Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Všechna letadla budeme sledovat zdarma, nabízí satelitní společnost

aktualizováno 
Britská společnost Inmarsat nabízí řešení, které by mělo pomoci zabránit záhadným zmizením civilních letadel, jako tomu je v případě letu MH370. Alespoň nějaká technologie od Inmarsatu je už dnes přítomna ve většině dopravních letadel.

Komunikační družice Inmarsat | foto: Inmarsat

Sídlo britské firmy Inmarsat v Londýně.

Sídlo britské firmy Inmarsat v Londýně.

"Inmarsat potvrzuje, že jako vedoucí poskytovatel globální mobilní satelitní komunikace navrhuje Mezinárodní organizaci pro civilní letectví bezplatnou globální službu pro sledování civilních letadel s využitím sítě Inmarsat," oznámila firma před konferencí ICAO v Montrealu. "Jde o součást očekávaných změn směrem k vyšší bezpečnosti v civilní dopravě ve světle ztraceného letu MH370."

Službu by Inmarsat nabídl bezplatně více než 11 tisícům komerčních dopravních letadel, které jsou již vybaveny jeho vysílačem pro komunikaci s družicemi. "Jde téměř o 100 procent celé světové flotily dopravních letadel," uvedl Inmarsat v tiskové zprávě. "Cenné zlepšení by tak nestálo nic."

Poskytovatel satelitních technologií Inmarsat na sebe s souvislosti se ztraceným letem MH370 upozornil dopočítáním velmi přibližné polohy letadla podle servisní komunikace se satelitem. K lokalizaci ztraceného letounu použili Dopplerův efekt a podle expertů tak výrazně zvýšili šance na nalezení boeingu, který je ovšem stále pohřešován. Nový systém by nic neodhadoval, data o poloze by pocházela přímo z GPS.

Nouzová záloha do cloudu, včetně rozhovorů z kokpitu

Kromě přesné polohy by nový systém Inmarsatu mohl zajistit i získání obsahu černé skříňky po síti. "Cloudová černá skříňka" by mohla fungovat podobně, jako když si chytrý telefon zálohuje "do cloudu" kontakty nebo fotografie a když vám jej ukradnou, o žádná data nepřijdete.

Vše o letu MH370

Odpovědi na podstatné otázky, nejčastější spekulace.

Pokud by letadlo zaznamenalo nějakou výraznou neplánovanou změnu kurzu či jinou mimořádnou událost, proběhla by záloha a případně i přenos dat v reálném čase. To samozřejmě nezaručuje, že v případě nehody dojde k předání všech důležitých informací (proto nejde o náhradu černé skříňky), ale rozhodně jsou to pro vyšetřovatele cenné informace, které jsou navíc dostupné okamžitě.

Přestože by byla služba nabízena bezplatně, Inmarsat má zřejmě způsoby, jak na ní vydělat. Mohla by totiž otevřít dveře rychlejšímu internetu na palubách letadel, který už je považován za "prémiový", a byl by tudíž zpoplatněn.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Československý prezident T. G. Masaryk
Masaryk loboval v Rusku. Říkali mu „gospodin preziděnt“

VIDEO Už od roku 1914 existovala v Rusku dobrovolnická Česká družina. Češi dezertovali z rakouské armády a vytvořili základ revolučních dobrovolných vojsk, tedy...  celý článek

Před 100 lety se narodilo dítě z mrtvého konce, Leo Gorcey
Před 100 let se narodilo dítě ze „Slepé uličky“, Leo Gorcey

VIDEO 3. června 1917 se narodil americký herec Leo Gorcey. Byl malý, jen vzrůstem, rozhodně ne svou kariérou. Na divadle začal hrát už jako osmnáctiletý, a to v...  celý článek

Před sto lety se poprvé udílely Pulitzerovy ceny
Před 100 lety se poprvé udílely Pulitzerovy ceny

VIDEO V seriálu "Před 100 lety" připomínáme obrazem události z domova i ze světa, které se odehrály na den přesně před sto lety. Vzpomínáme na osobnosti z politiky,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.