Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Se zárukou na elektroniku z ciziny u nás můžete narazit

aktualizováno 
Ceny elektroniky ve zdejších obchodech bývají mnohem vyšší než v zahraničí. Málokdo si však uvědomí, že po koupi fotoaparátu či notebooku v cizině ho mohou čekat potíže třeba se zárukou.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) - Při nákupu myslete i na záruku | foto: Při nákupu myslete i na zárukuProfimedia.cz

Vypadá to samozřejmě. Výrobek koupený v zahraničí, ať už osobně nebo přes internetový obchod, musí jít reklamovat stejně jako totožný koupený v elektru za rohem. Jenže tak to není.

V EU rok, u nás dva

Zatímco v Česku je pevně daná dvouletá záruka, ve většině zemí Evropské unie je pouze jednoletá, v USA je základní záruka dokonce jenom půlroční, i když firmy běžně nabízejí roční. Navíc se v cizině snadno může stát, že při různých slevových akcích může být záruka dále omezena, což si při nákupu nemusíte plně uvědomit.

Ale nemusíme ani jezdit do zahraničí, stačí nakupovat na internetu. V dnešní době není neobvyklé, že zahraniční internetové obchody překládají své stránky do dalších jazyků a nabízejí své zboží i v jiných koutech Evropské unie.

Jako příklad může sloužit webový obchod Pixmania. Přestože společnost má také české internetové stránky pro české zákazníky, sídlo firmy je ve Francii, a de facto tak rovněž nakupujete v zahraničí.

Podívejte se do záručního listu

Pak ovšem musíte počítat s tím, že se zárukou to bude trochu jinak, než jste zvyklí.

„Radíme zákazníkům, aby si vždy pečlivě přečetli záruční list přiložený k produktu,“ říká Jitka Staňková-Spoustová z českého Nikonu. Většina výrobců totiž poskytuje více typů záručních listů s odlišnými záručními podmínkami. „Pokud je produkt nabízen za výrazně nižší cenu, než je obvyklé, bývá také nějakým způsobem omezena záruka, například na určitý region,“ upozorňuje Staňková.

Za více peněz dostanete celosvětovou záruku, zatímco u levnější varianty jen regionálně omezenou. Podobně se regulace může týkat také délky záruky. Obrana proti nepříjemným překvapením je jediná, při prodeji se na to důkladně zeptejte.

Jak reklamovat zboží zakoupené v cizině

1. Pokud chcete zboží vrátit, musíte se obrátit rovnou na prodejce.

2. Podívejte se na typ záručního listu. Pokud je lokálně omezený, musíte reklamovat u prodejce.

3. Pokud je záruční list evropský (tzv. EWS) nebo celosvětový, zkuste reklamaci uplatnit v autorizovaném servisu.

4. Pokud vám servis reklamaci neuzná, musíte ji uplatnit u prodejce.

Kdy „záručák“ nepomůže

Navíc omezení záruky není jedinou možnou překážkou. I se správným záručním listem můžete mít problémy. Důvodem je, že firmy jako Grundig nebo LG sice zastupují na českém trhu globální firmy, ale ve skutečnosti podnikají jako samostatné subjekty. České pobočky těchto firem potom mají smlouvy se zdejšími servisy, které provádějí případné záruční opravy.

Jak říká advokát Tomáš Pelikán, který se specializuje na spotřebitelské právo, „autorizovaný servis je jenom jakási prodloužená ruka prodejce za předpokladu, že mají s ním uzavřenou platnou smlouvu“. V praxi to znamená, že pokud vám servis záruční list neuzná, protože není vystaven autorizovaným prodejcem, budete se muset obrátit přímo na příslušného prodejce.

Český obchod tak například nakupuje fotoaparáty Samsung u velkoobchodu, který má uzavřeny smlouvy s českou pobočkou Samsung, zatímco francouzský obchod nakupuje zprostředkovaně od francouzského zastoupení Samsungu. Ač obě firmy jsou členy jednoho koncernu, fakticky vystupují jako dva různé subjekty. A podle toho se musíte chovat při případné reklamaci.

Úskalí eurozáruky

Situaci pro běžného zákazníka komplikuje i fakt, že někteří výrobci již nějakou dobu vydávají takzvané „eurozáruční listy“, označované jako European Bloc Warranty nebo jen EWS. V nich je stanovené, že platí na celém území Evropské unie. Jenže, zatímco některé firmy takové záruční listy automaticky uznávají, jiné jenom za předpokladu, že je vystavil autorizovaný obchod.

