Ptejte se na nová pravidla služeb Skylink a CS Link

velikost textu:
vydáno 27.8.2012 13:00
Od 1. září už nebudou satelitní televize Skylink a CS Link bezplatné. Provozovatel zavedl měsíční servisní poplatek, bez něhož nebude uživatel moci přijímat programy České televize, Novy, Primy a dalších. Ptejte se na nová pravidla předsedy představenstva Jaromíra Glisníka.

Konec rozhovoru

Osobnost již neodpovídá. Čtenáři se ptali do 27. srpna 2012 do 14:00

OTÁZKA: Dobrý den, při nákupu karty jsem dostal informaci o tom, jak společně s kartou kupuji službu, která mi garantuje doživotní bezplatný příjem zmiňovaných kanálů (CZ a Sk). Pakliže se z Vaší strany změnil postoj v nabízených službách, měli by jste zákazníkovi umožnit vrácení karty a vyplatit mu poměrnou cenu, kterou za kartu zaplatil (ceny nebyly opravdu malé). Obracím se na Vás s dotazem, na jakém kontaktním místě mohu kartu vrátit a kde mi bude vyplacena zálohová platba oproti vrácené kartě (nákup dekódovacího přístroje z vlastních prostředků nebudu po Vaší společnosti nárokovat). Pakliže bude poplatek hrazen, co přesně navíc dostanu, než jsem měl/neměl do současné doby? Budou na infolince konečně proškolené osoby, které dovedou poradit, budou konečně empatické, budou konečně naslouchat? Nebo to budou stále stejné služby: arogantní slečny před koncem pracovní doby, osobní výpady při složitějších dotazech, na které nejsou operátoři schopni odpovědět? Techniky snad ani komentovat nebudu.
ODPOVĚĎ: Dobrý den. Karta, kterou jste si pořídil, a poskytované služby jsou dvě odlišné věci. Ať už jste kartu koupil kdykoli v minulosti, minimálně dva roky jste užíval poskytované služby bez poplatků. Změna obchodní politiky naší společnosti je jednostranným krokem, a pokud s ním nesouhlasíte, nejste nucen poplatek hradit. Pokud se ovšem v budoucnu rozhodnete kartu znovu užívat, stačí poplatek uhradit a karta „ožije“. Není žádný důvod ji reklamovat nebo vracet prodejci. Souvislost mezi pořízením karty a přijímače nemá oporu v zákoně (stejnou absurdní logikou bychom mohli chtít vrátit automobil v případě zdražení pohonných hmot). Všeobecné obchodní podmínky, které byly změněny, se vztahují na poskytování služeb satelitní televize a nemají souvislost s prodejem satelitní techniky. Pracujeme na zlepšování služeb poskytovaných zákazníkům. I proto jsme nuceni zavést servisní poplatek. 27.8.2012 13:12
OTÁZKA: Dobrý den, minulý pátek 24.8.2012 mi poštou přišel SkylinkTV magazín, jehož přílohou byly 2 papíry. Informace o servisním poplatku a dopis s datem 1.6.2012 (!!!) s přiloženou složenkou. Píše se zde o nutnosti uhradit servisní poplatek do 1.9.2012 (pouhý týden od doručení dopisu). Dále je zde informace o nových Všeobecných obchodních podmínkách, které vstoupili v platnost už 15.6.2012 (ze zákona je povinnost informovat zákazníky o změně minimálně 1 měsíc předem, což se nestalo). Jak máme dále postupovat proti nezákonému postupu společnosti M77 Group (Skylink), protože bez včasného informování zákázníků o změně Všeobecných obchodních podmínek jsou tyto podmínky neplatné a tudíž i vybírání servisního poplatku je nezákoné. Pokud nám bude znemožněn příjem bezplatných kódovaných programů (balíček GRATIS), budeme nuceni použít všech dostupných prostředků k jeho opravdu bezplatného navrácení. Děkuji za odpověď. Anonym
