Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


První zahraniční lokomotiva vyjede na české koleje

  14:21aktualizováno  21:46
Zítra bude v Ostravě oficiálně představena první zahraniční lokomotiva schválená pro provoz na tuzemských drahách.

Czech Raildays - Dieselelektrická lokomotiva Siemens řady Rh 2016 Herkules | foto: Siemens

Na výstavě Czech Raildays, která začíná v úterý v Ostravě, bude možné spatřit zblízka první zahraniční lokomotivu, která je schválena pro provoz v ČR. Jako první bude na českých kolejích jezdit dieselelektrická lokomotiva Siemens řady Rh 2016 Herkules, která bude vést jak nákladní, tak i osobní vlaky.

Právě na schvalovacím procesu ztroskotal projekt prvního soukromého rychlíku (RT Expresu) z Prahy do Ostravy, kdy společnosti Railtrans chybělo potřebné schválení tažného vozidla (jednalo se o el. lokomotivu) od drážních autorit (poz.autora - schvalovací proces nesouvisí s ČD). Výsledkem je, že spoj je pouze v tištěném jízdním řádu.

Popis lokomotivy Rh 2016 Herkules

Skříň lokomotivy je pevnostně optimalizována a vykazuje vysokou pasivní bezpečnost. Ta je zajištěna kombinovanými hydraulickými nárazníky a vysoce výkonnými deformačními elementy, které mohou pojmout nárazovou energii o velikosti 1 MJ.

Podvozky jsou vybaveny brzdovými kotouči integrovanými v kolech a pohon je realizován ozubeným dutým hřídelem. Tažná síla je přenášena pomocí otočných čepů. Zařízení a komponenty umístěné ve strojovně jako např. pneumatická zařízení, trakční kontejner a chlazení, jsou modulárního provedení. Dieselový motor se nachází v odhlučněném prostoru a je od zbylé části strojovny oddělen dvěma příčkami.

Bezkomutátorový třífázový synchronní generátor je přírubou připevněn na hnací ose dieselového motoru a napájí přes usměrňovací můstek stejnosměrný meziobvod, ze kterého je napájen pulsní střídač pro pohon třífázových asynchronních trakčních motorů.

Ze stejnosměrného meziobvodu je dále napájen měnič určený k napájení vlakové vn sběrnice 1000V/50Hz (max. 400 kVA) a měnič pomocných pohonů. Výkonová elektronika využívá technologie vodou chlazených tyristorů GTO. Lokomotiva je vybavena elektrodynamickou odporovou brzdou s brzdovým odporníkem umístěným na střeše.

Vodou chlazený měnič pomocných pohonů s pevnou i proměnlivou frekvencí zásobuje elektrickou energií palubní síť a centrální ventilátor.

Řídicí a monitorovací funkce lokomotivy vykonává centrální řídicí počítač SIBAS® 32 se stanicemi SIBAS Klip. Lokomotiva Rh 2016 má plně klimatizovanou kabinu strojvedoucího. Lokomotivu je možné provozovat ve dvojnásobné trakci a je vybavena zařízením pro ovládání vlakové soupravy z řídicího vozu.

Základní technické údaje:

Uspořádání náprav: Bo´Bo´
Rozchod: 1 435 mm
Hmotnost:  80 t
Délka: 19 275 mm
Vzdálenost otočných čepů: 10 362 mm
Šířka 2 870 mm
Průměr kol (nových/opotřebených): 1 100/1 020 mm
Maximální rychlost: 140 km/h
Dieselový motor MTU 16V 4000 R41
Výkon 2 000 kW





Hlavní zprávy

Další z rubriky

Logo bitcoinu
Bitcoin se rozdělí na dvě měny. Může to snížit cenu původního bitcoinu

Vedle klasického bitcoinu vzniká nová virtuální měna bitcoin cash. Uživatelé si budou moci vybrat, kterou budou používat.   celý článek

Laura Millerová na konferenci Engage 2017 v Praze
Falešné zprávy všechny překvapily, přiznává šéfka Obamova digitýmu

Jak může nejmocnější muž planety, prezident USA, vystupovat na sociálních sítích přirozeně a lidsky? Jak si ze sebe má dělat legraci, a jak naopak upozornit na...  celý článek

ZmapujTo.cz
Tipy na weby: Ukliďte Česko. Hlaste podněty přímo z ulice či lesa

Práskat se nemá, ale hlásit se to musí. Poukažte na problémy ve vašem okolí přímo z terénu a nechte je řešit díky projektu ZmapujTo.cz. Smazat sami sebe z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.