Důvody, proč nechtějí firmy uznávat záruky, mohou být i jiné. S problémy musíte počítat, pokud například výrobek vyžaduje odbornou montáž a vy jej koupíte u neautorizovaného prodejce. Martin Cakl ze společnosti BaSys, která tady zastupuje výrobky Pioneer, upřesňuje: „Pioneer například u automobilových navigací vyžaduje, aby se prodávaly pouze u specialistů, kteří zajistí odbornou montáž. Co potom pomůže, když ji zákazník koupí v internetovém obchodě levněji, když nikdy nebude fungovat nebo velice nepřesně?“

Navíc, ministerstvo průmyslu a obchodu ve shodě s právníky uvádí, že žádná oficiální eurozáruka ve skutečnosti neexistuje. Je jenom na libovůli výrobců, zda budou záruku uznávat i jinde než v zemi prodeje.

Výrobci notebooků jsou vstřícnější

Vstřícnější bývají výrobci počítačů a hlavně notebooků. Například firma Lenovo, která převzala počítačové a notebookové divize IBM, tak nabízí celosvětovou záruku jeden až tři roky s tím, že si můžete záruku snadno přikoupit. V ceně pak máte servis po celém světě. Podle Jana Solaře z české pobočky Lenova jediné problémy můžete mít v Africe.

Podobně se chovají i další výrobci. „Od ledna nabízíme u nižších řad notebooků službu Collect&Return, kdy poškozený notebook vyzvedneme přímo u zákazníka,“ říká Jiří Charbuský z české a slovenské pobočky Fujitsu Siemens Computers. U notebooků řady Lifebook je záruka dokonce tři roky s opravou přímo na místě. Podobné služby ostatně nabízejí i další výrobci, na přesné podmínky je třeba se informovat.

Slovníček


Záruka v ČR - je dvouletá a nemůže být u nového zboží zkrácena, ani v případě, že zboží koupíte levněji třeba v nějaké akci. Na bazarové zboží je záruka nejméně rok a vztahuje se na skryté vady.

Evropská záruka - žádná oficiální „eurozáruka“ platná na území Evropské unie není, byť tento termín výrobci někdy používají. Jednotlivé státy si záruku řeší po svém. Přesto některé firmy nabízejí při zakoupení výrobku na území EU možnost zboží reklamovat kdekoli na území EU.

Celosvětová záruka - nabízejí ji některé firmy v zemích, kde mají své zastoupení.

Délka záruky se nejprve určuje podle místa zakoupení. V Česku je délka záruky dva roky, jinde ve světě většinou jenom rok, v USA dokonce půl roku. Ale jednotlivé firmy mohou nabídnout i delší záruku, není tak neobvyklé koupit výrobek se zárukou dva, tři nebo i pět let.



Advokát Tomáš Pelikán, který se specializuje na spotřebitelské právo, soudí, že rozhoduje, co je ve smlouvě. „Důležité je, zda je v ní zvolen právní řád konkrétní země. Pokud by ve smlouvě uveden nebyl, bylo by pro příslušnou kupní smlouvu, a tedy reklamace rozhodující právo obchodníka.“

Nabízíte záruku pouze pro Českou republiku, celoevropskou, nebo celosvětovou?

(Odpovědi jsou přímo od odpovědných lidí příslušných firem nebo mediálních agentur firem a jedná se o oficiální názor.)

Logo Apple

Apple IMC, Petr Němeček

Společnost Apple má na své výrobky celosvětovou roční záruku, můžete ji uplatnit u našich servisních partnerů. Ale pokud některý prodejce porušuje uzavřené obchodní dohody, nebudou takové reklamace uznány a zákazník je musí řešit přímo s příslušným obchodem. Příkladem takového obchodu je Pixmania. V České republice se zboží Apple pro fyzické osoby prodává s dvouletou záruční dobou, pro právnické s jednoletou.

Logo Acer

Acer Czech Republic,  Lubomír Perůtka

Acer nabízí u notebooků Aspire, TravelMate a Ferrari roční mezinárodní cestovatelskou záruku „Travellers Warranty“ – tuto záruku lze uplatnit na cestách kdekoliv v zahraničí, při délce pobytu kratší, než jsou tři měsíce, jinak platí záruka lokální v zemi nákupu. Cestovatelskou záruku lze rozšířit až na tři roky produktem Acer Advantage, a to včetně náhodného poškození produktu. Cestovatelská záruka platí všude, kromě domovské země cestovatele. Pokud tedy koupíte notebook například v USA a máte bydliště v České republice, nemůžete zde na notebook cestovatelskou záruku uplatnit.

