Pokud se domníváte, že iPad a ostatní tablety jsou pro kočku, nejste sami. Názor s vámi sdílí výrobce kočičího žrádla Friskies, která uvedla tři hry pro kočky. Jsou naprogramovány v HTML5 a lze je tedy spustit v libovolném moderním prohlížeči. Podle autorů jsou ale zamýšleny právě pro iPad a další tablety, protože právě na nich mají kočky možnost přímé interakce.
"Vždy hledáme nové způsoby, jak nasytit kočičí smysly, ať během jídla nebo zábavy," uvedl Ryan Gass, který má na starosti brandovou komunikaci společnosti Friskies. "Při návrhu her pro kočky jsme zjišťovali, co u nich má ohlas. Známe tedy oblíbené barvy, tvary, typy pohybů a vůbec jejich tendenci k hraní si."
"A taky jsme zjistili, že kočky nedokážouí hrát pinball," dodal.
Rybičky a pamlsky
Spektrum barev, které kočky vnímají, je oproti lidskému omezené, ve hrách se proto setkáme s vysokým kontrastem. Co se týče pohybů, vede jemné svíjení a škubání, což chápe každý, kdo před kočkou kdy tahal provázek.
Hry jsou dostupné jako webové aplikace a také jako aplikace v App Store. Jde o geniální marketingový tah? Nepochybně. A to jste ještě neslyšeli všechno.
"Pokud se bojíte, že se vám kočka s iPadem někam schová, máme pro vás aplikaci, která napodobí zvuky, které ji zaručeně přilákají: zatřepání pytlíkem pamlsků od Friskies nebo otevírání konzervy Friskies," slibuje tisková zpráva.
Záplava článků v médiích (včetně tohoto), stejně jako množství uživatelských videí zachycující kočičky u těchto aplikací, ukazují, že se reklamní strategie vydařila.
Friskies není ve využívání nových technologií pro reklamní účely nováčkem, nedávno si třeba získal pozornost "prvním filmem, který natočily kočky".
Hry otestujeme s našimi kočičími miláčky. Napřed jim ale zkrátíme drápky.