Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Spor o reklamní banner

aktualizováno 
Je to vlastně banální příběh o tom, jak se okradený domáhal nápravy a zloděj se mu vysmál. Stalo se to na internetu a naštěstí šlo jen o reklamní banner a demonstraci českých manýrů.
Tenhle příběh je prozaický a do jisté míry i typický - upozornil nás na něj jeden z protagonistů. Vše začalo tak, že Vít Červinka se rozhodl udělat si reklamní banner na on-line PC Bazar svého přítele. A protože se na internetu momentálně nosí reklamní bannery vypadající jako formulář, udělal si jeden takový.

Vidíte ho na obrázku.

Toto je původní banner odkazující na PCBazar.kontakt.cz

Jaké bylo po jisté dobře jeho překvapení, když viděl tento banner:

A tohle je asi čistě náhodou velmi podobný banner na Bazar.cz - zajímavé bylo jeho pojmenování bazar-kra.gif. e by zkratka od kradený?

Samotné vás patrně napadne, že původ druhého banneru společnosti Koncept Media provozující zmíněný Bazar, je nepopiratelný. Grafik Koncept Media, namísto aby se nechal maximálně mírně inspirovat v mezích tvůrčí invence, na banneru předělal pouze to nejnutnější - samozřejmě nahradil název služby nahoře na liště banneru a text "na adrese" změnil na "Kategorie" - a přidal kategorie. Práce si s tím opravdu moc nedal. Pokud to nemáte v oko, poslužte si následujícím porovnáním:

A na závěr porovnání pro ty nejnedůvěřivějí.

Vít Červinka si na chování společnosti Koncept Media postěžoval do konference. Reakce postižené husy se mu dostalo - jenže místo pokorné omluvy, která by v tomto případě byla namístě, si na něj pan Pergner z Koncept Media zvysoka vyšlápnul, šermujíc pojmy jako "autorské právo na barvy" či "nechtělo se mu přemýšlet nad kompozicí celého banneru". Ostatně, přečtěte si tento email:

Rad bych se jemne ohradil vuci vyzneni vaseho clanku z vyse uvedeneho linku. At uz nas designer myslel nazev jakkoliv (dle jeho vypovedi slo o zkomoleni zkratky kat - kategorie, kde pismeno "r" a "t" lezi vedle sebe na klavesnici ) a at uz se mu nechtelo premyslet nad kompozici celeho banneru (mimochodem od koho jste opisoval vy? nechcete snad tvrdit, ze jste byl prvni, kdo udelal banner s dialogovym oknem ....), nedava vam to pravo, vyvozovat jakesi zavery za nekoho ... Cinnost vcelku oblibena v teto zemi (vim prece co si myslis, ne?), ze ano?

Predpokladam, ze autorske pravo na zminene barvy take nemate. Predpokladam tez, ze ostatni prvky dostatecne identifikuji nas banner jako docela odlisny. A ze by nekdo klikal na banner aby se dostal na PC Bazar (s nejakou prapodivnou nezapamatovatelnou adresou) a dostal se pritom na nas Bazar.CZ, a jeste by nastvany, tomu snad ani sam neverite...

V nasem banneru jde predevsim o propagaci domenove adresy Bazar.cz, na rozdil od vaseho, ktery slouzi pouze k zmateni ctenare aby klikl ...

No zaverem: Nehodlame s vami vest spor. Mame uz nachystany dalsi bannery, ktere opet (neoriginalne, jak jste sam podotkl), vyuzivaji podoby s dialogovym oknem ... Mozna ze se opet najde, nekdo, kdo bude barvy povazovat za sve, protoze je nahodou pouziva...

Nicmene jediny, kdo by snad uspesne mohl pozadovat poplatky za autorska prava je Microsoft, jelikoz jeho okno je zkopirovano (i vami, nemylim-li se ?)

Mate-li nadale pocit, ze jsou dotknuta vase autorska prava (namet bohuzel chranit nelze :-( ), podejte na nas zalobu a po vyhranem soudu nas sudte. Do te doby bych prosil, abyste se podobnych komentaru a pseudonazoru radeji vyvaroval.

S pozdravem, Martin Pegner www.seznamka.cz www.bazar.cz www.byty.cz

PS: Vasi trefnou poznamku o velikosti animace uznavame a designer rozhodne nebude pochvalen za kvalitu odvadene prace. Za aktivni cerpani napadu ze site vsak urcite ano ....

Místo banálního příběhu o tom, kterak si grafik chtěl ušetřit práci, za niž dosává zaplaceno a jeho šéf poté, co je na toto upozorněn, mu po zásluze strhne pár stokorun z platu, se stává jiný, rovněž typicky český příběh. Odmítání uznání evidence evidence ale ještě nikomu na seriosnosti nepřidalo a narozdíl od inspirace, která se mistrovským dílem stát může, krádež nápadu zůstává krádeží. A to je věc, se kterou sebeukřičenější člověk nic nenadělá.

PS: Celý příběh s komentářem pana Červinky najdete na těchto stránkách.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Rozšířené zobrazení výsledků vyhledávání - Google
Google po letech přestane při vyhledávání rovnou načítat výsledky

Od roku 2010 vám Google při vyhledávání nabízí dynamické vyhledávání. To nyní zmizelo.   celý článek

Samizdat.cz
Tipy na zajímavé weby: Najděte si nápad na nový byznys

V jakém oboru se vyplatí začít podnikat a jak je to s konkurencí ve vybraných částech ČR, prozradí mapa malého podnikání na Samizdat.cz. Dodavatele čerstvých...  celý článek

Nová aplikace propojí největší sociální síť s bleším trhem
Kladivo na Aukro? On-line „blešák“ Facebook Marketplace míří do Česka

Aplikace pro prodej a nákup mezi jednotlivci, Facebook Marketplace, bude do konce srpna dostupná i českým uživatelům. Zda dokáže přetáhnout uživatele portálu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.