V rámci Evropské unie platí jednotná záruka – výrobek zakoupený kdekoliv v Evropě můžete reklamovat v České republice. V případě, že produkt nebyl zakoupen v Česku, je nutné ověřit u prodejce přes místní lokální zastoupení věrohodnost prodejního dokladu (servis Acer v České republice zná prodejce v České republice i na Slovensku, ale běžně ne například ve Francii), což je jediná část procesu, která může opravu prodlužovat.

logo Asus

Asus Czech, Ondřej Třetina

U notebooku platí celosvětová záruka dva roky. Pokud takový notebook koupíte v USA nebo v internetovém obchodě, můžete ho reklamovat u nás. Na zbytek produktů ASUS, které byly zakoupené v zahraničí, se v Česku nevztahuje záruka.

Logo Canon

Canon, Pavel Šerý

Canon poskytuje jednotnou evropskou záruku EWS v délce jednoho roku, v České republice má pak zákazník dle Občanského zákoníku nárok na garanci dvouletou. Záruka na zboží, nakoupené mimo Evropu pak podléhá zákoným úpravám v daném regionu.

Logo Dell

DELL,
Jiří Vrzáček, AMI Communications

Protože Dell používá přímý model prodeje, funguje to u nás trochu jinak. Při koupi vyplňujete rovnou místo, kde budete produkt používat. Nicméně produkt Dell se zakoupenou službou ProSupport lze bezplatně registrovat pro servis v jiné zemi, kde má Dell vybudované servisní zázemí (přímé zastoupení). Tedy z USA nebo Francie například do Česka či na Slovensko. Nicméně je lépe si nejdříve ověřit, jestli je daný typ zařízení nebo služba v cílové zemi též nabízena, pak je to zcela bez problému a na ekvivalentní úrovni.

Například při zakoupení nového notebooku se zárukou 3Years NBD (next business day) není problém s uplatněním záruky u nás. Ale někteří prodejci v zahraničí používají i jiné formy záruky, například „Parts only“ (pouze součásti), „3month only“ (jenom tři měsíce) aj. S těmi mohou mít zákazníci problémy.

Logo Epson

Epson, Marcel Divín

Na většinu zboží má Epson jednotnou evropskou záruku. Tedy pokud máte třeba od francouzského internetového obchodu řádně potvrzený záruční list, můžete tento výrobek bez problémů reklamovat v České republice. Celosvětovou záruku má společnost Epson pouze na projektory.

Logo Fujifilm

Fujifilm CZ ,
Helena Vančatová, marketing manager,

Fujifilm poskytuje mezinárodní záruku, pokud je řádně vyplněný záruční list. Nepožadujeme ani EWS, tedy jednotný evropský záruční list, ale postačí záruční list platný v zemi nákupu. Pokud tedy zákazník předloží příslušné doklady, platí jednoletá záruka.

Logo FSC

Fujitsu-Siemens Computer,
Marek Němec

Záruku poskytujeme podle typu produktu a záruky. Pro notebooky Lifebook máme celosvětovou záruku, pro ostatní produkty (Esprimo, Amilo, Scaleo aj.) je záruka celoevropská, respektive EMEA, tedy Evropa a Blízký východ. Záleží samozřejmě na tom, s jakým záručním listem notebook koupíte. Celosvětovou záruku nelze uplatňovat ve všech provozovnách, ale pouze v centrálních servisních střediscích. U evropské záruky je reklamace v ČR bez problémů, záruka je minimálně dva roky, v některých případech i tři.

Logo Grundig

Grundig,
Barbora Hubínková

Grundig nabízí na své výrobky dvouletou českou záruku. Na LCD panely máme záruku dokonce tři roky. Jednotnou evropskou záruku ani celosvětovou nemáme.

Logo Hitachi

Hitachi,
Robert Kollarik

Záruka se řídí podmínkami v záručním listě. Hitachi nemá celosvětovou záruku. Pokud zboží zakoupíte v evropském obchodě a výrobek bude mít EWS záruční list platný pro Evropu, můžete zboží bez problémů reklamovat v ČR.

