Telefónica O2 má problémy s e-maily služby iol.cz.

Telefónica O2 má problémy s e-maily služby iol.cz. | foto: O2

Telefónica O2 nevyřešila problémy s e-mailem. Pošta má několikahodinové zpoždění

  • 149
Stále více uživatelů si stěžuje na omezenou funkčnost odchozí elektronické pošty prostřednictvím služby iol.cz, kterou si v řadě případů i platí. Podle tiskového mluvčího za vše může nebývalé množství spamu a virů.

Aktualizováno 8. 2. 2008 (17:27): E-maily odeslané prostřednictvím služby Telefónica O2 mají stále velké zpoždění. Dopisy odeslané naší redakci kolem druhé hodiny odpolední nám dorazily až v 17:00. Další pokus jsme učinili v 17:05. E-mail přišel za půl hodiny. 

Původní zpráva: 

Až nekolikadenní zpoždění nyní zaznamenávají uživatelé služby elektronické pošty poskytované společností Telefónica O2. "Od října 2007 chodí pošta přes tento server v řádu hodin až dnů, část pošty nedojde vůbec," potvrzuje jeden z našich čtenářů. Původní informace jsme přinesli zde.

Technická podpora firmy přitom tvrdí, že úpravy systému, které mohou tyto problémy způsobit, mohou trvat až do března. Je to další termín, který firma slibuje. V loňském vyjádření pro TV Nova tiskový mluvčí společnosti sliboval nápravu mnohem dříve. To však vyvrací tiskový mluvčí společnosti Telefónica O2 Martin Žabka, který říká, že problém minulého roku se týkal chyby při upgradu sítě a byl již odstraněn.

V tiskovém prohlášení Telefónica O2 uvádí: "V úterý 5. února došlo k extrémnímu nárůstu e-mailového spamu a virů, jež jsou odesílány ze zahraničí na náhodné e-mailové adresy v České republice, tedy i na e-mailové adresy zákazníků společnosti Telefónica O2. Tím došlo k přetížení jednoho z našich e-mailových SMTP serverů a vytvořila se dlouhá fronta čekajících e-mailů některých zákazníků," vysvětluje tiskový mluvčí. "Ihned po identifikaci útoku naši technici začali tuto situaci řešit. Následně došlo k jeho zastavení a řešení důsledků vzniklého stavu. V současné době je situace stabilizována, zákazníci mohou nyní přijímají elektronickou poštu standardně," dodává Žabka.

Podle našich informací to však neplatí ve všech případech. Fakt, že jsou s e-mailem stále problémy, potvrzuje i zkušenost našeho čtenáře, který situaci dlouhodobě sleduje.  "Dnes ráno bylo možné určitou dobu odesílat poštu, nyní již opět neběží. Od včerejška se na hotline dozvídáme z automatické hlášky, že "mohou nastat problémy s doručováním mailů," sdělil nám.

Podle dostupných informací je celý systém elektronické pošty O2 výrazně poddimenzovaný. Odpovídá tomu i postup společnosti, která podle tiskového mluvčího hodlá od pondělí 11. února implementovat nové hardwarové i softwarové řešení, čímž by se měl zlepšit výkon až o 30 procent. V průběhu března by se pak měla uživatelům zvýšit kapacita schránek až o 60 procent.

V současnosti jsou zákazníci o problémech informování hláškou na bezplatné infolince a také na stránkách cz.o2.com v sekci O čem se mluví v oddíle O nás (více zde). Zákazník také může být informován vysvětlujícím dopisem od Telefónica O2, ale dosud až na základě stížnosti elektronickou poštou.

Velice problematické se nám zdá umístění zprávy o situaci ohledně e-mailu, kterou se nám včera dopoledne přes veškerou snahu nepodařilo na webových stránkách firmy objevit a nelze ji nalézt ani prostřednictvím vyhledávací služby společnosti. 

Firma se ústy tiskového mluvčího postiženým zákazníkům omlouvá. "Všem zákazníkům, kterých se omezení služby dotklo, se omlouváme a rádi bychom je ujistili, že po celou dobu pro ochranu jejich e-mailové pošty děláme maximum," uvádí v tiskovém prohlášení, avšak na dotaz o případné kompenzaci neodpověděla. 


Vážení čtenáři, děkujeme vám za velké množství dopisů, ze kterých vyplývá, že problémy s e-mailem od Telefoniky O2 jsou dlouhodobé a stále trvají. E-maily chodí s až čtyřhodinovým zpožděním (stav k 8.2, 19:00).

Situaci budeme nadále sledovat a informovat vás.

Napište nám vaše aktuální zkušenosti s e-mailem iol.cz na adresu redakce@technet.cz

,
Témata: O2, Telefónica, TV Nova, Virus