Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Spam bude mít v česku zelenou

  13:13aktualizováno  13:13
Tuzemské podniky budou moci od srpna svým zákazníkům rozesílat nabídky a další nevyžádaná obchodní sdělení prostřednictvím e-mailů, SMS či telefonicky, aniž by to bylo považováno za spam, tedy nevyžádanou poštu.

Zmírní se tak dosavadní pravidla, podle kterých musel mít odesílatel obchodních sdělení vždy výslovný souhlas adresáta, uvedl na dnešním setkání s novináři ředitel legislativního odboru ministerstva informatiky Martin Plíšek.

Pro rozesílání nabídek adresátům, kteří nejsou klienty společnosti, budou nadále platit přísnější pravidla. Zákazník, který od firmy nebude chtít obchodní nabídky dostávat, může zasílání kdykoli odmítnout. Umožní to novela zákona o některých službách informační společnosti, nazývaného také antispamový zákon. Předlohu schválil Senát koncem dubna.

Nevyžádaná pošta v současnosti tvoří kolem 60 procent tuzemského e-mailového provozu. Od zavedení antispamového zákona v roce 2004, který umožňuje tuto činnost pokutovat až deseti miliony korun, tuzemské subjekty spam téměř neposílají a drtivá většina zpráv pochází ze zahraničí, hlavně z asijských zemí.

Autor:


Témata: SMS, Martin Plíšek


Hlavní zprávy

Další z rubriky

Uměle vytvořené video Barracka Obamy
Budoucnost falešných zpráv: za tři roky budou videa nedůvěryhodná

Kvůli fotomontážím se už dlouho nedá jen tak věřit fotografiím. Nové technologie povedou ke stejně přesvědčivým manipulacím i v oblasti lidského hlasu a...  celý článek

Jak si zapamatovat heslo?
Složitá hesla byla 0my1, lituje autor návrhu. Časté změny spíše škodí

Hesla hrají v počítačové bezpečnosti nezastupitelnou úlohu. Bohužel si řada lidí volí složité a těžko zapamatovatelné řetězce typu p0L3dn!ce. Jeden z autorů...  celý článek

Laura Millerová na konferenci Engage 2017 v Praze
Falešné zprávy všechny překvapily, přiznává šéfka Obamova digitýmu

Jak může nejmocnější muž planety, prezident USA, vystupovat na sociálních sítích přirozeně a lidsky? Jak si ze sebe má dělat legraci, a jak naopak upozornit na...  celý článek

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.