ODPOVĚĎ: Dobrý den, o změně obchodních podmínek jsme informovali již koncem května. Jednak na našem webu (jak nám ukládají naše všeobecné obchodní podmínky) a jednak v médiích. Krom toho postupně všem zákazníkům posíláme adresné zásilky, kde základní informace rekapitulujeme. Nelze tedy hovořit o nezákonném postupu. 27.8.2012 13:15
OTÁZKA: Dobrý den, do domácnosti bylo zařízení na příjem satelitního signálu kupováno za několik tisíc a motivací pro tento nákup byla právě možnost přijímat po zaplacení vstupního poplatku kanály zdarma. V případě znalosti poplatku by nákup uskutečněn nebyl. Na koho se tedy mám nyní obrátit, aby mi proplatil peníze za zařízení, které nyní nechci, protože poplatek platit nehodlám? Anonym
ODPOVĚĎ: Dobrý den. Jak už jsem uvedl, nevidím souvislost mezi pořízením karty a přijímače. Podobně jako, kdybychom chtěli vrátit automobil v případě zdražení pohonných hmot. Všeobecné obchodní podmínky, které byly změněny, se vztahují na poskytování služeb satelitní televize a nemají souvislost s prodejem satelitní techniky. Váš přijímač i kartu můžete buďto používat nadále pro příjem našich služeb nebo můžete přejít na jinou satelitní platformu nebo své zařízení můžete prodat. Je to jen na Vás. 27.8.2012 13:19
OTÁZKA: zveřejníte za poslední období, řekněme dva měsíce, kolik zákazníků od Vás odešlo? Ale pravdu, ne žádné kecy a výmysly prosím. Děkuji. Anonym
ODPOVĚĎ: Takovou informaci nemáme k dispozici. Nepoznáme, že někdo přestal používat naše služby. Odchod zákazníků budeme schopni vyhodnotit až po splatnosti Servisního poplatku a následném odpojení karet, u kterých uhrazen nebyl. Zákazníci nás mohou opustit bez toho, že by nám to říkali. Stačí neuhradit Servisní poplatek. 27.8.2012 13:21
OTÁZKA: Prečo zostáva cena predplatenej karty tak vysoká, keď sa bude pravidelne mesačne platiť servisný poplatok ? Ak by sa zavádzal poplatok za administráciu služieb spojených s účastníkom, čo potom pokrýva cena karty ? Kanály sú zdarma, servisný poplatok sa platí každý mesiac . Anonym
ODPOVĚĎ: V ceně karty je dosud zahrnut Servisní poplatek za 24 měsíců. Karty jdou dobře na odbyt, jejich cenu není třeba měnit. Pokud uvedeme na trh kartu, která nebude mít v ceně žádné období Servisního poplatku, její cenu jistě snížíme. 27.8.2012 13:23
OTÁZKA: Chcem sa spýtať prečo sa nedá dovolať na zákaznícku linku 02/20250241 (aj české číslo), resp. dlhá čakacia doba na spojenie operátorom (10 krát som to skúšal, čakal som 3 minúty a stále nič) Ide o to, že som si kúpil kartu VÝMENA a chcel som sa zaregistrovať, ale na internete mi napísalo hlášku „!ERR: Tato karta neni urcena k aktivaci !“ príp. u karty s technológiou Cryptoworks „Zadané číslo karty je neplatné!.“ Neviem čo ďalej, pretože chcem využiť výhody kúpy karty výmena (2 mesiace zdarma programy) a už mám po 20 dňoch po kúpu karty aj zapojenia. ďakujem za odpoveď matej
ODPOVĚĎ: Aktuálně čelíme velkému přetížení zákaznického servisu. Kapacitu jsme zdvojnásobili a dále ji posilujeme. S Vaším problémem Vám může pomoci prodejce satelitní techniky. Jejich seznam najdete na našem webu. Případně pošlete vyplněný registrační formulář karty Výměna na naši adresu poštou. Děkuji za pochopení. 27.8.2012 13:25
OTÁZKA: Dobrý den. Částku (prozatím) 29,- Kč zdůvodňujete jako náklady spojené se zákaznickými službami. Tyto náklady se objevily až po vstupu M77 Group do CS Link a Skylink? Znamená to, že předešlí vlastníci byli ztrátoví a M77 Group věděla, že bez zavedení poplatku pro ni nebude obchod zajímavý? Argument o nárůstu zákazníků, nárocích na technické zajištění apod. si nechte pro někoho jiného - je naprostý nesmysl uvádět, že zvyšující se počet zákazníků, kteří zaplatí na začátku vaší firmě nemalé peníze za kartu + další měsíční poplatky za prémiové balíčky apod. vám generují náklady vyšší než zisk. tomas_h
