Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Do kina už chodit nemusíte. Nová služba nabídne premiéry filmů v obýváku

  15:00aktualizováno  15:00
Nové filmové premiéry si prý brzo vychutnáte u sebe doma ve stejný den, kdy jdou do kin. Plánuje to Sean Parker, zakladatel Napsteru. Jeho služba Screening Room by si účtovala 50 dolarů (cca 1 200 Kč) za jeden film. A zatím se mu daří získávat na svou stranu důležité ikony filmového průmyslu.

Domácí kino (ilustrační záběr) | foto: Profimedia.cz

Miliardář Sean Parker, známý jako zakladatel legendárního Napsteru a jeden z časných investorů do Facebooku, chce způsobit revoluci v oblasti distribuce filmových premiér. Divákům nabídne zařízení v ceně 150 dolarů (cca 3 600 Kč), které umožní po internetu přijímat zašifrované filmy.

Toto zařízení - nazvané Screening Room - by podle informací magazínu Variety umožnilo divákům sledovat premiéry nových filmů ve stejný den, kdy jdou tyto filmy do kin. Za jedno takové domácí promítání by zákazník zaplatil 50 dolarů (tedy asi 1 200 Kč). To se může zdát jako velká částka, ale v ceně jsou zahrnuty i dva lístky do kina, které mohou zákazníci využít nebo darovat. Navíc je padesát dolarů poplatek za sledování, nikoli za osobu, takže pokud se dívá celá čtyřčlenná rodina, blíží se cena 12,50 dolaru za jednoho cenám lístku v kině.

Zatím to nešlo, teď to vypadá nadějně

Sean Parker doufá, že právě zahrnutí kin jako podílníků na zisku by mohlo pomoci protlačit tuto radikální změnu současného stavu. Kina by dostala až 40 % celého poplatku. Další podíly jdou tvůrcům filmu - což se líbí například režisérům Stevenu Spielbergovi nebo Peteru Jacksonovi a Parkerovu snahu údajně podpořili.

Zatím to s filmovými premiérami vypadá následovně: napřed se film dostane do kina. Tři měsíce po premiéře mohou vyjít DVD a Blu-Ray disky a za dalších několik měsíců mohou lidé film vidět i v televizním vysílání. Digitální distribuce se do tohoto tradičního vzorce snaží nabourat už dlouho, ale kina i distributoři se zatím takovým snahám bránili. Obvykle tak můžete na službách jako Apple TV nebo Netflix zhlédnout jen filmy, které jsou v prodeji na DVD. Výjimečně některá kina umožňují digitální distribuci dva týdny poté, co film přestane být promítaný v mainstreamových kinech.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Rozšířené zobrazení výsledků vyhledávání - Google
Google po letech přestane při vyhledávání rovnou načítat výsledky

Od roku 2010 vám Google při vyhledávání nabízí dynamické vyhledávání. To nyní zmizelo.   celý článek

Nová aplikace propojí největší sociální síť s bleším trhem
Kladivo na Aukro? On-line „blešák“ Facebook Marketplace míří do Česka

Aplikace pro prodej a nákup mezi jednotlivci, Facebook Marketplace, bude do konce srpna dostupná i českým uživatelům. Zda dokáže přetáhnout uživatele portálu...  celý článek

Samizdat.cz
Tipy na zajímavé weby: Najděte si nápad na nový byznys

V jakém oboru se vyplatí začít podnikat a jak je to s konkurencí ve vybraných částech ČR, prozradí mapa malého podnikání na Samizdat.cz. Dodavatele čerstvých...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.