Robůtek Selfiebot zachytí každý váš moment, tvrdí aprílový klip.

Robůtek Selfiebot zachytí každý váš moment, tvrdí aprílový klip. | foto: Sphero

Technické apríly 2014: Selfie, drony a další opakování starých vtipů

  • 1
BMW udělalo luxusní kolébku pro miminka závislá na silných motorech. Nest a Virgin udělali dokonalou klimatizaci pro letadla. Také 42palcový tablet ušel. A ostatní si samozřejmě také zavtipkovali, ale bylo to letos slabší.

Naše oblíbené apríly

To nejlepší z předchozích let

Každý rok se těšíme, jaké vtípky vymyslí technologické a webové firmy na 1. dubna. Hned o půlnoci otevíráme stránky technických webů, blogy technických firem i start-upů. A snad jediný den v roce čteme na apríla opravdu všechny tiskové zprávy. Také letos se k nám dostaly desítky aprílových žertíků. Bohužel převážily ty méně povedené. Ty mobilní se letos povedly více (přečtěte si na Mobil.iDNES.cz).

Zřejmě jsme namlsaní z předchozích let. Na legendární apríly typu olizovacího prohlížeče, okřídleného internetu, záchodové přípojky nebo vypáleného YouTube se nedá zapomenout. Z letošní sbírky se však do této pomyslné síně slávy asi nic neprobojuje.

Selfie robotický vrtulníčkový fotograf

Za nás si neoficiální první cenu za vtipný apríl 2014 odnese robotický vrtulníček od Sphero, který má za úkol být vám stále nablízku a fotit nejlepší okamžiky vašeho života. Není to sice technicky selfie (autoportrét), ale vypadá to dostatečně futuristicky a orwellovsky. A zdá se, že jim na to pár médií i skočilo, což naznačuje, že se nejspíš podobného fotografického asistenta časem dočkáme (vizte pokus Sony z roku 2009).

zdroj: www.youtube.com

 

Kolébka BMW pro miminka závodníků

Jedna z několika falešných reklam, kterým nechyběl nápad, realistické zpracování a uvěřitelnost, pocházela z dílny BMW. Nápad na designově bezchybnou kolébku uspávající předením vyladěného motoru je svěží a možná někoho inspiruje.

zdroj: www.youtube.com

Německá automobilka je na apríla aktivní již bezmála tři desetiletí, jak ukazuje muzeum aprílů a hoaxů. Její pradávné apríly stojí za prohlédnutí, některé byly celkem vizionářské.

Opera udělala prohlížeč pro kočičky

V podstatě jde o jednoduchou parodii iPadového prohlížeče Coast a spojení s tím, co internetová veřejnost dlouhodobě přijímá - roztomilými kočičkami. Provedení není špatné, ale ničím kreativním nezaujalo.

zdroj: www.youtube.com

Olizovací prohlížeč z roku 2009 byl lepší (však se jej letos pokusil napodobit Reddit).

Obří tablet pro ty, co nikam nechtějí

Tablety spojují přenosnost mobilů s možnostmi notebooků. Ale co když prostě chcete zůstat doma na gauči, ale displeje se pořád chcete dotýkat? Ocado nabízí řešení v podobě 42" displeje a ohromného zařízení s popruhem.

zdroj: www.youtube.com

Video zdařile (možná až příliš výrazně) paroduje dnes již klasická produktová videa firmy Apple s mluvícími hlavami designérů: "Chtěli jsme uniknout té klaustrofobické sedmipalcové konformitě."

Facebook kupuje Ubuntu za tři miliardy dolarů

Je to zbožné přání, nebo spíš noční můra? Ve světle nedávných akvizicí firmy Facebook jsou možné oba výklady. Zprávu, že projekt GNU/Linux Ubuntu přejde pod Facebook, totiž vydal server zabývající se svobodným softwarem, takže tipujeme spíše to druhé.

Google letos nepřekvapil

Firmě Google tradičně věnujeme div ne polovinu aprílových přehledů. Někdy se zdá, že má tato korporace speciální oddělení, které celý rok vymýšlí apríly. Letos opět přinesl záplavu aprílů, ale ničím zvláštním nás nerozesmál.

A pozitivně hodnotíme i celkem realisticky vypadající spolupráci Virginu a Nestu:

zdroj: www.youtube.com

A co v Česku?

Více aprílů

Podívejte se na přehledy z jiných webů

I na domácím internetu jsme se dočkali několika aprílů. Práci si evidentně dali v eshopu CZC, ale jejich video ukazuje jen stokrát omílané zapojení dronů do doručování. Navíc je zde cítit, jak moc chtěla firma upozornit na to, co dělají. Stránce Uložto se rozkmitalo logo, Seznam v něm zase (ne)vyměnil pejska. Česká pošta povolala holuby a slevové servery nabídly zlevněné (a naprosto neoriginální) zájezdy na Měsíc. Povedla se reklama na hledání práce podle DNA.

Musíme ocenit i konkurenční apríly kolegů novinářů: "uniklá" verze Windows 8.5 na Živě.cz se pěkně čte a dokonce se na ni i dobře kouká a Týden šlápl nejen na kuří oko internetovým diskutérům.

Částečně se ztotožňujeme se stížnostmi čtenářů: na apríla jako kdyby všechna PR oddělení měla povinnost vydat obligátní aprílový článek, ať to stojí, co to stojí. Málokdy přitom mají tyto zprávy lehkost profesionálních mystifikátorů typu The Onion nebo InfoBaden News.

Také my máme pár vlastních aprílů, na které rádi vzpomínáme. A víme, že někdy to prostě není ono, vtip je křečovitý a je lepší jej nedělat za každou cenu. Možná právě proto, že někdy ty korporátní apríly vznikají z povinnosti. Jako kdyby firma, která 1. dubna neuvedla reklamu na falešný produkt, neexistovala. Místo desítky "takyaprílů" by ovšem mohly pracovat na tom, aby byly komunikativní a kreativní. Ve svém oboru. A nejlépe celý rok.