Kraje by měly do konce letošního roku uzavřít dlouhodobé smlouvy s provozovateli regionální železniční dopravy podle nových dlouhodobých podmínek.
Změna objednávání regionálních spojů přivádí na české koleje také zahraniční soupravy. Jednou z nich je Desiro Trainguard od společnosti Siemens.
Předváděcí jednotka Desiro vezla včera kromě měřicí techniky také zástupce Českých drah, SŽDC - vlastníka dopravní infrastruktury a další odborné veřejnosti. Díky spolupráci společností Siemens (vlastník vozidla), Ansaldo STS (vlastník traťové části zabezpečovacího zařízení) a SŽDC si mohli zástupci zainteresovaných institucí vyzkoušet činnost jednotného evropského vlakového zabezpečovacího zařízení ETCS v praxi na první zahraniční soupravě. Pilotní projekt ETCS běží v ČR již řadu měsíců. Netýká se konkrétního vozidla, ale pouze vlakového zabezpečovače.
Vlakový zabezpečovač ETCS sjednocuje současné zabezpečovací systémy a představuje tak základní kámen budoucnosti interoperabilní evropské železnice. Dnes na evropské železnici existují čtyři napájecí systémy. Vlakových zabezpečovačů je 24. A jednotný systém ETCS odstraní jednu z překážek volného přeshraničního provozu na železnici.