Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu

Tablety kradou slávu notebookům i mobilům, tvrdí analytik výstavy CES

  0:01aktualizováno  0:01
Las Vegas (Od zpravodajů Technet.cz) - Výstaviště v Las Vegas bylo za čtyři desetiletí veletrhů CES svědkem vzniku a rozmachu mnoha úspěšných technologií. Ale taková rychlost, jakou roste obliba tabletů, tu ještě nebyla. Budou stejně úspěšné jako televizory, tvrdí analytik veletrhu.

Tablety zastiňují notebooky i mobily. | foto: Jan Kužník, Technet.cz

Zdá se, že krize je zažehnána. Prodeje spotřební elektroniky jsou na vzestupu. Po propadu v roce 2009 pozvolna stoupaly. V roce 2012 sice meziročně poklesly o jedno procento, ale letos se situace opět obrátí do čtyřprocentního růstu. Jediným regionem, který bude v "červených číslech", je západní Evropa, ovšem pouze o jedno procento. Nejvíce si naopak polepší Střední východ a Afrika (nárůst o 18 % na +12 %) a Latinská Amerika (nárůst o 16 % na +5 %).

Sledujte novinky na CES

Panasonic, Samsung, Intel i LG už představily své novinky pro tento rok. Všechny je najdete v naší on-line reportáži.

Zatímco v uplynulých letech byly hybatelem trhu především televizory, dnes jsou tahouni mnohem drobnější: jsou to chytré telefony a tablety. Teprve s velkým odstupem následují herní konzole (respektive videohry), televizory a notebooky.

Zatímco v roce 2012 lidé uratili více za smartphony než tablety, v letošním roce by se tyto prodeje měly vyrovnat. Zajímavý je fakt, že v roce 2012 se tablet objevil ve 40 procentech amerických domácností (nárůst o 20 procent), přičemž chytré telefony má 52 procent amerických domácností. Tablety se tedy zabydlují mnohem rychleji než jejich menší kolegové.

A podle analytika CEA (agentury pořádající CES) Shawna DuBravaca se tablety stanou stejně rozšířené jako televizory. V Americe to znamená 99 procent domácností a necelé tři přístroje v každé z nich.

Tablety ukrajují notebookům i mobilům

DuBravac tvrdí, že vstupujeme do éry "po chytrých telefonech" (post-smartphone era). Chytré telefony nejsou 65 procent času využívané pro komunikaci, ale jako rozhraní pro zobrazení on-line obsahu, informací z jiných zařízení nebo senzorů. Přitom 24 procent tabletů a chytrých telefonů je pořizováno dokonce primárně za účelem hraní her.

Producenti video obsahu nyní také počítají s konceptem takzvané "druhé obrazovky" (second screen). Hlavní obrazovkou je televizor, na kterém běží film, seriál nebo zpravodajství. A druhou obrazovkou je tablet, kde by se v bezprostřední návaznosti na televizorem zobrazovaný program objevovaly další informace nebo záběry.

Zajímavé bylo srovnání prodeje tabletů a notebooků v předvánočním období. Tablety jasně dominovaly, a navíc jasně "užíraly" zákazníky notebookům.







Hlavní zprávy

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.