První úspěšný pokus teleportace proveden. Co bude dál?

aktualizováno
Teleportace, do této doby doména tvůrců filmů a literatury sci-fi, pomalu vstupuje do reálného světa. První úspěšný pokus byl již proveden. Vědcům z Australské národní univerzity se povedlo uskutečnit sen mnohých autorů a příznivců science fiction.
Teleportace, do této doby doména tvůrců filmů a literatury Sci-Fi, pomalu vstupuje do reálného světa. První úspěšný pokus byl již proveden. Vědcům z Australské národní univerzity se povedlo uskutečnit sen mnohých autorů a příznivců science fiction - přesně před týdnem se podařilo teleportovat první objekt. Tím se stal laserový paprsek. Byl rozložen a znovu složen na vzdálenost jednoho metru. Přestože je laserový paprsek nehmotným objektem, jeho úspěšná teleportace potvrdila v praxi teorii, že je tato technologie možná. Byl tak uskutečněn první krok, na jehož základě budou v budoucnu patrně moci být přenášeny například atomy a posléze jejich složitější struktury či viry.
Teleportace znamená rozložení objektu v jednom místě a jeho okamžitá rekonstrukce ve zlomku sekundy na místě jiném.

Kolem čtyřiceti laboratoří v celém světě pracovalo právě na uskutečnění výše uvedeného pokusu teleportace laserového paprsku. Jako prvním se tento fenomén podařilo pozorovat odborníkům z laboratoří Kalifornského technologického institutu. Australané však vylepšili její výsledky a přiblížili ji praktickému využití.

Kvantová fyzika, v jejíž „kompetenci“ teleportace je, tak slaví další úspěch. Stojí před ní však další významné úkoly. Jedním z nich bude, jak využít tuto právě objevenou technologii v praktickém životě.

Využití

V současnosti se počítá s využitím teleportace v kvantových počítačích, kryptografii a komunikačních technologiích. Kvantové počítače by měly zvládat pracovat až miliónkrát rychleji než současná PC. Kódování a šifrování informací by mělo být stoprocentně bezpečné, což v současnosti zatím není možné. A konečně v komunikaci by teleportace a její teoretické základy měly dopomoci k mnohem rychlejšímu přenosu výrazně většího objemu dat.

Na scény známé z populárního Sci-Fi seriálu Star Trek se však budeme muset počkat mnohem déle. Teleportace člověka, která je v tomto seriálu na denním pořádku, nebude patrně zvládnuta v naší realitě dříve, než bude popsán poslední atom lidského těla. Do té doby se možná i technologie teleportace rozvine do podoby, kdy tyto atomy přenese a bude schopna z nich složit přesnou kopii teleportovaného objektu.

Témata: Star Trek, Virus

Logo bitcoinu
Bitcoin se rozdělí na dvě měny. Může to snížit cenu původního bitcoinu

Vedle klasického bitcoinu vzniká nová virtuální měna bitcoin cash. Uživatelé si budou moci vybrat, kterou budou používat.   celý článek

VPN v ohrožení
Apple stáhl z Číny aplikace s VPN. Putin podepsal jejich zákaz v Rusku

Blokování přístupu na necenzurovaný internet je v některých zemích stále populárnější. Kvůli požadavkům čínských úřadů tak Apple stahuje VPN aplikace. V Rusku...  celý článek

Jak si zapamatovat heslo?
Složitá hesla byla 0my1, lituje autor návrhu. Časté změny spíše škodí