Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Pirátům končí žně. U Googlu a Microsoftu už si s reklamou neškrtnou

  17:44aktualizováno  17:44
Na zajímavém způsobu boje proti webům, které se nějakým způsobem podílejí na šíření chráněného obsahu, se nyní dohadují společnosti jako AOL, Google, Microsoft, Yahoo a další. Rády by je obraly o příjmy z reklam tím, že na těchto webech nebude možné zobrazit reklamu, kterou zprostředkovávají.

Iluetrsční obrázek | foto: Profimedia.cz

Webové stránky, které žijí z reklamních bannerů a sponzorovaných odkazů, možná o tyto příjmy přijdou. Tedy pokud využívají některou z reklamních sítí společností jako Google, Yahoo, AOL, Conde Nast nebo reklamních sítí 24/7 Media, Adtegrity a SpotXchange. Velké americké technologické firmy totiž podle serveru PCPro připravily spolu s držiteli autorských práv dohodu, podle níž chtějí své reklamní sítě regulovat.

Půjde o jakýsi soubor osvědčených postupů, který bude mimo jiné reagovat na hlášení o porušení autorských práv. Pokud tak některý z vlastníků těchto práv podá stížnost, že se reklamy provozované v rámci dané reklamní sítě objevují na pirátských webech, měl by její provozovatel mít před sebou jasné kroky, které podnikne. Nemusí jít přitom jen o úložiště, kam uživatelé nahrávají nelegální obsah, ale i o severy s odkazy na stažení chráněného obsahu a další podobné.

V konečném důsledku pak může dojít až na rozhodnutí zablokovat reklamní síť pro daný server. Je to podobná logika, jako v případě platební sítě PayPal, která nespolupracuje s některými weby, jejichž živnost se nějak otírá o nelegální obsah.

Británie připravuje seznam špatných webů

Server deníku The Guardian píše, že i v Británii se hovoří o podobném systému. Tamní zástupce hudebního průmyslu připravuje ve spolupráci s kanceláří pro internetovou reklamu program, který umožní vytvořit centrální databázi pirátských stránek. Těm by se pak měly obloukem vyhnout reklamní sítě, agentury a marketingová oddělení při plánování kampaní.

Že přitom v konečném důsledku nejde o žádné drobné, dokazuje příklad  linkovacího serveru Surfthechannel. Ten dokázal na takových reklamách měsíčně vydělat asi  35 tisíc liber (více než milion korun), než byl jeho majitel odsouzen k odnětí svobody. Podobně se prý živí až 85 procent takto zaměřených webů.

I z toho vyplývá, že by tento způsob boje proti pirátům mohl být mnohem účinnější než miliony požadavků na odstranění nelegálního obsahu, nebo odkazů na jeho stažení.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Google Street View nově umožňuje i výlet až na oběžnou dráhu Země.
Google míří do vesmíru. Na Street View můžete projít už i ISS

Služba Google Street View už pokrývá obrovské množství ulic i prostor v mnoha státech světa. Teď se dostává až na oběžnou dráhu. Nově totiž umožňuje projít se...  celý článek

Čínský policista kontroluje internetový obsah (ilustrační snímek)
Čína definitivně zablokuje lidem volný internet. Od února zakáže VPN

Čína postupně zaceluje otvory ve své velké digitální zdi. Aby přes ni nebylo možné projít, zakáže v příštím roce lidem přístup přes privátní sítě. Přístup k...  celý článek

Zablokované internetové tržiště Hansa, kde uživatelé prodávali nelegální zboží.
Úřady zastavily provoz největších internetových tržišť s ilegálním zbožím

Velký koordinovaný policejní zásah v několika zemích měl za následek konec dvou největších obchodních center s nelegálním zbožím na internetu.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.