K čemu tablet?Tablety sice nenahradí počítač při tvorbě obsahu nebo práci v korporaci, ale hodí se pro běžné brouzdání, čtení, sledování videí i seriálů a běžné konzumaci obsahu. |
Do Vánoc 2013 by britský řetězec Tesco chtěl přijít na trh s vlastním sedmipalcovým tabletem, informoval list Sunday Times. S odkazem na "informované zdroje" se spekuluje o ceně, která by konkurovala stejně velkým tabletům Kindle Fire od Amazonu nebo Nexus 7 od Google. To znamená, že se Tesco zřejmě pokusí snížit cenu pod tři tisíce korun (100 liber).
Řetězec Tesco už prodává elektroniku pod vlastní značkou, ačkoli v nedávném rozhovoru pro Guardian šéf Tesca, Philip Clarke, oznámil, že "Tesco omezí svou závislost na kategoriích, které, upřímně, zabírají místo a nepřinášejí moc peněz." Mluvil například o modelech velkoformátových televizorů, které Tesco pod svou značkou prodávalo.
Propojení se službou BlinkBox by umožnilo Tescu v Británii nabídnou alternativu ke službám Amazon nebo Netflix, které obsahem zásobují majitele tabletů především v USA. Tesco se tak chce podílet na obchodování s on-line obsahem, které dlouhodobě meziročně narůstá a pohybuje se v miliardách dolarů.
Teso není jediným řetězcem, který se pustil do on-line videa - v roce 2010 koupil americký řetězec Wal-Mart službu Vudu a také britský Sainsbury's má svou vlastní službu. V Británii zkoušel prodej vlastních tabletů i obchod s módním oblečením Next v roce 2010.
Tablet jako odměna i pobídka pro věrné zákazníky
Nový tablet nejspíše ponese název Hudl, značku, kterou si Tesco registrovalo v únoru tohoto roku. V květnu byl zveřejněn její popis, který zahrnuje kategorie "tabletové počítače" a "pouzdra pro přenosnou elektroniku", ale také "internetové TV set-top boxy" nebo "média s vysokým rozlišením". To samozřejmě neznamená, že tablet Hudl bude spadat do všech těchto kategorií - jde o běžnou praxi nakupovat ochranné známky s širší působností, než je bezprostředně potřeba.
Tesco má v rukávu ještě další trumfy, které sice v oblasti spotřební elektroniky nejsou úplně vyzkoušené, ale mohly by zafungovat. Prvním je možnost on-line nákupu v obchodech Tesco; je pravděpodobné, že tuto možnost Tesco nabídne uživatelům svých tabletů pohodlně a možná i s různými výhodami.
Druhou výhodou, kterou Tesco může při prodeji tabletů využít, je jejich všudypřítomný věrnostní program. Díky dlouhodobému sledování zákaznických návyků nyní Tesco bude vědět, komu tablet pod stromeček nabídnout a za jakou cenu. Pokud je v jejich zájmu proniknout na trh s digitálním obsahem, můžeme cenu čekat opravdu nízkou - konkurence je totiž veliká.