Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Sony využívá graffiti jako placenou reklamu

  11:30aktualizováno  11:30
Postavy dětí na skateboardech s podobou nového přenosného herního systému PSP firmy Sony se objevily na zdech chudého předměstí Filadelfie. Zdejší sprayeři si ovšem neoblíbili nový herní systém natolik, že by se jej rozhodli ztvárňovat v graffiti a propagovat tak Sony, jde o firmou placenou reklamu.

Reklama neobsahuje žádné nápisy ani loga Sony a snaží se nenápadně smísit s hip-hopovou městskou kulturou. Vedle Filadelfie se podobné obrázky podle agentury AP postupně objevují na zdech dalších amerických měst, například New Yorku či San Franciska. Kromě skateboardů jsou v nich znázorněny i další motivy, jedna z postaviček třeba líže PSP připomínající velké lízátko.

"Chtějí se dostat do myslí teenagerů," řekl obyvatel Filadelfie Eddie Torres. "Myslím, že je to chytré." Naopak Zan Sterlingová, která pracuje v baru v San Francisku nedaleko jedné z reklam, je pobouřena. "Je to záludné. Doufám, že zaplatí za odstranění kreseb," říká.

Podobně rozhořčeni jsou i představitelé radnic, které bojují s nekomerčními graffiti a zasazují se o zlepšení vzhledu měst. Filadelfie již zaslala Sony žádost, aby reklamu odstranila. Firmě může město udělit nepříliš vysokou pokutu nebo se může pokusit vysoudit profit, který bude firma díky reklamě mít.

"Jdou proti všemu, co se snažíme dělat v iniciativě za zlepšení vzhledu předměstí," uvedl zástupce radnice Pedro Ramos. Město nečeká, že nevysoká pokuta mocnou firmu zastraší. "Starosti jim způsobí to, co si o tom budou myslet rodiče a uživatelé produktů," říká Ramos.

Reklamu nesou nelibě také autoři nekomerčního graffiti. V San Francisku byly obrázky Sony ozdobeny hanlivými nápisy krátce poté, co se rozneslo, že je za nimi tato firma. Nápisy říkají například "Táhni z mého města" nebo "Fony" (jde o zkrácení slova phony, jež znamená falešný).

Další kritici namítají, že reklamy nejsou kreativní, neboť se ve všech městech objevují identické obrázky nakreslené podle jedné šablony.

Firma Sony se zatím nevyjádřila, zda se rozhodne na kritické ohlasy reagovat stáhnutím reklamy.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Odolné USB paměti v testu
Dokážete svou nešikovností zničit USB „flashku“? Zkusili jsme, co vydrží

Co se stane, když „flashku“ s daty upečete, zmrazíte, vyperete v pračce nebo hodíte z okna druhého patra? Vyzkoušeli jsme to za vás.  celý článek

Google trekker
Kam Google nemůže autem, posílá fotit člověka s koulí

Google Street View je služba, která přináší 360° pohled nejen na silnice, ale snaží se proniknout i na místa, kam se člověk dostane jen po svých. A k tomu má...  celý článek

Chytrý termostat Glas s Windows IoT od Johnson Controls.
Nový termostat pohání Microsoft. Má podobu skleněné destičky

Na pole chytrých termostatů se nyní pustila společnost Microsoft. Sama je sice nevyrábí, ale dodala technologie, které jeden z nich ovládají.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.