Pomalé počítače lidé v práci nechtějí | foto: Profimedia.cz

Češi jsou ochotni připlatit tisíce z vlastního za funkční pracovní PC

  • 96
Představte si, že byste v zaměstnání dostali možnost vybrat si ideální počítač, ale museli si za něj doplatit. Tedy dorovnat rozdíl mezi firemním finančním limitem a vaším požadavkem. A co byste chtěli na oplátku? Podívejte se, jak na podobné otázky odpovídalo více než 800 lidí v exkluzivním průzkumu Technet.iDNES.cz a Intel.

Rozložení odpovědí 807 respondentů na dotaz možnostech výběru firemního počítače.

Vyplynulo z něj, že svůj ideální pracovní počítač by si rádo vybralo 62 procent zaměstnanců. Více než polovina by na něj dokonce finančně přispěla. Bylo pro nás poněkud překvapivé, když jsme zjistili, že tento příspěvek činil v průměru 8 426 korun. Což rozhodně není málo. Na druhou stranu je logické, že uživatelé chtějí mít dobré počítače a jsou ochotni pro to něco obětovat.

Podle zaměstnanců by tento jejich příspěvek měl činit zhruba třetinu celkové ceny přístroje, která by se tak mohla pohybovat na úrovni 24,5 tisíce korun. Za tuto cenu už lze pořídit poměrně slušný notebook, který bude mít dostatečný výkon, slušný displej i design.

Odpovědi 807 respondentů průzkumu serveru Technet.cz a společnosti Intel na dotaz, kolik by byli lidé ochotní doplácet ze svého na firemní PC.

Podle Pavla Svobody ze společnosti Intel je požadavek na cenu placenou zaměstnavatelem zcela odpovídající realitě. „Navrhovaný příspěvek zaměstnavatele zhruba odpovídá ceně počítačů, které běžně firmy pořizují pro zaměstnance,“ říká konkrétně Svoboda.

A co chtějí lidé na oplátku? Především to, aby mohli takový používat i pro soukromé účely.

Stydíme se za starý počítač

Z dalších odpovědí vyplynulo, že výběr počítače podle vlastního vkusu by respondenty vedl k tomu, že by si jej více brávali na služební cesty a domů. To by podpořilo jejich flexibilitu.

Rozložení odpovědí 807 respondentů na dotaz o potenciálních pocitech při využívání zastaralého firemního notebooku.

Stále významnější roli hraje i vzhled pracovního notebooku. Z odpovědí vyplývá, že až 62 % zaměstnanců by se stydělo za staromódní notebook, pokud by jej měli nosit na schůzky nebo jej užívat před svými zákazníky či obchodními partnery. „Firmy si pravděpodobně zatím vůbec neuvědomují, jak moc se pro lidi stávají notebooky symbolem statusu a úspěchu, podobně jako tomu je u mobilních telefonů,“ dodává Pavel Svoboda.

O průzkumu

Společného průzkumu společnosti Intel a Technet.cz se zúčastnil reprezentativní vzorek zhruba 800 respondentů v ČR ve věku 18 až 60 let. Vstupní podmínkou byla zkušenost respondenta s prací na počítači.

Data byla sbírána metodou CAWI (Computer-assisted web interviewing). Od obyčejné „webové ankety“ se CAWI liší především přísnějšími pravidly pro výběr respondentů. Agentura Nielsen Admosphere sbírala data ve dnech 20. až 27. září 2016.

Výzkum financovala společnost Intel. Oba pořadatelé výzkumu mají přístup k syrovým datům pro další analýzu.

Křišťálová Lupa 2016