Samsung se chystá vstoupit na trh sociálních sítí už začátkem příštího roku tím, že představí konkurenta Facebooku, uvedl list The Korea Times. Informaci ze čtvrtečního rána sice oficiální místa ještě večer dementovala, ale přesto potvrdila nové plány s on-line službou Family Story, kterou Samsung představil letos.
Aplikace SamsungFamily Story – album sloužící k uspořádání fotografií a jejich přizpůsobení k prohlížení na velké obrazovce. Členové rodiny si také mohou vyměňovat poznámky a upozornění, ať už jsou kdekoli, a to prostřednictvím mobilního telefonu, tabletu, PC nebo televize. Fitness – umožňuje uživatelům propojit televizi Samsung s chytrým telefonem Samsung prostřednictvím mobilní aplikace Fitness. Pomocí wi-fi lze připojit váhu a kontrolovat tak hmotnost. Díky vestavěné kameře lze vytvořit virtuální zrcadlo a kontrolovat se při cvičení. Kids – obsahuje zábavu a hry pro děti. Systém využívá speciální prostředí, v němž se děti snadno zorientují. AllShare Play – slouží k ukládání a přesouvání obsahu mezi cloudovým úložištěm a přístroji, jako jsou chytré televizory a mobilní zařízení. |
Tyto informace mohou nezávislé pozorovatele přimět k domněnce, že Samsung bude Facebooku částečně konkurovat.
Již nyní mají chytré televizory a přehrávače od Samsungu zabudovánu řadu on-line služeb, které dohromady mohou tvořit zárodek jakési sociální sítě.
Podle zveřejněných informací hodlá tyto služby firma rozšířit a ještě je převést v omezené podobě na další zařízení, jako jsou například digitální fotoaparáty. Můžeme spekulovat, že v blízké budoucnosti se mohou objevit i na některých výrobcích bílé techniky.
"Určitým cílem je rozšířit naše sociální služby na různá zařízení od různých společností a na různé mobilní platformy. To zahrnuje kamery, televize a blu-ray přehrávače," řekl podle deníku nejmenovaný představitel Samsungu.
The Korea Times tvrdí, že společnost plánuje propojit své služby s úložištěm a dalšími službami Amazonu. Výsledek by měl být k dispozici v prvním čtvrtletí roku 2013. K vidění tedy bude již na lednovém veletrhu CES 2013, který ukazuje nejnovější trendy v oblasti spotřební elektroniky.
Softwaroví odborníci ze Samsungu prý již nyní mají úkol rozšiřovat schopnosti aplikace Family Story (rodinný příběh) o další zařízení s důrazem na sdílení fotografií, chatování a připomínky, které jsou nyní dostupné na omezeném počtu chytrých telefonů a televizorů.
Firma v současnosti patří mezi největší hráče na trhu spotřební elektroniky a více než zdatně konkuruje firmám jako Apple či Sony.