ODPOVĚĎ: Dobrý den. Naši vlastníci si samozřejmě velmi dobře uvědomovali, že pro ziskovost podniku je třeba učinit radikální krok. O nepříznivé ekonomické situaci existuje řada všeobecně přístupných důkazů z doby insolvence společnosti Gital (na justice.cz). Dokud proti sobě stáli dva konkurenti, nebylo možno nepříznivé trendy zvrátit. Marže na prodané kartě se v uplynulých letech radikálně snižovala a již nepokrývala provozní náklady spojené s jejím provozem. Současně však extrémně narostly požadavky na obsluhu systémů podmíněného přístupu. Namísto jednoho statického systému CryptoWorks provozujeme 3 systémy CryptoWorks a 2 systémy Irdeto, z toho jeden emulující CryptoWorks. Celkem tedy 5 systémů. Nároky na zákaznický servis rostly podobným tempem. Na trhu se objevily desítky exotických přijímačů s vyspělými funkcemi a řadou problémů s kompatibilitou, čímž rostly stížnosti zákazníků. Nezbylo nám, než začít komunikovat s výrobci, testovat, certifikovat … To všechno představuje nové náklady, proti kterým jsme neměli výnosy. 27.8.2012 13:33
OTÁZKA: Dobrý den, stále nevím na čem jsem, od 1.9. mám platit poplatek, ale ještě jste mi neposlali žádný dopis e-mail apod. Mimochodem na e-maily vůbec nereagujete Petr
ODPOVĚĎ: dopis e-mail apod. Mimochodem na e-maily vůbec nereagujete Dobrý den. Všem zákazníkům posíláme postupně adresné zásilky. Pokud máme Vaši aktuální adresu, měl byste ji dostat (magazín + dopis + informační leták). Na našem webu v sekci Servisní poplatek / Kdy hradit poplatek najdete jednoduchou aplikaci, které Vám ukáže datum účinnosti Servisního poplatku pro Vaši kartu. Vzhledem k tomu, že 24 měsíců od registrace karty poplatek neplatíte, nemusí toto datum být 1. 9. Na webu rovněž najdete veškeré instrukce k platbě. Jak už jsem uvedl, náš zákaznický servis je aktuálně přetížen, vyřizování korespondence trvá déle, než bychom si přáli. 27.8.2012 13:37
OTÁZKA: Jsem Vas zakaznik. Za 2000KC jsem si pred tremi lety zakoupil prijem zakladni nabidky dozivotne zdarma. Nyni mi rikate, ze to uz zdarma nebude, ze nejste schopni to financne utahnout. OK, porusujete tim vsak nasi dohodu - vratite mi mych 2000KC? ANO-NE? Diky, Pavel Anonym
ODPOVĚĎ: Dobrý den, Pavle. Nikdy jsme neprodávali produkt s přívlastkem „doživotně zdarma“. Karta, kterou jste po tři roky užíval, měla aktivaci na časově neomezené období (formálně smlouva na dobu neurčitou). Jak už jsem se dnes vyjadřoval, peníze za kartu Vám nevrátíme. Karta je plně funkční a po dobu tří let Vám sloužila. Více v předchozích odpovědích. 27.8.2012 13:40
OTÁZKA: Jak máme věřit,že už žádné poplatky nebudede chtít zase za dva roky? Jan Neumann
ODPOVĚĎ: Věřit nám nemusíte. Podstatné je, že u našich platforem máte svobodu volby. Je našim bytostným zájmem si Vaši přízeň uchovat. Pokud poplatek neuhradíte, nehrozí Vám žádné sankce ani komplikace. Právě tato skutečnost nás zavazuje nedělat zbytečně kroky, které naše zákazníky odradí. To je fér, nemyslíte? 27.8.2012 13:43
OTÁZKA: Dobrý den, jaký časový horizont dáváte tzv.lidovému manipulačnímu poplatku 29,- Kč/měsíc, než se změní (a já se vsadím, že to nebude dlouho trvat) ve zlatonosnou žílu pro vaši firmu ve formě valorizovaného poplatku min 100,- a více Kč/měsíc? Anonym
