náhledy
Parodie na obálku magazínu LIFE perfektně vystihovaly touhy a obavy amerických vojáků na frontě.
Autor: archiv: Edward Boehm
Válka bohatých, boje chudých - německá propaganda zaměřená na americké a britské vojáky apeluje na třídní rozdíly.
Autor: archiv: Edward Boehm
Dobře se podívejte, možná je to naposledy. Na vojáky na frontě působily vyzývavé obrázky obzvláště silně.
Autor: archiv: Edward Boehm
Co by si o mě pomyslel Joe? Ale zapomeň něj, ten se nejspíš nevrátí! Podobné představy sužovaly vojáky na frontě a propaganda toho uměla využít.
Autor: archiv: Edward Boehm
Další leták vojákům připomíná, že jejich dívky jsou doma obklopeny bohatými bankéři, zatímco vojáci na frontě riskují život.
Autor: archiv: Edward Boehm
Muži mají rádi blondýnky. Ale blondýnky nemají rády kriply. Tak drsně apeluje německá propaganda na žárlivost i strach ze zranění.
Autor: archiv: Edward Boehm
Mami, proč s námi tatínek není na Vánoce? Účinný apel na rodinné city.
Legenda o Paridovi v lehce erotické komiksové metafoře o válce. Lekce pro vojáky je jasná: raději zajetí a život, než zbytečná smrt.
Autor: archiv: Edward Boehm
Opravdu zábavná válka, tedy pro Američany. Apeluje na žárlivost anglických vojáků nasazených v Evropě.
Autor: archiv: Edward Boehm
Dva oblíbené motivy německé propagandy zaměřené na nepřátelské vojáky. Ten vlevo poukazuje na třídní nespravedlnost, ten vpravo využívá erotické touhy a žárlivosti.
Autor: archiv: Edward Boehm
Německo v propagandě rádo využilo svých úspěchů. Rakety V1 děsily Londýn a propagandisté vymysleli, jak symbol "V" jako vítězství obrátit k výzvě ke kapitulaci nebo ke zběhnutí.
Pokud byla fakt na straně Němců, mohla být jejich propaganda i textově upovídanější. Leták o hrozbě V1 prezentuje přesná čísla a cituje Churchilla.
Autor: archiv: Edward Boehm
Cesta do Říma, dlážděná lebkami vojáků
Autor: archiv: Edward Boehm
V ten samý moment. Apel na pocit nespravedlnosti mezi vojáky. Zatímco si Američané uživají v Londýně, oni bojují v Evropě.
Autor: archiv: Edward Boehm
Soutěž o nejlepší nápad na propagandistický leták
Chcete být posledním vojákem, který zemře v této válce? Jinými slovy: neblázněte a nebojujte. Německá propaganda neustala ani ke konci války.
Autor: archiv: Edward Boehm
Problémem každého vojáka je, jak se dostat domů živý. Němci navrhují řešení: přes jejich zajatecký tábor to bude nejrychlejší.
Autor: archiv: Edward Boehm
Hodně štěstí! V roce 1945 byl výsledek války jistý, ale kdo by chtěl zemřít v posledních měsících války?
Autor: archiv: Edward Boehm
Další reklama na zajatecké tábory a jejich něžný a pečlivý personál
Autor: archiv: Edward Boehm
Oblíbená propagandistická juxtapozice. Chcete žít se svou milou, nebo zemřít za bolševika?
Autor: archiv: Edward Boehm
Němci pro Američany také připravovali řadu rozhlasových pořadů. Leták je důmyslně dvojsmyslný, takže na první pohled není jasné, zda jde o propagandu nebo kontrapropagandu.
Autor: archiv: Edward Boehm
Němci cílili letáky i na "barevné" vojáky. Vyzývali je k tomu, aby nebojovali za rasistické Američany, ale místo toho se vzdali a zachránili si život.
Autor: archiv: Edward Boehm
Němci neměli problém s nekonzistencí. Na jednom z letáků využívají rasistických předsudků cílové skupiny a mluví o vojácích černé pleti velmi derogativně. V jiném letáku však vojáky tmavé pleti ubezpečují, že v německých zajateckých táborech se o ně německé sestřičky skvěle postarají.
Autor: archiv: Edward Boehm
Reklama na zajatecké tábory (Prisoners Of War) ujišťuje, že Němci dodržují Ženevské konvence a cesta domů je přes zajatecký tábor nejrychlejší.
Autor: archiv: Edward Boehm
Jak si způsobit zranění? Německé letáky dávaly nepřátelským vojákům návod, jak simulovat ochrnutí a dostat se tak pryč z fronty.
Autor: archiv: Edward Boehm
V nemocnici je vojákovi nejlépe.
Další pozvánka do zajateckých táborů "někde v Německu"
Autor: archiv: Edward Boehm