Siemens - Desiro Trainguard

Siemens - Desiro Trainguard | foto: Siemens

První zahraniční souprava zahájila testování evropského zabezpečovacího zařízení v Česku

  • 20
Včera se rozběhl u Prahy pilotní projekt první zahraniční soupravy na testovacím úseku jednotného evropského vlakového zabezpečovacího zařízení ETCS. Symbolicky odstartoval zápas o české cestující novými vlaky v regionální dopravě.

Kraje by měly do konce letošního roku uzavřít dlouhodobé smlouvy s provozovateli regionální železniční dopravy podle nových dlouhodobých podmínek.

Změna objednávání regionálních spojů přivádí na české koleje také zahraniční soupravy. Jednou z nich je Desiro Trainguard od společnosti Siemens.

Předváděcí jednotka Desiro vezla včera kromě měřicí techniky také zástupce Českých drah, SŽDC - vlastníka dopravní infrastruktury a další odborné veřejnosti. Díky spolupráci společností Siemens (vlastník vozidla), Ansaldo STS (vlastník traťové části zabezpečovacího zařízení) a SŽDC si mohli zástupci zainteresovaných institucí vyzkoušet činnost jednotného evropského vlakového zabezpečovacího zařízení ETCS v praxi na první zahraniční soupravě. Pilotní projekt ETCS běží v ČR již řadu měsíců. Netýká se konkrétního vozidla, ale pouze vlakového zabezpečovače.

Siremens - Desiro Trainguard

Včera dopoledne proběhla zvláštní jízda vlaku Desiro Trainguard od společnosti Siemens.

Vlakový zabezpečovač ETCS sjednocuje současné zabezpečovací systémy a představuje tak základní kámen budoucnosti interoperabilní evropské železnice. Dnes na evropské železnici existují čtyři napájecí systémy. Vlakových zabezpečovačů je 24. A jednotný systém ETCS odstraní jednu z překážek volného přeshraničního provozu na železnici.