Logo HP

Hewlett-Packard,
Petr Trešl

Obecně platí pravidlo, že výrobek je standardně opravován v těch zemích, kde je také nabízen stejný model k prodeji. Pokud například zakoupíte notebook HP Compaq 2710p v USA, opraví vám jej i servis v České republice. Lze také dokoupit celosvětovou záruku na firemní produkty, která zákazníkům zajistí opravu v zemích, kde má společnost Hewlett-Packard servisní zastoupení.

Při zakoupení v Evropě, ať už přes internet nebo v kamenné prodejně, platí výše uvedené pravidlo, tedy že zde můžete reklamovat modely, které jsou dostupné i na českém trhu. V případě, že chcete reklamovat poškození výrobku při dopravě, neúplnost balení nebo podobné „netechnické“ problémy, musíte vyřešení požadovat u prodejce výrobku.

Logo JVC

JVC ČR,
Jiří Doucha

Záruka na zboží zakoupené mimo EU v ČR neplatí. Lze však individuálně požádat o akceptaci záruky zastoupení JVC v dané zemi, kde byl výrobek zakoupen. V USA platí záruka 6 měsíců, delší doba se připlácí k ceně výrobku. Pro zboží zakoupené v EU platí jednotná evropská záruka. V tom případě je obecně záruka jeden rok od zakoupení, případný druhý rok záruky a servis vám musí poskytnout internetový obchod, který vám výrobek prodal.

V každém případě je nutné před opravou požádat o schválení záruky zemi, odkud výrobek pochází (kde byl internetovým obchodem zakoupen). Není vždy pravidlem, ze model zakoupený na francouzském internetovém obchodě jím byl zakoupen ve Francii.

Logo Lenovo

Lenovo IBM,
Jan Solař

Všechny počítače a monitory Lenovo mají v základní výbavě záruku platnou pro celý svět, znamená to, že notebook koupený ve Francii si můžete samozřejmě nechat opravit i v České republice. Lenovo standardně poskytuje záruku na 1 až 3 roky, ale je možné si přikoupit rozšíření nebo prodloužení záruky, i to je platné celosvětově.

Může však dojít k situaci, že si například v USA koupíte notebook, který se v Evropě vůbec neprodává a nikdy neprodával. Potom si v českých obchodech rozšíření záruky nekoupíte, ale stačí zajít zpátky do původního amerického obchodu a tam záruku dokoupit. Například v USA se dají koupit notebooky s 90denní zárukou, vypadají, hlavně cenově, zajímavě, ale v Česku se třeba vůbec neprodávají (například v USA mohou mít jiné konfigurace, ale používají se i jiné bezdrátové sítě). Záruka sice zákazníkovi platí i tady v Evropě, ale jen po stanovenou 90denní dobu. Proto je potřeba si už v USA dokoupit alespoň standardní roční záruku.

Může se také stát, že si koupíte v Česku ThinkPad se zárukou opravy u zákazníka (označuje se jako onsite), ale odjedete na stáž do Afriky a tam se vám notebook porouchá. Záruka vám tu platí, ale ve většině afrických zemí nedělají opravy u zákazníka, a notebook tedy budete muset odvézt k nejbližšímu servisnímu partnerovi. Pokud tedy v dané zemi (nemusí jít jen o Afriku) neposkytuje Lenovo stejný typ záruky, bere se nejbližší podobná.

Logo Lg

LG Electronics CZ
Zbyněk Šlambor, manažer servisního oddělení

LG nenabízí celosvětovou záruku. Každá z poboček se řídí platným obchodním zákoníkem v dané zemi. To znamená, že pokud se vám něco stane s výrobkem, který jste si koupil, musíte jej reklamovat u prodejce, nikoli výrobce. Prodejce pak reklamaci uplatňuje u dovozce, od kterého výrobek nakoupil. Když to převedeme na praxi, pokud jste si koupil přes zahraniční e-shop např. televizor, který se vám porouchá, musíte se opět obrátit na tento e-shop s reklamací produktu.

Logo Nikon

Nikon,
Jitka Spoustová Staňková

Spotřebitelům radíme, aby si vždy pečlivě přečetli přiložený záruční list. V něm najdou informaci o tom, jaká záruka je k produktu poskytována, kde a za jakých podmínek ji mohou uplatnit. Spotřebitel by měl vědět, že existuje více typů záručních listů, které poskytují různé záruční podmínky. Pokud je produkt nabízen za výrazně nižší cenu, než je obvyklé, bývá také nějakým způsobem omezena záruka, například na určitý region. Pokud si zákazník tedy zakoupí produkt v USA se záručním listem, na kterém je uvedeno, že záruka je platná pouze na území Spojených států a Kanady, pak ji nemůže uplatňovat nikde jinde.

