Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Podívejte, co udělal pták v motoru letounu na ruzyňském letišti

  9:00aktualizováno  9:00
Na středeční odlet cestující pravidelné linky Korean Air z Prahy do Soulu asi hned tak nezapomenou. Při startu totiž jeden z motorů nasál ptáka, což způsobilo zážeh plamenů.

Večerní let Boeingu 747- 400 do jihokorejského Soulu ve středu 3. 10. 2012 poznamenala nehoda, která na první pohled vypadala poměrně nebezpečně. Podle očitých svědků a záběrů kamery při startu z jednoho z motorů letounu najednou vyšlehly plameny.

Událost na chvíli zastavila provoz na dráze a k letounu se vydaly hasičské vozy.

"Došlo k nasátí ptáka do jednoho z motorů, proto musel být vyměněn jeden díl. Letadlo již v pořádku i s cestujícími, o které se Korean Air postaral, odletělo," sdělila Technet.cz mluvčí letiště. Konkrétně byly poškozeny dvě lopatky ve vnějším proudu motoru Pratt & Witney.

Podobná situace pro moderní stroje nepředstavuje žádný vážný incident. Jakmile do motoru vletí pták nebo začne hořet, automaticky se vypne, odpojí se přívod leteckého petroleje či v případě vzplanutí dojde k automatickému uhašení.

Stane-li se to během pojíždění, nic nehrozí, nicméně systém letounu zaznamená a indikuje problém, a je tak přerušena příprava na start. Stroj se vrací zpět a závada musí být prověřena a odstraněna.

Horší je, pokud událost nastane ve fázi startu, kdy start již přerušit nejde. Systém automaticky motor odpojí, případně uhasí. U čtyřmotorových strojů start bez problémů utáhnou tři zbylé motory. U moderních "dvoumotoráků" zvládne start a let i jeden motor.

Následně kapitán podle instrukcí a většinou po komunikaci s pozemními specialisty buď přistane a dojde ke kontrole, anebo podle situace pokračuje v letu.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Předsunutý DSLAM.
Kratší „poslední míle“ má zrychlit i zoufale pomalé internetové přípojky

Za nízké přenosové rychlosti mnoha telefonních internetových DSL přípojek může jejich velká vzdálenost od ústředny. Vyřešit by to měly takzvané vysunuté...  celý článek

Doprava holandských fanoušků na Ruzyni v roce 1967
Nizozemce v Praze skládali do letadel do počtu. Na destinaci nehledě

V roce 1967 se českým milovníkům letectví naskytla velmi neobvyklá podívaná. Ruzyňské letiště se tehdy stalo cílem celé flotily v tehdejším ČSSR nezvyklých...  celý článek

Rekordní výška v rekordním čase. To umělo letadlo SSW D.II
Rekordní výška v rekordním čase. To umělo letadlo SSW D.II

VIDEO 5. srpna 1917 stanovil tovární pilot firmy Siemens Schuckert Werke rekord ve stoupavosti. Se strojem SSW D.II se mu podařilo vystoupat za 35 minut a 30 sekund...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.