Webové stránky, které žijí z reklamních bannerů a sponzorovaných odkazů, možná o tyto příjmy přijdou. Tedy pokud využívají některou z reklamních sítí společností jako Google, Yahoo, AOL, Conde Nast nebo reklamních sítí 24/7 Media, Adtegrity a SpotXchange. Velké americké technologické firmy totiž podle serveru PCPro připravily spolu s držiteli autorských práv dohodu, podle níž chtějí své reklamní sítě regulovat.
Půjde o jakýsi soubor osvědčených postupů, který bude mimo jiné reagovat na hlášení o porušení autorských práv. Pokud tak některý z vlastníků těchto práv podá stížnost, že se reklamy provozované v rámci dané reklamní sítě objevují na pirátských webech, měl by její provozovatel mít před sebou jasné kroky, které podnikne. Nemusí jít přitom jen o úložiště, kam uživatelé nahrávají nelegální obsah, ale i o severy s odkazy na stažení chráněného obsahu a další podobné.
V konečném důsledku pak může dojít až na rozhodnutí zablokovat reklamní síť pro daný server. Je to podobná logika, jako v případě platební sítě PayPal, která nespolupracuje s některými weby, jejichž živnost se nějak otírá o nelegální obsah.
Británie připravuje seznam špatných webů
Server deníku The Guardian píše, že i v Británii se hovoří o podobném systému. Tamní zástupce hudebního průmyslu připravuje ve spolupráci s kanceláří pro internetovou reklamu program, který umožní vytvořit centrální databázi pirátských stránek. Těm by se pak měly obloukem vyhnout reklamní sítě, agentury a marketingová oddělení při plánování kampaní.
Že přitom v konečném důsledku nejde o žádné drobné, dokazuje příklad linkovacího serveru Surfthechannel. Ten dokázal na takových reklamách měsíčně vydělat asi 35 tisíc liber (více než milion korun), než byl jeho majitel odsouzen k odnětí svobody. Podobně se prý živí až 85 procent takto zaměřených webů.
I z toho vyplývá, že by tento způsob boje proti pirátům mohl být mnohem účinnější než miliony požadavků na odstranění nelegálního obsahu, nebo odkazů na jeho stažení.