Pokud je produkt vybaven celosvětovou zárukou, záruční list je řádně vyplněn, zákazník spolu se záručním listem předloží doklad o zakoupení tohoto produktu a pokud se jedná o závadu v rámci záruky, společnost Nikon se staví k této zakázce jako k záruční opravě bez ohledu na region a respektuje podmínky uvedené na záručním listě přiloženém k tomuto produktu.

Na zboží zakoupené na území ČR se vztahuje dvouletá záruční lhůta, proto je prodejce, tedy zmíněný internetový obchod, povinen dodržet tuto dvouletou záruční lhůtu, bez ohledu na to, jaký záruční list je k produktu přiložen výrobcem. To vše platí samozřejmě za podmínky, že se jedná o oprávněnou reklamaci.

Logo Olympus

Olympus,
Ondřej Typolt

Společnost OLYMPUS poskytuje na digitální fotoaparáty celosvětovou záruku, přičemž záruční lhůty jsou regionálně odlišné. Pokud si koupíte fotoaparát v USA, pak záruční lhůta je 12 měsíců. V případě, že zakoupíte fotoaparát v rámci teritoria Evropy, pak záruční lhůta činí 24 měsíců. Navíc pokud si koupíte fotoaparát v České republice nebo na Slovensku a tento si zaregistrujete na www.mujolympus.cz, získáte celkovou záruku na výrobek v délce 30 měsíců.

Logo Panasonic

Panasonic,
Michal Mazal

Výrobky značky Panasonic jsou dodávány do celého světa, kde se jednotlivé země nebo kontinenty liší nejen podmínkami trhu, ale i technickými požadavky. Naším trendem je nejen kvalitní výrobek, ale i spokojený zákazník, a proto jsou výrobky vyráběny v různých verzích podle trhu, na který jsou určeny, např. pro Evropu, Asii, USA atd. Na výrobky prodané v členských zemích Evropské unie poskytuje Panasonic mezinárodní garanci formou panevropské záruky, kdy zákazník u takových výrobků může uplatnit reklamaci i v jiných členských zemích EU. Pokud je výrobek zakoupen v zemi mimo EU, nelze u takového výrobku v České republice uplatnit záruku. Nicméně v servisní síti naší společnosti je možno takový výrobek opravit na náklady uživatele. Pokud je výrobek zakoupen v České republice přes internetový obchod zahraničního provozovatele se sídlem v některé z členských zemí EU, je v takovém případě oprava takového výrobku v ČR kryta zárukou.

Logo Philips

Philips,
Hana Klímová 

Mezinárodní záruku poskytuje Philips u přístrojů, ke kterým je v okamžiku nákupu přiložen mezinárodní záruční list naší společnosti (World Wide Warranty). Délka záruky odpovídá době uvedené na tomto záručním listu, ve většině případů jde o dva roky. Záruka je poskytována koncovým spotřebitelům a týká se opravy přístroje, nikoliv případného zrušení kupní smlouvy. Záruka se nevztahuje na připravenost přístroje pracovat ve vysílacích nebo jiných normách platných v jiné zemi (regionu), než ve které byl zakoupen. Záruka prodejce se může lišit od záruky naší společnosti, má však vyšší platnost, neboť s prodejcem je zákazník v přímém právním vztahu.

Obecně lze spotřebiteli doporučit nekupovat zboží od zahraničního subjektu, zejména pokud by z některých důvodů mělo dojít ke zrušení kupní smlouvy – například z důvodu neopravitelnosti přístroje. Zrušení smlouvy může provést pouze vzdálený prodejce po vrácení zboží. Stejné záruky a pravidla platí rovněž při zakoupení zboží v zahraničním internetovém obchodu.

Logo Pioneer

Pioneer,
Martin Cakl

Celosvětová záruka pro Pioneer není, protože výrobky, které Pioneer vyrábí, jsou regionálně odlišné. Pro příklad: televizor v Americe či Asii má jiné napětí a jiné normy, a proto je jeho dovoz do Evropy lichý, a tím pádem i záruka. Něco jiného je u fotoaparátu, což je přenosná záležitost a tam se s cestováním spojuje i nabíjení a kompatibilita v jiných zemích i mimo Evropu. Značka Pioneer ale produkty tohoto typu nevyrábí žádné.