ODPOVĚĎ: Dobrý den, při stanovení výše poplatku jsme kalkulovali s horizontem tří let. Nemohu Vám ale nic slíbit. Žijeme v nejisté době, nevíme, zda a jak dlouho vydrží eurozóna, což je pro naši společnost velmi podstatné, nevíme, jaká bude inflace a podobně. Jak jsem uvedl v předchozí odpovědi, není v našem zájmu činit nepopulární kroky. Naši zákazníci mají svobodu. Fungujeme v silně konkurenčním prostředí. Aktuálně jsme i po zavedení Servisního poplatku tou cenově nejpřístupnější volbou pro zákazníky s nároky na výběr a kvalitu. To si hodláme zachovat. 27.8.2012 13:47
OTÁZKA: Dobrý den. Za co vlastně budu vlastně platit poplatek, když s vaší firmou nemám potřebu komunikovat a nikoho svými dotazy a problémy nezatěžuji? tomas_h
ODPOVĚĎ: To, že s naší firmou nemáte potřebu komunikovat, pouze dokazuje, že naše systémy a procesy dobře fungují. Servisní poplatek nepokrývá jen zákaznický servis, ale veškeré náklady na technickou infrastrukturu. Pár příkladů: systémy podmíněného přístupu (provozujeme jich 5), systémy pro správu karet a zákazníků (servery, licence, upgrady, školení, vývoj, podpora, zákaznický servis v širším slova smyslu – mění se frekvence (naposledy únor 2012) a my musíme informovat, na trh přichází nový přijímač, testujeme, certifikujeme atp. Podporuje nás velký tým zkušených expertů a nikdo z nich nepracuje zadarmo. 27.8.2012 13:52
OTÁZKA: Dobrý den, myslel jsem, že základní programy jsou "must carry" a musí být dle zákona dostupné zdarma. Jak to je? Kamil
ODPOVĚĎ: Dobrý den. Must carry se na satelitní platformy uplatnit nedá. Například pro kabelovku to znamená, že kabelovka je povinna program se statutem „must carry“ zařadit do své nabídky a jeho vysílatel nesmí od kabelovky za to chtít za to žádné peníze. 27.8.2012 13:54
OTÁZKA: Dobrý den, jak chcete přesvědčit Vaše uživatele o zavedení poplatku, když si jich naprosto nevážíte? Jak jinak si mám vysvětlit to, že jsem 2x vznesl dotaz na Skylink a 1x na CSlink ohledně přechodu k těmto uvedeným poskytovatelům z platformy T-Mobile, kde mi končí smlouva a nedostal jsem ani jednou odpověď?? Samozřejmě po této skutečnosti nemám absolutně zájem nadále se trapně snažit k těmto společnostem dostat a i za cenu vyšší ceny zůstanu tam, kde jsem dodnes. D.L.
ODPOVĚĎ: Dobrý den, nedovedu z Vaší otázky odvodit, kde se stala chyba. Podmínky pro získání našich služeb jsou však uvedeny na našem webu. Pokud se týká rozvázání smlouvy s bývalým poskytovatelem služeb, to je záležitostí zákazníka a jeho smluvního partnera. V tom nápomocni nemůžeme být. 27.8.2012 13:56
OTÁZKA: Dobrý den. Uvědomujete si, že zákazníci byli vlastně podvedeni, investovali do ne zrovna levných přístrojů v řádu několika tisíc a karty, jejíž pořizovací cena byla nad hranicí další dvou tisíc korun? tomas_h
ODPOVĚĎ: Nemohu s Vámi souhlasit. Všichni užívali naši kartu po dobu minimálně 24 měsíců. Většina z nich na počátku využila promo vysílání v hodnotě vyšší než cena karty. Jak satelitní přijímač, tak karta jsou plně funkční. Více v předchozích odpovědích. Mimochodem, zkuste porovnat Vaši investici a služby, které jste dostával, s konkurenčními platformami. Ušetřil byste, kdybyste se rozhodl pro jakoukoli z nich? 27.8.2012 14:00

Upozornění

Redakce si vyhrazuje právo na odstranění otázek s vulgárním nebo urážlivým obsahem.