Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Tatra má nové vojenské vozy, chce vyzbrojit vietnamskou armádu

aktualizováno 
Česká automobilka Tatra Kopřivnice představila nová armádní vozidla a chce se podílet na přezbrojování vietnamské armády. Plánuje společný podnik s firmami ve Vietnamu.

Ve Vietnamu by se podle zástupců společnosti mohlo ročně smontovat až 500 vojenských nákladních vozů. Na veletrhu obranné a bezpečnostní techniky IDET v Brně to řekl generální ředitel Tatry Ronald Adams. Z "Tatrovky" letos vyjede asi 2300 nových strojů. Pro Vietnam by firma u nás mohla vyrábět podvozky a kabiny, zbytek stroje by se dával dohromady přímo ve Vietnamu.

Podle šéfa automobilky by spolupráce s vietnamskou armádou neměla být problémem už jen proto, že většina vysokých vietnamských důstojníků studovala v někdejším Československu.

Celý projekt je však teprve v rané fázi a zatím není jasné, zda by vietnamská armáda provozovala nejnovější Tatry T 815-7, které automobilka představila na brněnském veletrhu, nebo některé starší modernizované vozy. 

S tatrami má plno zkušeností i česká armáda. - více zde

Osvědčily se v bojových misích v Evropě i na Středním východě. O české vojenské náklaďáky je ve světě zájem. Jen letos je bude testovat britská a americká armáda.

Tatra T 815-7 4x4


Novou tatru nezastaví ani prostřelené kolo

Nový vůz nese označení T 815-7. Na silnici dosáhne rychlosti až 110 km/h. Díky přídavnému pancéřování (lze doplnit pancéřové plechy, dveře i pancéřovaná skla) může vůz poskytnout balistickou ochranu třídy 1 až 2. To znamená odolnost proti střelám ráže 9 mm Luger (celoplášť,  olověné jádro, ogivál).

Řada T 815-7 je přizpůsobena extrémním bojovým i terénním podmínkám. Hodí se nejen pro přepravu osob, ale i citlivého vojenského materiálu, přepravníků munice, elektronického zařízení apod. Má odpružení všech polonáprav vzduchovými vaky, které umožňují zvýšit světlost nebo naopak snížit výšku vozidla.

Poháněna jsou všechna kola s uzávěrkami diferenciálů. Vůz nezastaví ani defekt pneumatiky či celého kola. Konstrukce totiž umožňuje tzv. dokráčení (dojezd) i s jedním poškozeným kolem. Pochopitelně nechybí ani dohušťování pneumatik za jízdy. Výhodný je i malý poloměr zatáčení.

"Konstruktéři se zaměřili na větší ochranu osádek i před projektily větších ráží. Výhodou nové řady aut je, že se bez problémů vejdou do letadel C 130 Herkules, které jsou nejrozšířenějšími dopravními prostředky ve výzbroji armád NATO," uvedl ředitel obranných programů a speciálních projektů Jan Vala.

Podle tiskové zprávy veletrhu budou nové tatry vybaveny buď vzduchem chlazenými motory značky Tatra s manuálními převodovkami, nebo kapalinou chlazenými zahraničními motory a automatickými převodovkami. Tatra T 815-7 pojede na jednotné palivo NATO JP/F34, což je velmi výhodné pro možnost použití v cizích armádách.

Aktuální zprávy z veletrhu obranné a bezpečnostní techniky IDET v Brně naleznete zde.

Autor:




Hlavní zprávy

Další z rubriky

Španělská tradice stávek je stará už 100 let
Španělská vláda nařídila během války kulometnou palbu do stávkujících odborářů

VIDEO Zatímco Evropa válčila, Španělé řešili úplně jiné problémy - generální stávku. Začala 10. srpna 1917 a zorganizovaly ji dvě největší odborové organizace té...  celý článek

Irácký tank Abrams
Americké tanky jsou téměř v důchodu. Nástupce se však teprve vyvíjí

Americký tank M1A2 Abrams vstoupil do služby již téměř před čtyřiceti lety a pomalu se začíná rozbíhat diskuze o podobě nástupce. Vývoj nového tanku je však...  celý článek

Kanada přišla ve válce o 66 vojáků. Před 100 lety zavedla povinné odvody
Kanada přišla ve válce o 66 tisíc vojáků. Před 100 lety zavedla povinné odvody

VIDEO Do 1. světové války vstoupila Kanada jako součást Britského impéria ve chvíli, kdy vyhlásila Velká Británie válku centrálním mocnostem. Kanada následně vyslala...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.