Letoun je určen pro provoz ve výškách dosahujících 20 kilometrů, tedy téměř dvakrát tolik, než létají běžné dopravní stroje. Nebude vybaven "zneviditelňujícím" povrchem, důraz je podle výrobce kladen na odolnost. Odpovídá tomu i robustnost konstrukce celého stroje. Rozpětí křídel je 46 metrů, dodala je společnost Aurora Flight Sciences.
Firma na podobných strojích nepracuje poprvé. "Předchozí model Condor vydržel s běžným palivem v roce 1989 ve vzduchu asi 60 hodin," uvedl pro BBC Chris Haddox ze společnosti Boeing. "Nyní jsme dosáhli 96 hodin," uzavírá Haddox.
Stroj pohánějí dva čtyřválcové motory, každý s objemem 2,3 litru a výkonem 110 kW (150 HP). Palivem je vodík. Boeing Phantom Eye se tak může stát nejekologičtějším pravidelně provozovaným letounem.
Stroj má být schopen letět rychlostí až 280 km/h a uvézt náklad či výbavu do hmotnosti 200 kg. Protože se jedná o bezpilotní průzkumné letadlo, jsou tyto parametry zcela dostačující.
Testovací lety Boeingu Phantom Eye začnou v roce 2011.
Zdroj (Aj):