údajně před...  celý článek

Před 100 lety vznikly fotografie víl z Cottingley
Před 100 lety vznikly slavné fotografie víl z Cottingley

VIDEO V létě 1917 vyfotily dvě dívky, Elsie Wrightová a Frances Griffithsová fotografie víl. Řadu let věřila celá Velká Británie, že fotografie jsou pravé. Mýtus...  celý článek

Československý prezident T. G. Masaryk
Masaryk loboval v Rusku. Říkali mu „gospodin preziděnt“

VIDEO Už od roku 1914 existovala v Rusku dobrovolnická Česká družina. Češi dezertovali z rakouské armády a vytvořili základ revolučních dobrovolných vojsk, tedy...  celý článek

Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran
Rozhovor s Vítězslavem Ivičičem: Nikdo nechce číst, že je buran

Člověk, který vybočuje nejen svým osobitým stylem, ale také svými kritickými názory.

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.