Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Reality show 'zrající sýr' přilákala milion diváků

  10:08aktualizováno  10:08
Nudíte se? Tak si na internetu nalaďte přímý přenost zrání sýru čedar... a asi se to moc nezlepší. Stránka přesto nalákala už přes milion návštěvníků a válec sýra se stal internetovou filmovou hvězdou.

Slavný Cheddar - http://www.cheddarvision.tv/ | foto: http://www.cheddarvision.tv/

Na adrese http://www.cheddarvision.tv/ se skutečně stanete svědky jedinečné podívané - v přímém přenosu můžete sledovat zrání válce sýru na farmě v jihozápadní Anglii.

Pro mě je to ilustrace toho, že lidi u internetu jsou nadchnutelní snad čímkoli novým... Kamera je fixovaná na jedno místo a zabírá tak válec sýra spolu s jeho kolegy. Přes den občas příjde některý z farmářů (sýrařů) a poskytne sýru potřebnou péči. Dobře je to vidět na zrychleném videu, které shrnuje první tři měsíce experimentu.

Slavný Cheddar - záběr z YouTube videa

Skupina farmářů West Country Farmhouse Cheesemakers chce tímto netradičním způsobem upozornit na fakt, že sýr čedar je pravý Čedar pouze, pokud má certifikát PDO (Protected Designation of Origin). Čedar pochází z anglické vesničky Cheddar, kde už je dnes pouze jeden výrobce tohoto sýra, certifikát se ale vztahuje na celou oblast.

Čedar zraje průměrně patnáct měsíců. Jestli je ale pravda, že třeba voda se vaří déle, pokud ji intenzivně sledujete, bude tam možná tenhle slavný sýr ležet ještě pěkně dlouho...

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Laura Millerová na konferenci Engage 2017 v Praze
Falešné zprávy všechny překvapily, přiznává šéfka Obamova digitýmu

Jak může nejmocnější muž planety, prezident USA, vystupovat na sociálních sítích přirozeně a lidsky? Jak si ze sebe má dělat legraci, a jak naopak upozornit na...  celý článek

Uměle vytvořené video Barracka Obamy
Budoucnost falešných zpráv: za tři roky budou videa nedůvěryhodná

Kvůli fotomontážím se už dlouho nedá jen tak věřit fotografiím. Nové technologie povedou ke stejně přesvědčivým manipulacím i v oblasti lidského hlasu a...  celý článek

ZmapujTo.cz
Tipy na weby: Ukliďte Česko. Hlaste podněty přímo z ulice či lesa

Práskat se nemá, ale hlásit se to musí. Poukažte na problémy ve vašem okolí přímo z terénu a nechte je řešit díky projektu ZmapujTo.cz. Smazat sami sebe z...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.