Pioneer však nabízí celoevropskou záruku. Tedy pokud si někdo koupí výrobek v zahraničí, může ho u nás v ČR v případě poruchy nechat opravit. Záruka má trvání 12 měsíců od data nákupu a výrobek musí být zakoupen u autorizovaného prodejce Pioneer. Jedině tak je Pioneer schopen garantovat celoevropskou záruku na všechny produkty.

Logo Samsung

Samsung,
Tomáš Vratný

Primárně platí, že výrobek by měl být reklamován vždy tam, kde byl zakoupen. V případě, že koupíte zboží v zahraničí, musíte je tam také reklamovat u prodejce. Pokud si je koupíte zde, reklamujete také zde, a to i v případě, kdy prodejce sám nakoupil zboží rovněž v zahraničí. Při koupi ale pozor na to, jak má prodejce záruční servis smluvně upravený se svým dodavatelem. Může se stát, že nakoupíte zboží u internetového prodejce, který sice má stránky v češtině, ale sídlí v zahraničí a v ČR nemá přítomného svého zástupce. Pokud má podepsanou smlouvu s námi, jakožto českým zastoupením Samsung, takovou záruku ochotně vyřídíme. Pokud ovšem smlouvu nemá, může potenciálnímu zákazníkovi vyvstat problém, jak zboží k takovému prodejci dopravit a jak s ním komunikovat. 

Logo Sharp

Sharp,
Andreas Kellner

Podle evropského práva musí všichni výrobci elektronického zboží poskytovat dvouletou záruku. Sharp tuto povinnost nepochybně splňuje – poskytuje uživateli v České republice dvouletou záruku na výrobky, které byly v České republice zakoupeny. Sharp splňuje svou zákonnou povinnost v Evropě a v České republice, ovšem nenabízí celosvětovou záruku.

Logo Sony

Sony,
Ivan Trachta

Celosvětová záruka existuje ve vybraných regionech a nabízí bezplatnou opravu jinde ve světě za dodržení podmínek, které jsou popsány ve speciálním záručním listě, který obdrží zákazník při koupi a který doloží v autorizovaném servisu při žádosti o takovouto opravu. Pokud tedy v USA zakoupíte přístroj s celosvětovou zárukou, platí na něj v ČR záruka.

Pro zboží zakoupené na území Evropské unie platí jednoletá záruka a pravidla popsaná na našich webových stránkách. Podle těchto pravidel je reklamovaný výrobek na území ČR možno zdarma opravit, nicméně nelze uplatňovat některá specifická práva, která vyplývají z české legislativy, nicméně v ostatní Evropě jsou neúčinná.

Logo Thomson

Thomson

Firmu se nám nepodařilo kontaktovat.

Logo Toshiba

Toshiba,
Jiří Horák

Záruka v České republice platí po dobu záruční lhůty platné v zemi, kde byl produkt zakoupen. Tzn. pokud si zákazník koupí notebook v cizině s jednoletou záruční lhůtou, nevzniká mu v ČR automaticky nárok na dvouletou záruční lhůtu. Pro zboží zakoupené na území Evropské unie platí stejná pravidla.

V případě požadavku na vrácení peněz nebo výměnu za nový kus (v rámci záruky) se musí uživatel obrátit na původního prodejce.

Autoři:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Acer Iconia Tab W510
Windows 10 už nepodporuje některé systémy s čipem Intel

Windows 10 nabízí Microsoft jako poslední OS, který už žádný nový nenahradí a firma jej bude neustále aktualizovat. To však nyní u některých systémů není...  celý článek

Srovnání podsvícení starší a nové generace Surface Pro.
Surface od Microsoftu má problém. Nové verzi prosvítá podsvětlení

Někteří uživatelé letošní verze notebooku 2v1 Surface od Microsoftu si u tohoto prémiového zařízení stěžují na špatnou kvalitu displeje.  celý článek

Takto bude vypadat Amazon Echo. K dodání bude „v příštích týdnech“. Zatím umí...
Chytrý reproduktor z druhé ruky vás může připravit o soukromí

Britský bezpečnostní expert ukázal, jak se z chytrého reproduktoru Amazon Echo může snadno stát štěnice s přímým přenosem zvuku kamkoli po světě.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.