náhledy
Pohled z traťového tunelu do stanice Petřiny v primárním ostění
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Povrchová stanice Motol bude mít jako jediná na trase A boční nástupiště. Její prosklená klenba umožní přímé denní osvětlení nástupišť.
Autor: Josef Husák, Metrostav
Z konečné v Motole pojedou vlaky přibližně tři čtvrtě kilometru dvoukolejným tunelem (soupravy se v něm míjí). Dělníci ho razili téměř rok Novou rakouskou tunelovací metodou.
Autor: Josef Husák, Metrostav
Stanice Motol je hloubená s obratištěm za stanicí. Hloubka pod terénem je 6,7 m, délka včetně obratového tunelu (na fotografii) je 570 metrů.
Autor: Josef Husák, Metrostav
První desítky metrů plného profilu tunelu - pohled směrem do jámy na Vypichu. Na levé straně je podložka pro geodetické měření tunelu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Vše je pečivě značeno. Nacházíme se v pravém traťovém tunelu (PTT) v úrovni 40. prstence (je široký 1,5 m) na 60. tunelovém metru od počátku jednokolejného tunelu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Po zatvrdnutí injektáže za tybinkovým ostěním dělníci vyjmou spojovací šrouby mezi jednotlivými tybinky. Při ražbě některé otvory ještě poslouží k montáži dočasné provozní výstroje tunelu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Hrubá stavba dvoukolejného tunelu vznikla použitím Nové rakouské tunelovací metody. Při ní tunelbagr vyrube krátký úsek tunelu (záběr) a provede se primární ostění.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Po proražení celého tunelu se nejprve provede izolace, výztuž a betonáž dna tunelu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Před betonáží se provede hydroizolace. Dělníci následně smontují ocelovou výztuž.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Po vybetonování dna tunelu za izolatérským a armovacím vozem se po stejných kolejích pohybuje bednění definitivního ostění.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Hydroizolace a armatura klenby tunelu se provádí ze speciálního pojízdného lešení, které se pohybuje po kolejnicích dočasně připevněných do betonového dna.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Pojízdné bednění definitivního ostění se montuje ve stejné montážní jámě, ve které byly smontovány razicí štíty Tonda a Adéla. V tomto místě nakonec vznikne tunelový rozplet.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
První prstence pravého jednokolejného tunelu prodloužení metra trasy A
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Štola Kateřina. Tudy se vyvážela rubanina ze stavby dvoukolejného tunelu. V současné etapě výstavby se štolou především dopravuje materiál pro dokončení definitivního ostění tunelu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Štola Kateřina vede ze zařízení staveniště na Vypichu ke konci dvoukolejného tunelu.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Ze zařízení staveniště na pražském Vypichu vede poblíž slavného stadionu Markéta i štola Markéta do budoucí stanice Petřiny.
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz
Vyústění pravého traťového tunelu do stanice Petřiny v primárním ostění
Autor: Rosťa Jančar, Technet.cz